Volvo S90 míří do vyšší střední třídy
Švédská automobilka se sice v letošním roce věnuje především úspěšnému vstupu nové generace modelu XC90 na trh, ale zároveň se připravuje na představení nástupce druhé generace sedanu S80, jejíž premiéra se odehrála již v roce 2006.
Nový sedan s označením S90 se má podle již dříve zveřejněných informací inspirovat některými liniemi a detaily konceptu Universe z roku 2011, ale zároveň bude dále rozvíjet styl uvedený studiemi Concept Estate, XC Coupe Concept a Concept Coupe. V případě interiéru bude z velké části vycházet z nového XC90, jehož design rovněž navazuje na zmiňovanou trojici konceptů.
Číselné označení nového sedanu značky Volvo ostatně nemá naznačovat výrazné zvětšení rozměrů oproti odcházejícímu S80 nebo přechod do vyšší třídy, ale má se jednat především o odkaz na technické spříznění s XC90. Právě s ním bude S90 sdílet vedle modulární platformy také motory. Novinka patrně použije i vrcholnou plug-in hybridní verzi T8 o výkonu 406 koní (299 kW), která kombinuje dvoulitrový čtyřválec přeplňovaný turbodmychadlem i kompresorem a dva elektromotory.
Podle informací získaných britským magazínem Autocar od Lexe Kerssemakerse, viceprezidenta produktové strategie značky Volvo, je s ohledem na úspěch nové generace XC90 design exteriéru i interiéru klíčovou složkou vozu, ale velmi důležité jsou i použité materiály, kvalita jejich zpracování a využití nejnovějších technologií.
Právě design, kvalita a moderní technika zajišťující vedle maximálního bezpečí posádky i vynikající cestovní komfort mají být hlavními zbraněmi modelu S90 v boji s konkurencí, jíž mají být především německé sedany Audi A6, BMW řady 5, Mercedes-Benz třídy E nebo britský Jaguar XF či japonský Lexus GS.
Volvo na rozdíl od svých konkurentů nehodlá útočit na zákazníky prostřednictvím vyzdvihování špičkových jízdních výkonů svých modelů, ale zaměří se právě na zdůraznění elegantních linií a komfortu na palubě. To v dnešní době, kdy se automobilky předhánějí ve zdůraznění sportovního stylu svých modelů nemusí být vůbec špatná strategie, protože Volvo se právě díky ní odliší.
K obchodnímu úspěchu Volva S90 pak má přispět i jeho zacílení na zákazníci na čínský a severoamerický trh. Právě zde jsou velké sedany stále poměrně populární, zatímco u evropských klientů bude s velkou pravděpodobností větší úspěch slavit sesterské kombi V90.