reklama


Volvo V50 2.0D – Lepší než benzín?

Volvo V50 2.0D – Lepší než benzín?

 
 

Příslušníky nejmenší nové řady Volvo jsme již představili ve třech testech a k úplnému dojmu tak chyběla jen žádaná turbodieselová motorizace. V kombinaci s šestistupňovou manuální převodovkou jsme její kvality zjišťovali v kombi V50.

Pohled do ceníku napovídá, že dvoulitrový turbodiesel je jen o přibližně 40 tisíc dražší než nejslabší zatím dostupný zážehový agregát 1.8/92 kW. Ve srovnání se zážehovými pětiválci pak turbodiesel vychází o 18-300 tisíc levněji, takže důvod k zájmu kupujících zde existuje nadmíru silný. Co tedy nabízí kombinace moderního turbodieselu a 1.5 tuny těžkého kombi?

I po zkušenostech z testů různých variant pětiválců je jízda s naftovým motorem bez výraznějších negativ. Motor, který známe například z Fordů Mondeo či Focus C-Max, má v těžkém Volvu podstatně méně sportovních ambicí, roli spolehlivého a vcelku úsporného tahouna zastane s přehledem. První rychlostní stupeň je sice možná až moc „krátký“, pak si už ale převodovka s motorem porozumí a stačí jen sledovat otáčkoměr. Do přibližně 1800 otáček se klasicky nic moc neděje, pak se ale rozumným tempem přidá turbodmychadlo a Volvo se silou 320 Nm valí dopředu – pokud mu v přibližně 4000 otáčkách nedojde dech nebo nepřeřadíme. Dojem ze zrychlení je k Volvu přiléhavý – žádné trhání asfaltu a protáčení kol, jen plynulá akcelerace. Trochu tuhá spojka vyžaduje sice cvik, během půldne ale získáváme rutinu a kromě extrémního 1-2 lze řadit s plynulostí automatu.

Hlučnost stojícího vozu je samozřejmě výrazně vyšší než u zážehových agregátů, po zahřátí se ale klapot sníží a k uším posádky díky velmi dobré izolaci mnoho nepříjemného nepronikne. I přes těžší příď jsme nepociťovali významné změny v chování vozu, snad jen přejíždění zpomalovacích prahů je méně komfortní.

Na dálnici vůz neprotestuje proti kombinaci šestého stupně a tempomatu na 130 km/h, v prvním menším kopci ale cítíme, že nastal čas přeřadit. Systém 6-5 nám vydrží na celé trase Praha-Brno-Praha s průměrnou rychlostí 115 km/h a spotřebou 7,0 l/100 km. Je ale pravda, že na téměř zcela rovné hradecké dálnici šestý stupeň stačil bohatě a ještě bychom se možná přimluvili za jeho prodloužení.Ve městě jsme na tom docela obstojně: třídenní pražský provoz na celkem 300 km jsme absolvovali s hodnotou 7,3 l/100 km, přičemž kolon i studených startů jsme si užili nepočítaně. Snaha o úspornou ale přitom svižnou jízdu s polovičním zatížením mimo město pak vedla k výborné hodnotě 5,4 l/100 km. Solidní hodnoty spotřeby je pak třeba vnímat v kombinaci s nádrží, jejíž objem se oprati zážehovým verzím zmenšil na 55 litrů.

Relativní síla, poměr k cenám zážehových čtyř- a pětiválců a především úsporný provoz jsou hodnoty, díky kterým se o variantě s dvoulitrovým turbodieselem vyplatí velmi vážně uvažovat. Osobně jsme ještě zvědavější na verzi 1.6D s motorem, který kromě Fordu Focus C-Max známe také nejnověji z nikterak lehkých kombi Citroen C5 a Peugeot 407 SW.

Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com

Volvo V50 2.0D

Cena v základní výbavě: 992 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 084 500 Kč

Základní výbava:ABS a EBD, kotoučové brzdy na všech kolech s ABA, 6-stupňová man. převodovka, DSTC, informační systém IDIS, čelní a boční airbagy řidiče a spolujezdce, hlavové airbagy, SIPS, dvouose nastavitelný volant, el. nastavitelná, vyhřívaná a sklopná zpětná zrcátka s ukazateli směru a osvětlením nástupního prostoru, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, 16“kola z lehké slitiny Castalia, rezervní kolo pro nouzové dojetí, dvojitá koncovka výfuku, vnější zpětná zrcátka a nárazníky v barvě vozu, automatická dvouzónová klimatizace, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce s bederní opěrkou, zadní sedadla sklopná v poměru 60:40, elektrické ovládání bočních oken, kůží potažený volant a řadicí páka, zadní i přední středová opěrka s držáky nápojů, palubní počítač, tempomat, multifunkční volant, boční lišty v barvě vozu, mlhová světla, vnitřní zpětné zrcátko s automatickou změnou odrazivosti, dešťový senzor, elektrické ovládání sedadla řidiče s pamětí, el. vyhřívání předních sedadel, bi-xenonové světlomety s ostřikovači

Výbava testovaného vozu:metalický lak (+19.000,-), střešní ližiny (+9.000,-), Audiosystém Premium Sound - rádio, přehrávač CD, 4x70 W, 12x repro (+45.000,-), protisluneční roleta na zadních oknech (+6.000,-), textilní rohože (+3.500,-) dvě dětské sedačky integrované v zadních sedadlech (+10.000,-)

Ťok proti všem - státní půjčovna vlaků padla po roce příprav Ťok proti všem - státní půjčovna vlaků padla po roce příprav

Ministerstvo dopravy po roce příprav vzdalo snahu o…

Zápisník Arsena Lazareviče: Praha parlamentní Zápisník Arsena Lazareviče: Praha parlamentní

Hlavní město Praha si podle Českého rozhlasu platilo PR…

Cena elektřiny v Česku prorazila hranici sto eur Cena elektřiny v Česku prorazila hranici sto eur

Chladné počasí, stojící větrné elektrárny v Německu a…

Takže brexit natvrdo. Premiérka Mayová odmítá polovičatá řešení Takže brexit natvrdo. Premiérka Mayová odmítá polovičatá řešení

Tvrdý rozchod bez polovičatých řešení. S tím se rozhodla…

 
Technické údaje
Motor Volvo V50 2.0D
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 100 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 320 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 210
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.6
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 5.7
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 417 / 1307
Objem nádrže (l):62
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1492 / 488
Rozměr pneu:205/55 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4514
b) šířka (mm): 1770
c) výška (mm): 1452
d) rozvor (mm): 2640
e) rozchod vpředu (mm): 1535
f) rozchod vzadu (mm): 1531
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 580 / 870
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):970
k) šířka vpředu (mm): 1400
l) šířka vzadu (mm): 1370
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 660
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Volvo V50 2.0D
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 7
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,54
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety

Automobil Aero Minor mohl hrát roli lidového vozu v…

Opel má nový ceník malého SUV Mokka. Začíná na 377 900 Kč Opel má nový ceník malého SUV Mokka. Začíná na 377 900 Kč

Na přelomu roku začal Opel v tuzemsku prodávat…

 




Volvo S40 a V50 2011: Ceny na českém trhu Volvo S40 a V50 2011: Ceny na českém trhu

Volvo provedlo několik změn v nabídce motorů pro modely…

 



 
I tyhle podivnosti jely Dakar! Rolls-Royce, šestikolka, kačena i Lada...

I tyhle podivnosti jely Dakar! Rolls-Royce, šestikolka, kačena i Lada...

Včera

Slavného vytrvalostního závodu se v minulosti zúčastnilo nepřeberné množství netradičních aut. Byly mezi nimi i sporťák nebo luxusní kupé.




Blesk.cz

Mráz v pražské zoo: Klokani i velbloudi si libují, tučňáci jsou schovaní

Mráz v pražské zoo: Klokani i velbloudi si libují,…

Venkovní teploty hluboko pod bodem mrazu nechávají mnoho zvířat na pospas svému osudu. Jinak je tomu v Zoo…

Tajemství hvězdy Ordinace Ivany Jirešové: Rozchod s přítelem! Zanedbávala ho

Tajemství hvězdy Ordinace Ivany Jirešové: Rozchod s…

Měsíce tajila rozchod. Natáčení pořadu Tvoje tvář má známý hlas bylo pro Ivanu Jirešovou (39) časově tak…

 

iSport.cz

Mimořádný úspěch! Ben Cristovao je mistrem Evropy v brazilském jiu jitsu

Mimořádný úspěch! Ben Cristovao je mistrem Evropy v…

Stoupá stále výš nejen jako zpěvák, ale i jako bojovník. Ben Cristovao vybojoval na mistrovství Evropy…

Hlinka zářil při postupu Sparty do finále: Skvělá vizitka pro extraligu

Hlinka zářil při postupu Sparty do finále: Skvělá…

Senzace pro český hokej! Sparta porazila v semifinálové odvetě hokejové Ligy mistrů švédský tým Växjö Lakers 4:0…

 

Reflex.cz

Revoluce ve světě Star Wars. Osmý díl nezačne ikonickými titulky

Revoluce ve světě Star Wars. Osmý díl nezačne…

I když je zpráv o příštím filmu ze světa Hvězdných válek pomálu, režisér v pořadí už osmého filmu Rian Johnson…

Že lidé nadávají poslancům do volů a pijavic? Za 100 tisíc měsíčně pár kapek jedovatých slin vydrží každý

Že lidé nadávají poslancům do volů a pijavic? Za 100…

Základní průměrný plat poslance nebo senátora v České republice letos poprvé vyskočí nad 70 tisíc korun měsíčně.…

 
 
reklama