Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volvo: Velké modely S80 a V70 nyní se spotřebou 4,5 l/100 km

redakce AUTO.CZ
Diskuze (18)
Velká Volva nebyla v minulosti nikdy nakupována pro nízkou spotřebu, což by se ale mohlo v roce 2010 změnit. Minimálně na trzích, kde vám velká auta s nízkými emisemi CO2 méně zdaní.

Snižování spotřeby paliva u nových automobilů je celosvětovým trendem. Volvo takovéto verze označuje DRIVe. Nejsou ale pouze součástí menších řad: hatchbacků C30, sedanů S40 a kombi V50, které se v těchto variantách objevily poprvé v Paříži 2008. Úsporné přeplňované vznětové motory si našly nyní cestu také do velkých sedanů S80 a z nich odvozených kombi V70.

Stejně jako menší sourozenci, i nové verze jsou poháněny malým turbodieselem objemu 1,6 litru s výkonem 80 kW a největším točivým momentem 240 Nm. Kombinovanou spotřebu se podařilo srazit na hodnotu 4,5 l/100 km z původních 4,9 l/100 km. Konstruktéři snížili tření řemene, který pohání alternátor a kompresor klimatizační jednotky. Modely S80 a V70 1,6 DRIVe jsou dále vybaveny tzv. inteligentním dobíjením akumulátoru elektrické soustavy. Řídicí systém dovoluje alternátoru dobíjet palubní baterii pouze tehdy, když motor pracuje v malém zatížení, například při jízdě z kopce.

Snížení spotřeby o čtyři desetiny litru na 100 kilometrů jízdy znamená pro toho, kdo najede zhruba 15.000 km ročně, úsporu 60 litrů nafty, tedy zhruba jedné nádrže. Technický šéf projektu DRIVe Ulf Nordström k tomu dodává: Dálniční spotřeba se pohybuje na hranici 4 l/100 km, což umožňuje dojezd až 1750 kilometrů. To je vzhledem k velikosti těchto vozů obdivuhodné.

Pokud se těchto výsledků podaří dosáhnout i v běžném provozu, pak nezbývá než smeknout. Ekologické varianty pochopitelně nejsou určeny k závodění, ale uspokojí ty klienty, kteří hledají velké, spolehlivé a bezpečné auto se střídmými nároky na množství paliva. Koneckonců parametry výkonu a točivého momentu tomuto zaměření plně odpovídají.

Původní verze se spotřebou 4,9 l/100 km zrychlovala z 0 na 100 km/h za 13 s, nejvyšší rychlost činila 190 km/h.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (18)
3. 2. 2010 23:01
Re: Kdo to koupi?
Kdepak, v ničem se neplatu a neprotiřečím si. Jelikož s oním hybridem dokážu jezdit za 7,5. S Mazdou která má už skoro 17 let pod 8 litrů, tak rozhodně nejsem žádný sportovec. Jen říkám že snižování obsahů motorů je jen o vypočtených emisích na papíře. Ve skutečnosti budou ty hodnoty jiné. Nehledě na to, že u starších aut se spotřeba měřila v reálu, řidič sedl do auta, natankoval plnou a jel a jel a jel a jel a jel a jel.. několik tisíc km. Potom se vypočítal prlměr. Dnes? Auto se přikurtuje k výkonové brzdě, nechá se zahřát, ujede pár km a průměrná spotřeba je hotová.
3. 2. 2010 10:16
Re: Kdo to koupi?
Che, prave som si vsimol, ze som na ukazku siahol rovnako po E-cku, len o cosi novsom ;-) :yes: :yes:
3. 2. 2010 09:28
Re: Kdo to koupi?
To nevysvetlíš, pre niekoho výkon pod 100 koní ani nie je výkon. Ja vravím, kto nie je schopný bezpečne a svižne (nezavadzať na ceste) so slabým autom, nie je šofér a silná mašina mu do rúk nepatrí.

:-) :-) :-)
PROSÍME SI DISKUSIE POD TESTY RESP. POD CELÝ MAGAZÍN.
:-) :-) :-)
3. 2. 2010 09:20
Re: Kdo to koupi?
:yes: :yes: :yes: Chlapci sa prave dostali do puberty, pisat mozno vedia uz o cosi dlhsie, no stacilo by, keby sa naucili citat. Potom by si na mnohych napr. taxikoch mohli precitat take veci, ako je napr. M-B E 220 D. A ak by auta poznali o cosi lepsie, vedeli by, ze sa jedna o hladky diesel s vykonu 70kW/95k, uspornu alternativu pre toho, kto hlada komfort, nie raketu.
2. 2. 2010 22:36
Re: Kdo to koupi?
Pletieš si pojmy a dojmy a hneď v prvej vete si sám dokonale protirečíš. Kto si kúpi auto kvôli spotrebe, nebude tlačiť na pedál. 80 kW nie je nijak málo ani na auto tejto veľkosti, nie každý má potrebu jazdiť športovo alebo si niečo dokazovať, či za každú cenu "využívať tie kone, keď tam sú".
Inak to porovnávanie, to je hodne mimo, miešať hrušky s kolečkami sa nehodí. Jasne, že auto s 86 kW a auto s polovičným objemom a výkonom bude bude vykazovať iné parametre, najmä ak rozdiel v hmotnosti vzhľadom na rozdielny vek nebude adekvátny. U menšieho výkonu ide o to, vedieť s ním jazdiť. Poznať trochu správanie a vlastnosti motora a využívať jeho výhody. Tlačiť na pílu, a potom sa diviť spotrebe, toho je schopný fakt len osol.
Zdá sa, že rád šlapeš na plyn, ale v tm prípade o nízkej spotrebe nemôžeš hovoriť ani náhodou - tú ti nezabezpečí ani ten hybrid, čo máš uvedený v karte.
Platí, čo som povedal - stretnúť ťa na ceste nechcem.

:-) :-) :-)
PROSÍME SI DISKUSIE POD TESTY RESP. CELÝ MAGAZÍN.
:-) :-) :-)