Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volvo Trucks: Zadní náprava pro nižší spotřebu

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
Nová zadní náprava pro rychlou a těžkou dálkovou dopravu snižuje spotřebu paliva ve srovnání se současnými nápravami s nábojovou redukcí až o dvě procenta.

Nová zadní náprava RSS1360 společnosti Volvo Trucks je jednoduchá náprava s jednou redukcí. Tato náprava je konstruovaná pro nákladní automobily s motory o vysokém výkonu a pro celkové hmotnosti až do 60 tun.

Jinými slovy je určena pro vozidla stavěná pro dlouhé tratě, převážející těžké náklady a dosahující vysokých průměrných rychlostí. Dvěma z typických nákladů pro tuto oblast aplikací jsou potraviny a zemědělské produkty.

Nová zadní náprava má oslovit například zákazníky, kteří si objednají model Volvo FH16. Nyní je jim poprvé k dispozici specifikace s jednoduchou nápravou bez kolové redukce, která jim umožní snížit spotřebu až o dvě procenta.

Volvo Trucks u této nápravy nabízí široký výběr převodových poměrů. To umožňuje ideální optimalizaci celkového převodu. Náprava je konstruována na maximální točivý moment 3200 Nm. Maximální zatížení nápravy může být 13 tun a povolena je maximální celková hmotnost soupravy 60 tun.

Náprava RSS1360 může být ve specifikaci pro modelové řady Volvo FH a FM a je dostupná pro sólové vozy i pro tahače. Nová jednoduchá náprava bude postupně zaváděna na různých trzích během let 2011 a 2012, počínaje červnem tohoto roku.

Trend v Evropě naznačuje rostoucí příklon směrem k výkonnějším nákladním automobilům a větším soupravám. Nová zadní náprava má být dalším krokem společnosti Volvo Trucks k rychlé a zároveň ekonomické dopravě.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
Avatar - Special-line
5. 6. 2011 18:53
Nejasnost?
Pochopil jsem to dobře tak že tahle náprava bez redukcí v kolech je novinka pro nejsilnější modely FH 16? Protože bych se divil kdyby všechny tahače silniční od Volva měly redukce v kolech.

Jinak jak je to s tím točivým momentem? To je max. hodnota na motoru, nebo na kardanu? Protože stačí, když mám točivý moment na motoru 2500 Nm, zařadím nízký převodový stupeň dejme tomu 10:1, a hned tam mám 25 000 Nm na karadnu. Mechanickou účinnost zanedbávám.