Volvo: Velké modely S80 a V70 nyní se spotřebou 4,5 l/100 km

Volvo: Velké modely S80 a V70 nyní se spotřebou 4,5 l/100 km

 

Velká Volva nebyla v minulosti nikdy nakupována pro nízkou spotřebu, což by se ale mohlo v roce 2010 změnit. Minimálně na trzích, kde vám velká auta s nízkými emisemi CO2 méně zdaní.

Snižování spotřeby paliva u nových automobilů je celosvětovým trendem. Volvo takovéto verze označuje DRIVe. Nejsou ale pouze součástí menších řad: hatchbacků C30, sedanů S40 a kombi V50, které se v těchto variantách objevily poprvé v Paříži 2008. Úsporné přeplňované vznětové motory si našly nyní cestu také do velkých sedanů S80 a z nich odvozených kombi V70.

Stejně jako menší sourozenci, i nové verze jsou poháněny malým turbodieselem objemu 1,6 litru s výkonem 80 kW a největším točivým momentem 240 Nm. Kombinovanou spotřebu se podařilo srazit na hodnotu 4,5 l/100 km z původních 4,9 l/100 km. Konstruktéři snížili tření řemene, který pohání alternátor a kompresor klimatizační jednotky. Modely S80 a V70 1,6 DRIVe jsou dále vybaveny tzv. inteligentním dobíjením akumulátoru elektrické soustavy. Řídicí systém dovoluje alternátoru dobíjet palubní baterii pouze tehdy, když motor pracuje v malém zatížení, například při jízdě z kopce.

Snížení spotřeby o čtyři desetiny litru na 100 kilometrů jízdy znamená pro toho, kdo najede zhruba 15.000 km ročně, úsporu 60 litrů nafty, tedy zhruba jedné nádrže. Technický šéf projektu DRIVe Ulf Nordström k tomu dodává: Dálniční spotřeba se pohybuje na hranici 4 l/100 km, což umožňuje dojezd až 1750 kilometrů. To je vzhledem k velikosti těchto vozů obdivuhodné.

Pokud se těchto výsledků podaří dosáhnout i v běžném provozu, pak nezbývá než smeknout. Ekologické varianty pochopitelně nejsou určeny k závodění, ale uspokojí ty klienty, kteří hledají velké, spolehlivé a bezpečné auto se střídmými nároky na množství paliva. Koneckonců parametry výkonu a točivého momentu tomuto zaměření plně odpovídají.

Původní verze se spotřebou 4,9 l/100 km zrychlovala z 0 na 100 km/h za 13 s, nejvyšší rychlost činila 190 km/h.

Spolupracujeme s TipCars.com
Luděk Niedermayer: Růst Česka narazil na skleněný strop Luděk Niedermayer: Růst Česka narazil na skleněný strop

Česká ekonomika je historicky nejlépe připravená…

Cigarety stále nesou, český Philip Morris  měl loni vyšší tržby i zisk Cigarety stále nesou, český Philip Morris měl loni vyšší tržby i zisk

Kutnohorskému výrobci tabáku Philip Morris ČR loni…

Účet pro Tesco za podvod: čtyři miliardy korun Účet pro Tesco za podvod: čtyři miliardy korun

Největší britská maloobchodní společnost Tesco zaplatí…

Herec Stefan Denoljubov: My v Bulharsku morální dramata přímo žijeme Herec Stefan Denoljubov: My v Bulharsku morální dramata přímo žijeme

Saxofonista Stefan Denoljubov přijel do Prahy jako herec…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 




Volvo dementuje zprávy o luxusním sedanu S100 Volvo dementuje zprávy o luxusním sedanu S100

Jak to vypadá s vlajkovou lodí švédského Volva? Její…

Volvo představilo nové motory Drive-E pro modely S80, V70 a XC70 Volvo představilo nové motory Drive-E pro modely S80, V70 a XC70

Také větší modely od Volva se dočkaly motorů nové…

 



 
Turbodmychadla VGT: Naklápění lopatek čtyřikrát jinak (+videa)

Turbodmychadla VGT: Naklápění lopatek čtyřikrát jinak

Dnes 08:00

Turbodmychadla s proměnnou geometrií rozváděcích lopatek statoru turbíny jsou nedílnou součástí vznětových motorů už od 90. let a emisní normy Euro 2. Dnes koncepce existuje už ve čtyřech různých provedeních. Víte, čím se jednotlivá řešení liší?




Blesk.cz

Banky zase zdraží hypotéky: Lidé si naberou půjčky, varují analytici

Banky zase zdraží hypotéky: Lidé si naberou půjčky,…

Od prosince platí nový zákon o spotřebitelských úvěrech, kdy banky začaly posuzovat žadatele přísněji. Česká…

Mladé politika neláká: Feri vábí stravenkami, jaká jsou další řešení?

Mladé politika neláká: Feri vábí stravenkami, jaká…

Jak přivést mladé k většímu zájmu o politiku? Palčivou otázku řeší řada stran. TOP 09 jako ambasadora pro mladé…

 

iSport.cz

Proč je Nizozemsko v bídě? Špatný výběr trenérů i nevýrazní talenti

Proč je Nizozemsko v bídě? Špatný výběr trenérů i…

Fotbalový svět nechápe. Nizozemsko nezvládá po kvalifikaci na EURO 2016 ani tu na mistrovství světa v Rusku. Po…

Ostuda, jsem trapná! Strýcová se při prohře s Plíškovou hádala s koučem

Ostuda, jsem trapná! Strýcová se při prohře s…

Pikantní české osmifinále nabídl prestižní turnaj v Miami. Nasazená dvojka Karolína Plíšková v něm porazila…

 

Reflex.cz

Vláda zavádí evidenci prasečích ocásků. Problém se zvěří tím ale nevyřeší

Vláda zavádí evidenci prasečích ocásků. Problém se…

Posedlost evidencemi všeho druhu v podání současné vládní garnitury expanduje už i do takových oblastí lidských…

Spravedlnost v ČT: Slovák hodil rukavici české televizní detektivce!

Spravedlnost v ČT: Slovák hodil rukavici české…

Včera skončila Spravedlnost! Tedy alespoň na obrazovkách ČT1 a nutno dodat – a tady se dost rozcházím s kolegyní…