Volvo V50 2.0D – Lepší než benzín?

Volvo V50 2.0D – Lepší než benzín?

 
 

Příslušníky nejmenší nové řady Volvo jsme již představili ve třech testech a k úplnému dojmu tak chyběla jen žádaná turbodieselová motorizace. V kombinaci s šestistupňovou manuální převodovkou jsme její kvality zjišťovali v kombi V50.

Pohled do ceníku napovídá, že dvoulitrový turbodiesel je jen o přibližně 40 tisíc dražší než nejslabší zatím dostupný zážehový agregát 1.8/92 kW. Ve srovnání se zážehovými pětiválci pak turbodiesel vychází o 18-300 tisíc levněji, takže důvod k zájmu kupujících zde existuje nadmíru silný. Co tedy nabízí kombinace moderního turbodieselu a 1.5 tuny těžkého kombi?

I po zkušenostech z testů různých variant pětiválců je jízda s naftovým motorem bez výraznějších negativ. Motor, který známe například z Fordů Mondeo či Focus C-Max, má v těžkém Volvu podstatně méně sportovních ambicí, roli spolehlivého a vcelku úsporného tahouna zastane s přehledem. První rychlostní stupeň je sice možná až moc „krátký“, pak si už ale převodovka s motorem porozumí a stačí jen sledovat otáčkoměr. Do přibližně 1800 otáček se klasicky nic moc neděje, pak se ale rozumným tempem přidá turbodmychadlo a Volvo se silou 320 Nm valí dopředu – pokud mu v přibližně 4000 otáčkách nedojde dech nebo nepřeřadíme. Dojem ze zrychlení je k Volvu přiléhavý – žádné trhání asfaltu a protáčení kol, jen plynulá akcelerace. Trochu tuhá spojka vyžaduje sice cvik, během půldne ale získáváme rutinu a kromě extrémního 1-2 lze řadit s plynulostí automatu.

Hlučnost stojícího vozu je samozřejmě výrazně vyšší než u zážehových agregátů, po zahřátí se ale klapot sníží a k uším posádky díky velmi dobré izolaci mnoho nepříjemného nepronikne. I přes těžší příď jsme nepociťovali významné změny v chování vozu, snad jen přejíždění zpomalovacích prahů je méně komfortní.

Na dálnici vůz neprotestuje proti kombinaci šestého stupně a tempomatu na 130 km/h, v prvním menším kopci ale cítíme, že nastal čas přeřadit. Systém 6-5 nám vydrží na celé trase Praha-Brno-Praha s průměrnou rychlostí 115 km/h a spotřebou 7,0 l/100 km. Je ale pravda, že na téměř zcela rovné hradecké dálnici šestý stupeň stačil bohatě a ještě bychom se možná přimluvili za jeho prodloužení.Ve městě jsme na tom docela obstojně: třídenní pražský provoz na celkem 300 km jsme absolvovali s hodnotou 7,3 l/100 km, přičemž kolon i studených startů jsme si užili nepočítaně. Snaha o úspornou ale přitom svižnou jízdu s polovičním zatížením mimo město pak vedla k výborné hodnotě 5,4 l/100 km. Solidní hodnoty spotřeby je pak třeba vnímat v kombinaci s nádrží, jejíž objem se oprati zážehovým verzím zmenšil na 55 litrů.

Relativní síla, poměr k cenám zážehových čtyř- a pětiválců a především úsporný provoz jsou hodnoty, díky kterým se o variantě s dvoulitrovým turbodieselem vyplatí velmi vážně uvažovat. Osobně jsme ještě zvědavější na verzi 1.6D s motorem, který kromě Fordu Focus C-Max známe také nejnověji z nikterak lehkých kombi Citroen C5 a Peugeot 407 SW.

Spolupracujeme s TipCars.com

Volvo V50 2.0D

Cena v základní výbavě: 992 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 084 500 Kč

Základní výbava:ABS a EBD, kotoučové brzdy na všech kolech s ABA, 6-stupňová man. převodovka, DSTC, informační systém IDIS, čelní a boční airbagy řidiče a spolujezdce, hlavové airbagy, SIPS, dvouose nastavitelný volant, el. nastavitelná, vyhřívaná a sklopná zpětná zrcátka s ukazateli směru a osvětlením nástupního prostoru, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, 16“kola z lehké slitiny Castalia, rezervní kolo pro nouzové dojetí, dvojitá koncovka výfuku, vnější zpětná zrcátka a nárazníky v barvě vozu, automatická dvouzónová klimatizace, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce s bederní opěrkou, zadní sedadla sklopná v poměru 60:40, elektrické ovládání bočních oken, kůží potažený volant a řadicí páka, zadní i přední středová opěrka s držáky nápojů, palubní počítač, tempomat, multifunkční volant, boční lišty v barvě vozu, mlhová světla, vnitřní zpětné zrcátko s automatickou změnou odrazivosti, dešťový senzor, elektrické ovládání sedadla řidiče s pamětí, el. vyhřívání předních sedadel, bi-xenonové světlomety s ostřikovači

Výbava testovaného vozu:metalický lak (+19.000,-), střešní ližiny (+9.000,-), Audiosystém Premium Sound - rádio, přehrávač CD, 4x70 W, 12x repro (+45.000,-), protisluneční roleta na zadních oknech (+6.000,-), textilní rohože (+3.500,-) dvě dětské sedačky integrované v zadních sedadlech (+10.000,-)

Minimální mzda v Česku roste, zůstává ale pod průměrem regionu střední a východní Evropy Minimální mzda v Česku roste, zůstává ale pod průměrem regionu střední a východní Evropy

I přes letošní navýšení na 11 tisíc korun (407 eur) patří…

Vlakem do Tibetu: čtěte reportáž z cesty nejvýše položenou železnicí světa Vlakem do Tibetu: čtěte reportáž z cesty nejvýše položenou železnicí světa

Když jsem se poprvé doslechl o stavbě železniční trati do…

Odradí investory? Německé úřady kladou případnému prodeji Air Berlin několik překážek Odradí investory? Německé úřady kladou případnému prodeji Air Berlin několik překážek

Případnému odkoupení insolventních aerolinií Air Berlin…

 
Technické údaje
Motor Volvo V50 2.0D
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 100 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 320 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 210
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 5.7
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 417 / 1307
Objem nádrže (l):62
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1492 / 488
Rozměr pneu:205/55 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4514
b) šířka (mm): 1770
c) výška (mm): 1452
d) rozvor (mm): 2640
e) rozchod vpředu (mm): 1535
f) rozchod vzadu (mm): 1531
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 580 / 870
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):970
k) šířka vpředu (mm): 1400
l) šířka vzadu (mm): 1370
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 660
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Volvo V50 2.0D
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 7
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,54
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Test ojetiny Škoda Octavia I RS: První „ereso“ má dosud své kouzlo Test ojetiny Škoda Octavia I RS: První „ereso“ má dosud své kouzlo

Škoda Octavia RS byla po dlouhých letech první Škodovkou…

Digitální přístrojový štít Škody Karoq detailně. Podívejte se, co nabídne Digitální přístrojový štít Škody Karoq detailně. Podívejte se, co nabídne

Škoda Karoq bude prvním boleslavským vozem, který dostane…

 



Volvo S40 a V50 2011: Ceny na českém trhu Volvo S40 a V50 2011: Ceny na českém trhu

Volvo provedlo několik změn v nabídce motorů pro modely…

 



 
TEST aut pro náctileté: Chatenet CH 26 SVZ a Pick-Up Spring – Mládí na plný plyn

TEST aut pro náctileté: Chatenet CH 26 SVZ a Pick-Up Spring – Klidně i za milion

Dnes 08:00

V Česku se zabydlela další značka francouzských mopedaut pro patnáctileté. Jako první jsme vyzkoušeli hned dva chatenety.




Blesk.cz

Muž chránil tělem neznámého chlapečka při teroru v Barceloně: Neuteču, je jako můj syn, křičel

Muž chránil tělem neznámého chlapečka při teroru v…

Španělsko se vzpamatovává z teroristického útoku, při němž bylo zabito 14 lidí, a na povrch vyplouvají příběhy…

Odhalení po smrti manžela Ivo Pavlíka (†84): Heidi vydělává na rodinu politika!

Odhalení po smrti manžela Ivo Pavlíka (†84): Heidi…

Kdekdo si myslel, že největší hit Heidi Janků Když se načančám složil Ivo Pavlík. Hit má ale jiné autory, a těm…

 

iSport.cz

SESTŘIHY: United mají další výhru 4:0. Arsenal s Čechem padl na Stoke

SESTŘIHY: United mají další výhru 4:0. Arsenal s…

Fotbalisté Manchesteru United zvítězili v druhém kole anglické ligy na hřišti Swansea vysoko 4:0 a zopakovali…

Zklamání u Altintopa: šel hodit dres do kotle Slavie, přiletěl mu zpátky

Zklamání u Altintopa: šel hodit dres do kotle…

Příchod Halila Altintopa do Slavie provázela velká očekávání. Turecký záložník, který má bohaté zkušenosti z…

 

Reflex.cz

Cesta za kmenem Pygmejů do srdce Afriky: Ta naše písnička Bambutijská

Cesta za kmenem Pygmejů do srdce Afriky: Ta naše…

„Jestliže se věci dějí špatně, musí to být proto, že duch pralesa spí. Kdyby byl vzhůru a viděl nás, nikdy by to…

Šumavu poničila silná bouře. Nejvíce trpěla stejná oblast jako před dvěma lety

Šumavu poničila silná bouře. Nejvíce trpěla stejná…

Šumavský národní park má za sebou nešťastnou noc. Včera se přes Šumavu přehnala ničivá bouřka, která v kombinaci…