Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

20% všech letos prodaných Fordů v Evropě má motor 1.0 EcoBoost

Ondřej Chamilla
Diskuze (29)
Agregát, který získal titul Mezinárodní motor roku 2014, se těší rovněž přízni zákazníků. V první polovině tohoto roku měl totiž každý pátý Ford zrovna motor 1.0 EcoBoost.

Zhruba 120.000 automobilů prodaných v první polovině roku 2014 v Evropě mělo tříválcový litrový motor EcoBoost. V porovnání s prvními šesti měsíci předchozího roku se jedná o nárůst o 15 procent. Pokud se podíváme na jednotlivé modely, tak letos mělo nejmenší EcoBoost celých 47% evropských B-Maxů. V modelu Focus zvolilo tuto jednotku 33% zákazníků, u Fiesty to bylo rovněž přes 30 procent.

Ford nabízí tříválcový litrový motor ve výkonových verzích 74 kW a 92 kW. Speciální edice modelu Fiesta zvaná Black & Red má již dokonce 103 kW. Kromě Fiesty, B-Maxu a Focusu najdete tento motor také pod kapotou modelů C-Max a Grand C-Max, EcoSport, Tourneo Connect, Grand Tourneo Connect, Transit Connect, Transit Courier a na podzim bude tvořit základní motor pro nové Mondeo. Je zde tedy slušná šance, že příští rok se Fordů s tímto agregátem prodá ještě více.

Ondřej Chamilla
Diskuze (29)
12. 8. 2014 08:09
Re: Skúsenosť s motorom
Mám podobnou zkušenost.
12. 8. 2014 00:32
Skúsenosť s motorom
foto kludas
kľuďas 20.07. 03:25
Moja skúsenosť s 1,0 ecoboostom
Nerozumiem tomu, ako ,,odborníci " vynášajú znalecké posudky o niečom k čomu ani
nepričuchli. Mám najazdené hodne cez 1 000 000 km na benzínových atmosférach, aj
TDCi-čkach. Každému aspoň trocha skúsenému vodičovi je jasné, že každý motor vyžaduje iný štýl jazdy - má to zásadný vplyv na jazdné výkony a životnosť motora, spotrebu...
Na benzínovej 1,8 som mal bez akýchkoľvek problémov 400 000 km.
Naposledy som mal 1,8 TDCi.
Teraz vlastním Grand C Max 1,0 Ecoboost - 92 kw.
Ten motor má taký chod (aspoň v C Maxe), že ho pri voľnobehu ani nepočujete.
Keď ho chcete počuť treba ho vytočiť na 4 000 až 5 000 ot. a vtedy počujete akoby
z diaľky, aj keď to možno príde niekomu smiešne zvuk 6 valca.
Zatiaľ mám na ňom najazdené cca 19 000 km. Je dôležité ho správne zabehnúť,
a nie je dobré ho moc podtáčať aj keď nám to radí počítač.
Čo sa týka zrýchlenia je lepšie ako na Focuse 1,8 TDCi - 85kw.
Motor nemá s autom najmenší problém - ani keď je naložené - točivý moment je na maxime od 1 450 ot/min do 4 500 ot. Spotrebu mám asi 0,4 l vyššiu ako na Focuse TDCi. Životnosť sa ukáže samozrejme časom, ale toho sa pri Forde neobávam.
Pokiaľ nejazdím po dialnici sú otáčky 2 000/min pri 90km/h. pri 130 potom 3 000 ot/min. Samozrejme ak chcem jazdiť pretekárskym štýlom kúpim si iný motor(aj keď tento vie prekvapiť), ale to nebudem samozrejme kupovať Van.
Zatiaľ môžem konštatovať, že tento motor je ešte o dosť lepší ako som sám čakal.
Ale každému vyhovuje niečo iné, takže sa treba podľa toho zariadiť.
11. 8. 2014 17:24
Re: životnost
99,5% ? Ale vždy záleží na tom elementu mezi pedály a volantem.
Vždy je někdo kdo to dokáže okráglovat za 60.000 km a pak někdo kdo s tím najede 1.000.000 km. A čím víc jich je v provozu tím to procento "prasat" početnější a o zničených motorech víc slyšet, protože ti zpravidla nejvíc křičí že ten motor je krumpl. Záměrně píšu zničený místo porouchaný.
11. 8. 2014 17:08
Re: Zkušenosti
63kW turbomotor byl spíše marketingový produkt z nutnosti, protože veřejnost jaksi neustále mlela něco o vyhoněných pidimotůrcích, i když na tento výkon a požadovanou spolehlivost by s prstem v nose stačil objem 0,8. To by ale nebylo prodejné, takže se těžce přidusila 1.2-ka a ta i tak měla plochý točivý moment na úrovni bodově-maximálního současné povedené 1.6-ky, což atmosféra o výkonu 63kW (1.2 - 1.4) nenabídne ani náhodou.
11. 8. 2014 16:50
Re: Zkušenosti
Zalezi na vykone. Podla mna je zbytocne mat 63kw turbo motor so 4mi valcami, na to staci dnes aj 3valcova atmosfera, pripadne 4valcova. 1.0EB 74kw nahradil 1.6ku atmosferu a ten 92kw nahradil 1.8 atmosferu, samozrejme potom je tam uz velky vykonovy skok na 1.6turbo 130kw a 2.0turbo, ale je lacnejsie vyrabat 3 bloky namiesto 4och - 1.2, 1.4, 1.8 a 2.0