Volvo S60 D5 - Luxus pod šest litrů (01/2002)

Volvo S60 D5 - Luxus pod šest litrů (01/2002)

 
 

Jak zahýbat s prodeji značky v Evropě? I přes úspěch modelové řasy S60 se severský výrobce rozhodl jít ještě dál. Poprvé v historii se tak ve vozech Volvo představuje moderní turbodieselový pětiválec Commmon-rail vlastní konstrukce. Zmíněný model jsme v testu již , zaměříme se tedy nyní hlavně na tuto nesporně atraktivní pohonnou jednotku.

Jak zahýbat s prodeji značky v Evropě? I přes úspěch modelové řasy S60 se severský výrobce rozhodl jít ještě dál. Poprvé v historii se tak ve vozech Volvo představuje moderní turbodieselový pětiválec Commmon-rail vlastní konstrukce. Zmíněný model jsme v testu již představili, zaměříme se tedy nyní hlavně na tuto nesporně atraktivní pohonnou jednotku.

Řada S60 může mít tentýž motor ve dvou výkonových verzích, lišících se jen nastavením řídící jednotky. Pod označením 2,4D se tak skrývá motor o výkonu 96 kW a zkratka D5 ukrývá jednotku o výkonu 120 kW. Námi testovaný vůz poháněl silnější z obou motorů a auto se navíc mohlo pochlubit řadou prvků nadstandardní výbavy. Pro úplnost dodejme, že tento motor lze objednat i u řad V70 (kromě AWD a Cross Country) a S80.

Napříč uložený řadový pětiválec už při otevření kapoty vzbuzuje respekt svou kompaktností. Celohliníková konstrukce nezvyšuje jeho celkovou hmotnost oproti zážehovým motorům nijak výrazně, takže rozložení zatížení náprav zůstává optimální. Silné vnitřní obložení kapoty je pak předzvěstí péče o zvukový komfort posádky.

Studený start nevyžaduje delší než vteřinové žhavení a po otočení klíčkem se ozve vcelku příjemný brumlavý zvuk, doprovázený lehkými vibracemi na volantu. Když říkám lehkými, myslím tím, že jen s rukama na volantu možná poznáte, že motor běží. I tento efekt ale po chvíli zmizí a můžeme vyrazit vpřed. Lehký první převodový stupeň by určitě utrhl asfalt, v kombinaci s protiprokluzovým systémem se ale výkon motoru daří přenést na kola bez hvízdání. Motoru je zjevně nejlépe v pásmu mezi 1700-2500 otáčkami, ale ani nad třítisícovou hranicí jeho síla překvapivě neklesá. Podobně jako nové turbodiesely TDCi u Forda je i tenhle motor překvapivě tichý a spíše než jeho vlastní hluk zaznamenáváme vyšší tóny turbodmychadla. Hladina vnitřního hluku je ale plně srovnatelná se zážehovými verzemi, subjektivně, například při ustálené jízdě je ve voze naprostý klid a ani občasné předjíždění jej neruší. Stokilometrové rychlosti se dá dosáhnout v přijatelném dvanáctivteřinovém limitu, sprint ale asi nebude prvním požadavkem potenciálního kupce.

Hlavní konkurenční výhodou turbodieselů je ale nesporně spotřeba paliva - a zde Volvo obstojí velmi dobře. Při meziměstské jízdě mimo dálnice jsme při rychlostním průměru 88 km/h a polovičním zatížení dosáhli průměrné hodnoty 5,4 l/100 km a nutno říci, že jsme jeli tak rychle, jak to silnice a pomalejší auta umožňovaly. V čistě městském provozu se zácpami, kolonami a permanentně zapnutou klimatizací jsme pak dosáhli osmiapůllitrové hranice - s ohledem na premiéru systému Common-rail u Volva a především hmotnost vozu jsou to vynikající hodnoty.

Nemůžeme se ale nezmínit o několika poznatcích, které by potenciální kupec měl také zvážit. Především prostor pro nohy na zadních sedadlech odpovídá Škodě Octavia před úpravami. S60 má přece jen blíže ke kupé než k velkému sedanu. Druhou výhradu máme k relativně těžkému, i když přesnému řazení. Chod páky je tužší, než bychom očekávali. Kromě námi testované klasické manžety je v nabídce ještě "space ball", samozřejmě za příplatek.

Kupce už pak čekají jen samá příjemná překvapení. Standardně montovaný GSM telefon s ovládáním na volantu je výborným a pohodlným příspěvkem k bezpečnosti vozu. Víko kufru se po otevření "přimáčkne" k zadnímu sklu tak blízko, že neohrožuje hlavu nakládajícího. Za zmínku také stojí přední sedadla která kombinují pohodlí a výborné boční vedení.

Lze říci, že za cenu velmi podobnou zážehovým verzím dostane zákazník dobře vybavený vůz s motorem, který jej kromě spotřeby jistě potěší i velmi kultivovaným projevem. Vznětová ofenzíva pokračuje úspěšně i v případě Volva.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 1 175 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 339 900 Kč

Základní výbava:ABS a EBD, kotoučové brzdy na všech kolech, vpředu s vnitřním chlazením, airbag řidiče a spolujezdce s dvoustupňovým plněním, boční a hlavové airbagy, bezpečnostní systémy SIPS a WHIPS, systém řízení stability STC, zpětná zrcátka elektricky ovládaná a vyhřívaná, automatická dvouzónová klimatizace, Volvo audio (rádio, přehrávač kazet, anténa, 6x repro), multifunkční volant, 16" kola z lehké slitiny, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce, dvouose nastavitelný volant, integrovaný GSM telefon

Výbava testovaného vozu:Základní + Paket Winter - vyhřívaná přední sedadla, ostřikovače světlometů, textilní rohože v barvě vozu (+17.000,-), Paket Audio HU-803 RDS - rádio, přehrávač kazet a CD, 8x repro) (+41.900,-), Paket Design 2 - čalounění NIDINGEN, kůží potažený volant, řadicí páka a páka ruční brzdy (+45.000,-) Komfort Paket - vnitřní zpětné zrcátko s aut. cloněním, odpadkový koš vzadu, automatická dvouzónová klimatizace, přední mlhové světlomety, palubní počítač (+46.000,-), metalický lak (+15.000,-)

Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě

Ministerstvo zahraničí Spojených států vyslovilo souhlas…

Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů

Britský hráč hodlá do konce roku zdvojnásobit počet svých…

Tesla bude vyrábět v Číně, jako první automobilka bude mít závod ve výlučném vlastnictví Tesla bude vyrábět v Číně, jako první automobilka bude mít závod ve výlučném vlastnictví

Americký výrobce elektromobilů Tesla bude vyrábět v Číně,…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 5 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2401
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 120 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 340 / 1850
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 210
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.5 / 6.5 / 6.5
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 424 / 808
Objem nádrže (l):70
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1475 / 540
Rozměr pneu:215/55 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4526
b) šířka (mm): 1804
c) výška (mm): 1428
d) rozvor (mm): 2715
e) rozchod vpředu (mm): 1563
f) rozchod vzadu (mm): 1560
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1110
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 590 / 810
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):910
k) šířka vpředu (mm): 1520
l) šířka vzadu (mm): 1510
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 690
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 5
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 6
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,12
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
7 dostupných zajímavých kupé. Před pěti lety byla k mání, dnes už ne 7 dostupných zajímavých kupé. Před pěti lety byla k mání, dnes už ne

Crossovery, velká i malá SUV. To je oblast, na které se…

Mercedes-Benz vypustil do světa nový trailer na třídu X. V Česku se už prodává Mercedes-Benz vypustil do světa nový trailer na třídu X. V Česku se už prodává

V novém klipu od Mercedesu na třídu X si kromě jí samotné…

 



Video: Loupež v běžném provozu na on-board kameře Video: Loupež v běžném provozu na on-board kameře

Následující video ukazuje, jak ruští zloději umí využít…

Volvo S60: Výroba první generace ukončena Volvo S60: Výroba první generace ukončena

V úterý opustil výrobní linku továrny Volvo v belgickém…

 



 
Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Včera

S rostoucí nabídkou je pro výrobce stále těžší vymýšlet názvy svých aut. Z toho důvodu najímají různé specialisty nebo zakládají speciální oddělení zaměřená na tuto problematiku.




Blesk.cz

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest sdílí na internetu: Své vypracované tělo ukázal i v Praze

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest…

Matt Olesiak (28) je nejen úspěšný doktor, ale také miláček internetu. Matt, který pochází z Varšavy, ale…

Pod šéfem finanční správy se viklá židle: Zaorálek chce jeho konec, má vysvětlit „popravy“

Pod šéfem finanční správy se viklá židle: Zaorálek…

Šéf finanční správy Martin Janeček a náměstkyně ministra financí Alena Schillerová budou na zasedání vlády 6.…

 

iSport.cz

Elitní český dráhař o ježdění v Japonsku: Džungle! Sebrali mi telefon

Elitní český dráhař o ježdění v Japonsku: Džungle!…

Dráhovému cyklistovi Tomáši Bábkovi obhajoba titulu mistra Evropy v keirinu nevyšla. Na šampionátu v Berlíně…

Zamořeno zámořím. Levní hráči z Kanady tu kazí ceny, tvrdí Ihnačák

Zamořeno zámořím. Levní hráči z Kanady tu kazí ceny,…

Evropu má procestovanou. A nepotřebuje k tomu cestovky, Brian Ihnačák (32) se zaměřením na ofenzivní hokejovou…

 

Reflex.cz

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

Začíná to vypadat, že sestavování nové vládní koalice není tentokrát až tak důležité jako po jiných volbách.…

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí, ale často volí zcela iracionálně. Smiřme se s tím

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí,…

Řečeno s klasikem – Volby dopadly tak, jak dopadly, jelikož lidé volili tak, jak volili. Ano, autorem…