Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW Golf Cabriolet: České ceny začínají na 499.900,-Kč

Aleš Dragoun
Diskuze (5)
Takřka devět let trvalo Volkswagenu, než navázal na úspěšnou ságu otevřených Golfů. Šestá generace s plátěnou střechou je nyní k mání i u nás.

Kabriolet je sice postaven na bázi Golfu VI, verze s textilní klasikou byly ovšem k mání pouze u první a třetí generace. Ta byla sice na jaře 1998 modernizována do podoby čtyřky, ale pouze zepředu, vzadu i uvnitř ale zůstalo takřka vše při starém. Novinka je tedy vlastně jejím nástupcem a zároveň představuje pro někoho mnohem přijatelnější alternativu ke kupé-kabrioletu Eos.

Nyní si ji mohou dopřát i patřičně movití Češi. Z evropské nabídky šesti motorů bude u nás dostupná zatím pouze polovina. Základ představuje přeplňovaná dvanáctistovka TSI se 77 kW, výkonnější volbou je zážehový agregát 1,4 TSI/118 kW. Oba jsou spřaženy se šestistupňovým manuálem, ke čtrnáctistovce lze objednat i dvouspojkovou převodovku DSG se sedmi rychlostmi, ovšem za mastný příplatek 55 tisíc Kč.

Přeplňovaný vznětový motor není v kabrioletech dnes ničím neobvyklým, měl jej ostatně již trojkový Golf. Ten s pořadovým číslem VI se u nás chlubí objemem 1,6 l, ze kterého poskytne stejný výkon jako slabší turbobenzin, tedy 77 kW. K přenosu točivého momentu na přední nápravu mu stačí pět manuálně řazených rychlostí.

Ceník startuje na částce 499.900,- Kč. Co za ni novopečeným majitelům topless Golf nabídne? Dva čelní airbagy a kolenní vzduchový vak pro řidiče, výškově nastavitelné bezpečnostní pásy s předpínači a výstrahou při nezapnutí, či úchyty dětských sedaček Isofix. Elektronické pomocníky zastupují například ABS, kontrola stabilizace s brzdovým asistentem, EDS, ASR, MSR a hill-holder.

Komfort na palubě zpříjemní klimatizace Climatic, standardní audio se čtyřmi reproduktory umí přehrávat nejen CD, ale i MP3. Sedadla řidiče i spolujezdce jsou výškově nastavitelná, volant lze seřizovat ve dvou osách. Velikost zavazadelníku lze rozšířit díky sklopnému asymetricky dělenému zadnímu opěradlu. Vyhřívaná zrcátka ovládají elektromotorky, součástí centrálního zamykání je i dálkové ovládání střechy. Šestnáctipalcová kola s pneumatikami 205/55 R16 jsou ovšem pouze ocelová, stejně jako alespoň dojezdová rezerva. Koncová světla standardně využívají diody.

Výbavové stupně bychom hledali marně, základ je ovšem možné značně rozšířit, k dispozici jsou celé pakety Performance, Design & Style, Technika a Komfort.

Dále je možné individualizovat vůz díky samostatným prvkům. Vyberme například automatickou dvouzónovou klimatizaci (5.900,- Kč), tempomat (11.600,-Kč), nejlevnější litá kola (14.100,- Kč), navigaci (23.200,- Kč), parkpilot (12.300,- Kč) sportovní podvozek (3.400,- Kč), bi-xenony (31.300,- Kč) mlhovky (5.800,- Kč), či multifunkční volant (14.900,- Kč).

Audio systémy jsou v nabídce tři, nejlevnější se šesti reproduktory bez CD měniče stojí 2.900 korun. V kabrioletu se určitě bude hodit větrná clona, za kterou si u VW účtují 10.200,- Kč.

Ještě k cenám ostatních motorických verzí: turbodiesel 1,6 TDI přijde minimálně na 566.300 korun, 1,4 TSI už stojí přes 600 tisíc. Paket Blue Motion Technology je k mání k 1,2 TSI a k 1,6 TDI, v obou případech se ztenčí bankovní účet zájemce o 12.600,- Kč. Zahrnuje start-stop systém a rekuperaci kinetické energie.

Volkswagen Golf Cabriolet - Ceny na českém trhu (květen 2011)
Motor1,2 TSI1,4 TSI1,4 TSI2,0 TSI1,6 TDI2,0 TDI
Převodovka6M (6M BMT)6M (7DSG)6M (7DSG)6DSG5M (5M BMT)6M (6DSG)
Zdvihový objem [cm3]119713901390198415981968
Válce/ventily4/24/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]77/500090/5000118/5800155/5300-620077/4400103/4200
Největší toč. mom. [Nm/min-1]175/1550-4100200/1500-4000250/1500-4000280/1700-5200250/1500-2500320/1750-2500
Max. rychlost [km/h]188 (188)197 (197)216 (216)235188 (188)207 (205)
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,7 (11,7)10,5 (10,5)8,4 (8,4)7,312,1 (12,1)9,9 (9,9)
Komb. spotřeba [l/100 km]5,9 (5,7)6,4 (6,3)6,4 (6,3)7,54,8 (4,4)4,5 (5,1)
Poh. hmotnost [kg]1341 (1346)1456 (1479)1484 (-)15481498 (-)1521 (1545)
Cena [Kč]499.900,- /512.500,--606.700,- /661,700,--566.300,- /578.900,--

Aleš Dragoun
Diskuze (5)
Avatar - salamoon
20. 5. 2011 23:27
Re: neslušné
mne sa velmi nepozdavaju tie vystrelujuce srandy... vela ochrany teda neponukaju... chlapci vo vw asi zabudli,ze auto sa nie vzdy prevrati na rovny asfalt bez nerovnosti,kamenov atd... :no:
20. 5. 2011 12:49
neslušné
Tak oproti meganu to nemá pevnou střechu, ale pouze plátěnou - velká nevýhoda. Hlavně to nemá to nejdůležitější co má mít kabrio a to je desing. Upřímě golf cabrio je prostě hnusný, takže lepší by bylo, aby tě v něm nikdo neviděl :-) Design je do jisté míry subjektivní ale toto se prostě nedá.... :no:
20. 5. 2011 10:16
slusne
celkom slusne auticko a ma to co mi na Megane cabrio chybalo. Vacsi vyber motorov, resp aj silnejsi motor v ponuke.