reklama


Volvo S60 D5 - Luxus pod šest litrů (01/2002)

Volvo S60 D5 - Luxus pod šest litrů (01/2002)

 
 

Jak zahýbat s prodeji značky v Evropě? I přes úspěch modelové řasy S60 se severský výrobce rozhodl jít ještě dál. Poprvé v historii se tak ve vozech Volvo představuje moderní turbodieselový pětiválec Commmon-rail vlastní konstrukce. Zmíněný model jsme v testu již , zaměříme se tedy nyní hlavně na tuto nesporně atraktivní pohonnou jednotku.

Jak zahýbat s prodeji značky v Evropě? I přes úspěch modelové řasy S60 se severský výrobce rozhodl jít ještě dál. Poprvé v historii se tak ve vozech Volvo představuje moderní turbodieselový pětiválec Commmon-rail vlastní konstrukce. Zmíněný model jsme v testu již představili, zaměříme se tedy nyní hlavně na tuto nesporně atraktivní pohonnou jednotku.

Řada S60 může mít tentýž motor ve dvou výkonových verzích, lišících se jen nastavením řídící jednotky. Pod označením 2,4D se tak skrývá motor o výkonu 96 kW a zkratka D5 ukrývá jednotku o výkonu 120 kW. Námi testovaný vůz poháněl silnější z obou motorů a auto se navíc mohlo pochlubit řadou prvků nadstandardní výbavy. Pro úplnost dodejme, že tento motor lze objednat i u řad V70 (kromě AWD a Cross Country) a S80.

Napříč uložený řadový pětiválec už při otevření kapoty vzbuzuje respekt svou kompaktností. Celohliníková konstrukce nezvyšuje jeho celkovou hmotnost oproti zážehovým motorům nijak výrazně, takže rozložení zatížení náprav zůstává optimální. Silné vnitřní obložení kapoty je pak předzvěstí péče o zvukový komfort posádky.

Studený start nevyžaduje delší než vteřinové žhavení a po otočení klíčkem se ozve vcelku příjemný brumlavý zvuk, doprovázený lehkými vibracemi na volantu. Když říkám lehkými, myslím tím, že jen s rukama na volantu možná poznáte, že motor běží. I tento efekt ale po chvíli zmizí a můžeme vyrazit vpřed. Lehký první převodový stupeň by určitě utrhl asfalt, v kombinaci s protiprokluzovým systémem se ale výkon motoru daří přenést na kola bez hvízdání. Motoru je zjevně nejlépe v pásmu mezi 1700-2500 otáčkami, ale ani nad třítisícovou hranicí jeho síla překvapivě neklesá. Podobně jako nové turbodiesely TDCi u Forda je i tenhle motor překvapivě tichý a spíše než jeho vlastní hluk zaznamenáváme vyšší tóny turbodmychadla. Hladina vnitřního hluku je ale plně srovnatelná se zážehovými verzemi, subjektivně, například při ustálené jízdě je ve voze naprostý klid a ani občasné předjíždění jej neruší. Stokilometrové rychlosti se dá dosáhnout v přijatelném dvanáctivteřinovém limitu, sprint ale asi nebude prvním požadavkem potenciálního kupce.

Hlavní konkurenční výhodou turbodieselů je ale nesporně spotřeba paliva - a zde Volvo obstojí velmi dobře. Při meziměstské jízdě mimo dálnice jsme při rychlostním průměru 88 km/h a polovičním zatížení dosáhli průměrné hodnoty 5,4 l/100 km a nutno říci, že jsme jeli tak rychle, jak to silnice a pomalejší auta umožňovaly. V čistě městském provozu se zácpami, kolonami a permanentně zapnutou klimatizací jsme pak dosáhli osmiapůllitrové hranice - s ohledem na premiéru systému Common-rail u Volva a především hmotnost vozu jsou to vynikající hodnoty.

Nemůžeme se ale nezmínit o několika poznatcích, které by potenciální kupec měl také zvážit. Především prostor pro nohy na zadních sedadlech odpovídá Škodě Octavia před úpravami. S60 má přece jen blíže ke kupé než k velkému sedanu. Druhou výhradu máme k relativně těžkému, i když přesnému řazení. Chod páky je tužší, než bychom očekávali. Kromě námi testované klasické manžety je v nabídce ještě "space ball", samozřejmě za příplatek.

Kupce už pak čekají jen samá příjemná překvapení. Standardně montovaný GSM telefon s ovládáním na volantu je výborným a pohodlným příspěvkem k bezpečnosti vozu. Víko kufru se po otevření "přimáčkne" k zadnímu sklu tak blízko, že neohrožuje hlavu nakládajícího. Za zmínku také stojí přední sedadla která kombinují pohodlí a výborné boční vedení.

Lze říci, že za cenu velmi podobnou zážehovým verzím dostane zákazník dobře vybavený vůz s motorem, který jej kromě spotřeby jistě potěší i velmi kultivovaným projevem. Vznětová ofenzíva pokračuje úspěšně i v případě Volva.

Oznámkuj dealera
Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 1 175 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 339 900 Kč

Základní výbava:ABS a EBD, kotoučové brzdy na všech kolech, vpředu s vnitřním chlazením, airbag řidiče a spolujezdce s dvoustupňovým plněním, boční a hlavové airbagy, bezpečnostní systémy SIPS a WHIPS, systém řízení stability STC, zpětná zrcátka elektricky ovládaná a vyhřívaná, automatická dvouzónová klimatizace, Volvo audio (rádio, přehrávač kazet, anténa, 6x repro), multifunkční volant, 16" kola z lehké slitiny, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce, dvouose nastavitelný volant, integrovaný GSM telefon

Výbava testovaného vozu:Základní + Paket Winter - vyhřívaná přední sedadla, ostřikovače světlometů, textilní rohože v barvě vozu (+17.000,-), Paket Audio HU-803 RDS - rádio, přehrávač kazet a CD, 8x repro) (+41.900,-), Paket Design 2 - čalounění NIDINGEN, kůží potažený volant, řadicí páka a páka ruční brzdy (+45.000,-) Komfort Paket - vnitřní zpětné zrcátko s aut. cloněním, odpadkový koš vzadu, automatická dvouzónová klimatizace, přední mlhové světlomety, palubní počítač (+46.000,-), metalický lak (+15.000,-)

Německo bude mít přebytek 405 miliard, většinu utratí na běžence Německo bude mít přebytek 405 miliard, většinu utratí na běžence

Německá spolková vláda bude mít v letošním roce o 15…

Další země výrazně snižují těžbu ropy. Podporujeme světovou ekonomiku, tvrdí šéf OPECu Další země výrazně snižují těžbu ropy. Podporujeme světovou ekonomiku, tvrdí šéf OPECu

Těžařské státy stojící mimo Organizaci zemí vyvážejících…

Kerry: Syrské vládní síly páchají válečné zločiny. Musí to přestat Kerry: Syrské vládní síly páchají válečné zločiny. Musí to přestat

Syrské vládní síly, které bombardují město Halab, jsou…

"Africká Barbie" brání práva homosexuálů, hrozí jí vězení

Nigérii se homosexualita trestá 14 lety vězení, to však…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 5 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2401
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 120 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 340 / 1850
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 210
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.6
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 6.5 / 6.5 / 6.5
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 424 / 808
Objem nádrže (l):70
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1475 / 540
Rozměr pneu:215/55 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4526
b) šířka (mm): 1804
c) výška (mm): 1428
d) rozvor (mm): 2715
e) rozchod vpředu (mm): 1563
f) rozchod vzadu (mm): 1560
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1110
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 590 / 810
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):910
k) šířka vpředu (mm): 1520
l) šířka vzadu (mm): 1510
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 690
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 5
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 6
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,12
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Ikonický Dodge Challenger dostal pohon všech kol Ikonický Dodge Challenger dostal pohon všech kol

Tradiční zástupce segmentu amerických muscle cars si nyní…

Pokud potřebujete auto jen na 10 dní v měsíci, můžete ho mít zdarma Pokud potřebujete auto jen na 10 dní v měsíci, můžete ho mít zdarma

Automobilka Citroën chce zájemcům o dlouhodobý pronájem…

 




Video: Loupež v běžném provozu na on-board kameře Video: Loupež v běžném provozu na on-board kameře

Následující video ukazuje, jak ruští zloději umí využít…

Volvo S60: Výroba první generace ukončena Volvo S60: Výroba první generace ukončena

V úterý opustil výrobní linku továrny Volvo v belgickém…

 



 
Nejdivnější podívaná na světě? Takhle driftuje tank!

Nejdivnější podívaná na světě? Takhle driftuje tank!

Dnes 17:26

Jízda „bokem“ oblíbenou kratochvílí nejenom mladších a dynamicky založených řidičů. Vidět tohle dělat tank se vám ale jenom tak nepoštěstí.




Blesk.cz

Část Palmýry padla opět do rukou Islámského státu. Syrská armáda vyslala posily

Část Palmýry padla opět do rukou Islámského státu.…

Radikálové z takzvaného Islámského státu (IS) v sobotu vstoupili do historického syrského města Palmýra, kam…

Držte se! Studenti podpořili spolužáky zraněné při nehodě společnou fotkou a vzkazem

Držte se! Studenti podpořili spolužáky zraněné při…

Spěchali, aby stihli začátek čtvrtečního vyučování. Jenže u Lomničky na Brněnsku mladík za volantem nezvládl…

 

iSport.cz

Lipsko poprvé prohrálo! Bayern zničil Wolfsburg a jde do čela

Lipsko poprvé prohrálo! Bayern zničil Wolfsburg a…

Fotbalisté Lipska poprvé v sezoně prohráli. V 14. kole německé ligy podlehli na hřišti posledního Ingolstadtu…

Životní jízda! Puskarčíková urvala bronz, Koukalová se propadla

Životní jízda! Puskarčíková urvala bronz, Koukalová…

Česká biatlonistka Eva Puskarčíková si zajela pro první individuální medaili ve Světovém poháru. Ve stíhačce na…

 

Reflex.cz

Korunní princ nafotil Dubaj v mracích, fotografie jsou kouzelné

Korunní princ nafotil Dubaj v mracích, fotografie…

Hamdan bin Mohammed Al Maktoum, korunní princ Spojených arabských emirátů, si jednoho dne vyšel na střechu jedné…

Představujeme nejdéle sloužící a nejstarší letušku na světě. Jako stevardka se živí již 60 let

Představujeme nejdéle sloužící a nejstarší letušku…

Čtvrtého listopadu roku 1957 se jako jedenadvacetiletá poprvé starala na palubě letadla o cestující. Bette…

 
 
reklama