VW Group chce ušetřit snížením počtu komponentů
Budoucí plány koncernu Volkswagen Group nepočítají jen s nárůstem prodejů nad hranici 10 milionů aut ročně, ale také s růstem zisků. Se splněním tohoto cíle mimo jiné pomůže snaha značky Volkswagen o další unifikaci komponent. Automobilka tyto plány odhalila v interní prezentaci.
Volkswagen totiž zjistil, že snížením palety použitých komponent může výrazně ušetřit. Ukázal to již Golf VII, který šetří výrobní náklady díky sjednocení takových dílů, jako jsou akumulátor, osvětlení v interiéru nebo opěrky rukou.
Plán Volkswagenu bude ještě výrazněji patrný u chystané nové generace Pola. Automobilka plánuje, že nový malý hatchback bude dostupný s užší paletou nabízených motorů a převodovek.
Cílem Volkswagenu je zvýšit svůj výdělek do roku 2017 o pět miliard eur (139 miliard korun). Provozní zisk se má pak do roku 2018 takřka ztrojnásobit. Za prvních devět měsíců roku 2014 činil provozní zisk značky Volkswagen 2,3 % jejích výnosů.
Celý Volkswagen Group pak chce dosáhnout zisku ve výši osmi procent obratu. V prvních devíti měsících roku koncern dosáhl marže 7,8 % výnosů, především díky značkám Audi a Porsche, které na prodeji svých aut výrazně vydělávají.
Německý koncern chce zvýšit své marže i přes mohutné investice. Volkswagen Group chce v následujících čtyřech letech investovat do nových modelů, techniky a továren na 17 miliard eur (473 miliard korun).
Zmíněná prezentace rovněž prozradila, na jaké modely se letos můžeme těšit. Značky VW Group letos mimo jiné představí takové vozy jako nové Audi A4, Lamborghini Huracán Spyder nebo Seat Ibiza. Prezentace rovněž potvrzuje dřívější zprávy, že Volkswagen zkrátí průměrný životní cyklus svých modelů ze sedmi na pět let.