Volkswagen XLR s motorem Ducati už v Ženevě
Volkswagen letos úspěšně dokončil vývoj superúsporného hybridu XL1 a krátce po premiéře už se začalo mluvit o tom, že lehká a aerodynamická konstrukce láká wolfsburské inženýry ke stavbě sportovního modelu.
Ten má mít motor od nejnovější akcizice koncernu VW Ducati, konkrétně dvouválec 1,2 l z modelu 1199 Panigale s výkonem 143 kW při 10.750 otáčkách a točivým momentem 132 N.m při 9000/min. Jeho vývoj už potvrdil sám Ferdinand Piëch, tehdy to ale vypadalo pouze na koncept, ukazující potenciál techniky XL1.
Nejnovější informace od šéfa R&D Volkswagenu Hans-Jakoba Neussera už potvrzují probíhající vývoj a objevují se informace, že by se XLR, jak by se toto extrémní auto bude nejspíš jmenovat (pokud tedy nebudou nic namítat u Cadillacu), mělo představit v březnu na ženevském autosalonu, přičemž už prý bylo rozhodnuto o tom, že vznikne malá limitovaná edice. Ovšem vzhledem k tomu, že hybridní XL1 bylo oceněno na naprosto šílených 110.000 euro, raději ani nedomýšlet, kolik budou wolfsburští chtít za zběsilé XLR.