Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volvo Trucks uvádí model FL s pohonem 4x4

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Společnost Volvo Trucks uvádí novou verzi modelové řady FL s pohonem čtyř kol, která má být vhodná i pro provoz mimo zpevněné silnice.

Volvo Trucks uvádí model FL s pohonem přední i zadní nápravy jako ideální víceúčelové nákladní vozidlo pro městský provoz i pro použití v náročnějších podmínkách, jako je práce na stavbách nebo v lomech.

Nejviditelnější odlišnosti novinky od dosavadních čistě silničních zástupců modelové řady je podvozek se světlostí zvýšenou o více než 60 mm vpředu a 100 mm vzadu. Při použití pneumatik 11R22,5" je světlá výška vozidla pod přední nápravou 329 mm a pod zadní nápravou 319 mm.

Zvýšení podvozku zvětšuje nájezdový úhel na 25 stupňů, takže nákladní automobil snadněji vyjíždí z příkopů a z hlubokých kolejí.

Vozidlo s celkovou hmotnosti 12 až 16 tun je nabízeno s šestiválci D8K o objemu 7,7 litru ve dvou výkonových verzích. První z nich disponuje výkonem 184 kW a točivým momentem 950 N.m, zatímco druhé provedení nabízí 206 kW a 1050 N.m.

Standardem je pro Volvo FL 4x4 trvale zapojený pohon všech kol v kombinaci s manuální šestistupňovou převodovkou, kterou lze na přání nahradit automatickou převodovkou se stejným počtem rychlostních stupňů.

Rozdělovací převodovka tohoto modelu má předvolbu pro rychlou a pomalou řadu rychlostních stupňů. Rychlá řada se používá v normálním provozu a v náročnějších podmínkách může být snadno, stisknutím knoflíku na přístrojové desce, navolena nižší řada.

Zákaznicí společnosti Volvo Trucks mohou nový model FL s pohonem všech kol objednávat s krátkou denní kabinou nebo s komfortní kabinou, v jejíž zadní části může být umístěno lůžko a k dispozici je i provedení s nedávno uvedenou prodlouženou čtyřdveřovou kabinou.

Volvo FL 4x4 může být také vybaveno zvláštním vzduchovým vývodem na podvozku pro připojení různých zařízení nebo pro dofukování pneumatik.

Společnost Volvo Trucks hodlá tuto novinku s motory v konfiguraci Euro 6 nabízet na všech evropských trzích.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)