Volvo V50 2.0D – Lepší než benzín?

Volvo V50 2.0D – Lepší než benzín?

 
 

Příslušníky nejmenší nové řady Volvo jsme již představili ve třech testech a k úplnému dojmu tak chyběla jen žádaná turbodieselová motorizace. V kombinaci s šestistupňovou manuální převodovkou jsme její kvality zjišťovali v kombi V50.

Pohled do ceníku napovídá, že dvoulitrový turbodiesel je jen o přibližně 40 tisíc dražší než nejslabší zatím dostupný zážehový agregát 1.8/92 kW. Ve srovnání se zážehovými pětiválci pak turbodiesel vychází o 18-300 tisíc levněji, takže důvod k zájmu kupujících zde existuje nadmíru silný. Co tedy nabízí kombinace moderního turbodieselu a 1.5 tuny těžkého kombi?

I po zkušenostech z testů různých variant pětiválců je jízda s naftovým motorem bez výraznějších negativ. Motor, který známe například z Fordů Mondeo či Focus C-Max, má v těžkém Volvu podstatně méně sportovních ambicí, roli spolehlivého a vcelku úsporného tahouna zastane s přehledem. První rychlostní stupeň je sice možná až moc „krátký“, pak si už ale převodovka s motorem porozumí a stačí jen sledovat otáčkoměr. Do přibližně 1800 otáček se klasicky nic moc neděje, pak se ale rozumným tempem přidá turbodmychadlo a Volvo se silou 320 Nm valí dopředu – pokud mu v přibližně 4000 otáčkách nedojde dech nebo nepřeřadíme. Dojem ze zrychlení je k Volvu přiléhavý – žádné trhání asfaltu a protáčení kol, jen plynulá akcelerace. Trochu tuhá spojka vyžaduje sice cvik, během půldne ale získáváme rutinu a kromě extrémního 1-2 lze řadit s plynulostí automatu.

Hlučnost stojícího vozu je samozřejmě výrazně vyšší než u zážehových agregátů, po zahřátí se ale klapot sníží a k uším posádky díky velmi dobré izolaci mnoho nepříjemného nepronikne. I přes těžší příď jsme nepociťovali významné změny v chování vozu, snad jen přejíždění zpomalovacích prahů je méně komfortní.

Na dálnici vůz neprotestuje proti kombinaci šestého stupně a tempomatu na 130 km/h, v prvním menším kopci ale cítíme, že nastal čas přeřadit. Systém 6-5 nám vydrží na celé trase Praha-Brno-Praha s průměrnou rychlostí 115 km/h a spotřebou 7,0 l/100 km. Je ale pravda, že na téměř zcela rovné hradecké dálnici šestý stupeň stačil bohatě a ještě bychom se možná přimluvili za jeho prodloužení.Ve městě jsme na tom docela obstojně: třídenní pražský provoz na celkem 300 km jsme absolvovali s hodnotou 7,3 l/100 km, přičemž kolon i studených startů jsme si užili nepočítaně. Snaha o úspornou ale přitom svižnou jízdu s polovičním zatížením mimo město pak vedla k výborné hodnotě 5,4 l/100 km. Solidní hodnoty spotřeby je pak třeba vnímat v kombinaci s nádrží, jejíž objem se oprati zážehovým verzím zmenšil na 55 litrů.

Relativní síla, poměr k cenám zážehových čtyř- a pětiválců a především úsporný provoz jsou hodnoty, díky kterým se o variantě s dvoulitrovým turbodieselem vyplatí velmi vážně uvažovat. Osobně jsme ještě zvědavější na verzi 1.6D s motorem, který kromě Fordu Focus C-Max známe také nejnověji z nikterak lehkých kombi Citroen C5 a Peugeot 407 SW.

Vše o autosalonu Ženeva 2018 čtěte zde

Spolupracujeme s TipCars.com

Volvo V50 2.0D

Cena v základní výbavě: 992 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 084 500 Kč

Základní výbava:ABS a EBD, kotoučové brzdy na všech kolech s ABA, 6-stupňová man. převodovka, DSTC, informační systém IDIS, čelní a boční airbagy řidiče a spolujezdce, hlavové airbagy, SIPS, dvouose nastavitelný volant, el. nastavitelná, vyhřívaná a sklopná zpětná zrcátka s ukazateli směru a osvětlením nástupního prostoru, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, 16“kola z lehké slitiny Castalia, rezervní kolo pro nouzové dojetí, dvojitá koncovka výfuku, vnější zpětná zrcátka a nárazníky v barvě vozu, automatická dvouzónová klimatizace, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce s bederní opěrkou, zadní sedadla sklopná v poměru 60:40, elektrické ovládání bočních oken, kůží potažený volant a řadicí páka, zadní i přední středová opěrka s držáky nápojů, palubní počítač, tempomat, multifunkční volant, boční lišty v barvě vozu, mlhová světla, vnitřní zpětné zrcátko s automatickou změnou odrazivosti, dešťový senzor, elektrické ovládání sedadla řidiče s pamětí, el. vyhřívání předních sedadel, bi-xenonové světlomety s ostřikovači

Výbava testovaného vozu:metalický lak (+19.000,-), střešní ližiny (+9.000,-), Audiosystém Premium Sound - rádio, přehrávač CD, 4x70 W, 12x repro (+45.000,-), protisluneční roleta na zadních oknech (+6.000,-), textilní rohože (+3.500,-) dvě dětské sedačky integrované v zadních sedadlech (+10.000,-)

Erdogan se spojí s nacionalisty, aby si zajistil výhru ve volbách Erdogan se spojí s nacionalisty, aby si zajistil výhru ve volbách

Turecká vládní Strana spravedlnosti a rozvoje (AKP)…

Vítězem Zasedačky roku jsou kanceláře SAP Vítězem Zasedačky roku jsou kanceláře SAP

Soutěž CBRE Zasedačka roku 2017 je u konce. Hlavní…

Likvidaci vrtů za stovky milionů zajistí Geosan Likvidaci vrtů za stovky milionů zajistí Geosan

Sdružení tvořené společnostmi Geosan, MND a Rekultivace…

Česko si v žebříčku vnímání korupce polepšilo, za průměrem Unie ale zaostává Česko si v žebříčku vnímání korupce polepšilo, za průměrem Unie ale zaostává

Česká republika si v celosvětovém žebříčku vnímání…

 
Technické údaje
Motor Volvo V50 2.0D
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 100 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 320 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 210
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 5.7
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 417 / 1307
Objem nádrže (l):62
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1492 / 488
Rozměr pneu:205/55 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4514
b) šířka (mm): 1770
c) výška (mm): 1452
d) rozvor (mm): 2640
e) rozchod vpředu (mm): 1535
f) rozchod vzadu (mm): 1531
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 580 / 870
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):970
k) šířka vpředu (mm): 1400
l) šířka vzadu (mm): 1370
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 660
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Volvo V50 2.0D
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 7
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,54
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nový Hyundai Santa Fe konečně oficiálně. Je to korejské Infiniti? Nový Hyundai Santa Fe konečně oficiálně. Je to korejské Infiniti?

Hyundai odhalil první oficiální obrázky nového Santa Fe.…

Unikly fotky nového Peugeotu 508. Vzadu bude mít tygří drápy Unikly fotky nového Peugeotu 508. Vzadu bude mít tygří drápy

Francouzská automobilka se v posledních letech…

 



Volvo S40 a V50 2011: Ceny na českém trhu Volvo S40 a V50 2011: Ceny na českém trhu

Volvo provedlo několik změn v nabídce motorů pro modely…

 



 
Volvo V60 oficiálně: Rodinný ideál přijede i se dvěma plug-in hybridy

Volvo V60 oficiálně: Rodinný ideál přijede i se dvěma plug-in hybridy

Dnes 16:51

Švédská automobilka se přidala do zástupu značek, které horkou novinku pro Ženevu představují ještě před startem autosalonu. Přivítat tak s předstihem můžeme i Volvo V60.




Blesk.cz

Mléko zatracované i vynášené: 4 mýty a pravdy o »bílém zlatě«

Mléko zatracované i vynášené: 4 mýty a pravdy o…

Vynášené i zatracované mléko! Patří nebo nepatří do našeho jídelníčku: Měli by ho pít jen děti a dospělí už ne?…

„Pila připravena,“ chlubil se vynálezce ponorky v sms. Pak novinářce uřízl hlavu

„Pila připravena,“ chlubil se vynálezce ponorky v…

Dánský vynálezce a konstruktér Peter Madsen (47) obviněný z brutální vraždy švédské novinářky Kim Wallové (†30)…

 

iSport.cz

Němci šokovali Švédsko. Kanadě stačil jediný gól, Češi jdou na Rusko

Němci šokovali Švédsko. Kanadě stačil jediný gól,…

Velké překvapení si na hokejovém turnaji na ZOH připravili Němci. Nad favorizovaným Švédskem vyhráli 4:3 v…

Hlavu vzhůru! Prezident Kiska dojal Slovensko vzkazem nešťastnici

Hlavu vzhůru! Prezident Kiska dojal Slovensko…

Dalo by se to označit za blackout. Smíšená slovenská biatlonová štafeta na Hrách v Pchjončchangu totálně…

 

Reflex.cz

Česko prý ekonomicky vzkvétá, přesto je milion lidí finančně na dně. U nich si tradiční politické strany neškrtnou

Česko prý ekonomicky vzkvétá, přesto je milion lidí…

Podle předběžného odhadu Českého statistického úřadu vzrostlo tuzemské hospodářství v loňském roce meziročně o…

Kimovy hry: KLDR poslala na olympiádu své sexy otrokyně. A svět jí to zbaštil

Kimovy hry: KLDR poslala na olympiádu své sexy…

Kam čert (v našem případě diktátor) nemůže, tam nastrčí ženu. Lépe řečeno, hned stovky žen.…