reklama


VW Passat Variant 1.9 TDI/96 kW

VW Passat Variant 1.9 TDI/96 kW

 
 

Přeplňované vznětové motory už nejsou tím, čím bývaly. Nyní mají nejen dostatek točivého momentu, ale i výkonu, což dokazuje nejnovější pohonná jednotka Volkswagenu Passat. Benzinové motory začínají díky pokroku ve vývoji těch naftových dostávat...

Přeplňované vznětové motory už nejsou tím, čím bývaly. Nyní mají nejen dostatek točivého momentu, ale i výkonu, což dokazuje nejnovější pohonná jednotka Volkswagenu Passat.

Benzinové motory začínají díky pokroku ve vývoji těch naftových dostávat pořádně "na frak". Původně přehlížené turbodiesely nyní disponují nejen o poznání větším točivým momentem, ale dotáhly většinu svých zážehových soků i výkonově. Důkazem toho je také nejnovější "té-dé-íčko" pod kapotou Volkswagenu Passat, které se však zároveň nezbavilo některých neduhů, pro tyto motory typických.

Pohonná jednotka žhavila poměrně krátce, po nastartování výrazně vibrovala a byla poměrně hlučná, přičemž oba tyto jevy pronikaly dost citelně do interiéru, to je ovšem poměrně běžný jev. Po zahřátí se motor zklidnil i ztišil, i když zrovna v těchto disciplínách jsme již u konkurence zvyklí na vytříbenější chování. Překvapilo nás také, že motor poměrně výrazně vibroval i zahřátý, ovšem to již dokázalo odizolování jednotky od zbytku vozu poměrně úspěšně potlačit.

Po sešlápnutí plynového pedálu turbodieselů nás už většinou mohutný zátah příliš nepřekvapí, 310 newtonmetrů motoru testovaného passatu již při 2000/min však potěšilo. My jsme ale byli zvědavi zejména na sféru vyšších otáček, kde by na nás měl čekat výkon 96 kW, což je hodnota, která bývá v současnosti považována za lepší průměr i mezi benzinovými jednotkami. Bohužel, i v případě tohoto passatu převyšuje zátah odspoda ten ve vysokých otáčkách a drahocenné sekundy intenzivní akcelerace tenhle motor spoří stále v oblastech mezi 2000 - 3500/min, takže honba za výkonem ve 4000/min není až tak podstatná. Ať už máte pod kapotou 74, 85, nebo 96 kW, většinu dynamiky obstará stejně točivý moment. Ten ovšem v současnosti narůstá právě s výkonem, tedy respektive se vstřikovacími tlaky, které jsou pro tyto hodnoty určující, takže se jen těžko setkáte s motorem, který by měl točivý moment 310 N. m, ale výkon 74 kW.

Charakterové vlastnosti tohoto turbodieselu budou tedy opět vyhovovat spíše těm, kteří neradi spolupracují s řadicí pákou, a chtějí mít dostatek síly prakticky kdykoliv. Řazení má u passatu sice docela krátké dráhy, ale jednotlivé rychlostní stupně jsou dost daleko od sebe a řazení má pro koncernové převodovky typické "zadrhnutí" na neutrálu, což zpomaluje řazení.

Milovníkům sportovního svezení však k srdci nepřiroste, jako ostatně žádný "uhlák", jak je odpůrci často nazývají. Ovšem ať už padají na adresu "té-dé-íček" jakékoliv poznámky, těžko lze něco namítat proti zrychlení na stovku za 10,2 s, které je srovnatelné s většinou zážehových dvoulitrů. Na rozdíl od nich se však testovaná vznětová jednotka v nižších otáčkách projevovala temným hučením, které bude ne každému vyhovovat. I ve vyšších rychlostech zvuková kulisa motoru také stále doplňovala aerodynamický svist.

Ostře sledovaným parametrem těchto motorů je samozřejmě spotřeba a také u testovaného passatu platí, že je vhodný pouze na zdolávání dlouhých vzdáleností. Pokud s vozem jen přejíždíte na krátké vzdálenosti, řekněme do deseti kilometrů, byla na palubním počítači k vidění i hodnota nelichotivých 9 litrů, ta se však s ujetou vzdáleností snižovala, a cesty s délkou kolem sta kilometrů již vůz zvládal za sedm litrů. Průměr za celý test přitom činil 7,4 l, což je při svižném stylu jízdy a vzhledem k velikosti kombíku velice slušné číslo.

O prostornosti a designu Passatu toho již bylo napsáno mnoho, takže jen připomeňme dostatek místa na předních i zadních sedadlech i v zavazadlovém prostoru a poněkud neosobní styling exteriéru i přístrojové desky spolu s k očím nepříliš přátelským modrým podsvícením. Pokud jde o jízdní vlastnosti, patří Passat stále k tomu nejlepšímu ve třídě, a nastavení podvozku se snaží být kompromisem mezi pohodlím a slušnými jízdními vlastnostmi. Tlumiče však jsou poněkud tuhé, takže nepohlcují některé rázy od kol tak, jak by na bylo na dlouhých trasách potřeba, pružiny jsou naopak měkčí takže se vůz v zatáčkách naklání. Také řízení by mohlo být přesnější a přesvědčivější bychom uvítali i zpětnou vazbu od kol. I sebemenší náznak kritické situace však bez obtíží řeší systém jízdní stability, který zasahuje poměrně brzy, ale velice jemně.

Volkswagen Passat 1.9 TDI/96 kW zaujme slušným zátahem od 2000/min, ale jeho největší výkon ve 4000/min stále není znát tak, jako u zážehových motorů. Na dlouhých trasách se jeho spotřeba pohybuje kolem 7 l na 100 km, na krátkých však devět litrů není výjimkou. Za celý test činila naše spotřeba 7,4 l, což je bezesporu slušný výsledek. Vůz nezklame ani jízdními vlastnostmi, na dlouhé cestování má však poněkud tvrdší nastavení tlumičů. Řízení i řazení by mohlo být lepší, stejně jako odhlučnění pohonné jednotky. S cenou 748.200 patří Volkswagen Passat k těm dražším modelům střední třídy, námi testovaný exemplář v provedení Highline přišel dokonce na 879.000 korun, ovšem obdobně výkonný konkurenční motor bychom hledali marně.

Oznámkuj dealera
Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 748 200 Kč Cena v testované výbavě: 879 000 Kč

Základní výbava:2x airbag, imobilizér, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, posilovač řízení, otáčkoměr, výškově a podílně nastavitelný volant, nárazníky a zrcátka v barvě vozu, pylový mikrofiltr, pět tříbodových bezpečnostních pásů, tónovaná skla, vnitřní cirkulace vzduchu, posilovač řízení, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, ABS, EDS, ASR.

Výbava testovaného vozu:"Highline" - doplňky ořechové dřevo, kůží potažený sportovní volant, hlavice řadicí páky a madlo ruční brzdy, sportovní sedadla v kombinaci Alcantara a kůže, vyhřívaná přední sedadla. Dále metalíza, samočinná klimatizace, zavazadlový prostor oddělený síťkou, kola z lehkých slitin, palubní počítač, alarm, přední mlhovky.

Historický okamžik? Na Islandu se pokusí vládu sestavit Piráti Historický okamžik? Na Islandu se pokusí vládu sestavit Piráti

Třetím pokusem sestavit nový islandský kabinet po…

V Paříži došlo k přepadení cestovní kanceláře, nejméně sedm rukojmích V Paříži došlo k přepadení cestovní kanceláře, nejméně sedm rukojmích

Neznámý pachatel přepadl dnes sídlo cestovní kanceláře v…

EET dopadá hlavně na Prazdroj, přichází o stovky odběratelů EET dopadá hlavně na Prazdroj, přichází o stovky odběratelů

České pivovary přišly kvůli elektronické evidenci tržeb…

V jakém křesle se sedí u Komárka? Podívejte se na nejkrásnější české zasedačky V jakém křesle se sedí u Komárka? Podívejte se na nejkrásnější české zasedačky

Letošní ročník soutěže CBRE Zasedačka roku jde do finále.…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1896
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 96 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 310 / 1900
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 201
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.2
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 7.7 / 5 / 6
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 495 / 1600
Objem nádrže (l):62
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1407 / 553
Rozměr pneu:205/55 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4682
b) šířka (mm): 1746
c) výška (mm): 1498
d) rozvor (mm): 2703
e) rozchod vpředu (mm): 1515
f) rozchod vzadu (mm): 1515
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 890 / 1130
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 650 / 890
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1050
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):920
k) šířka vpředu (mm): 1480
l) šířka vzadu (mm): 1470
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 610
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 10
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 7
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,35
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Volkswagen v novém kabátu Volkswagen v novém kabátu

Z důvodu zvětšení výstavní plochy pro neustále se…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Míří k nám Dacia za 95 tisíc? Míří k nám Dacia za 95 tisíc? "Nikdy neříkej nikdy," prozradil ředitel

Na evropský trh by mohlo dorazit nové nejlevnější auto.…

Kosočtverec, kolečko, čtverec: Nové symboly u čerpacích stanic Kosočtverec, kolečko, čtverec: Nové symboly u čerpacích stanic

Díky nové normě by motoristé podle nového značení měli…

 




Reklamy, které stojí za to: VW Passat W8 a policejní doprovod Reklamy, které stojí za to: VW Passat W8 a policejní doprovod

Vtipná reklama doprovázela osmiválcový Volkswagen Passat…

NHTSA vyšetřuje požáry VW Passat NHTSA vyšetřuje požáry VW Passat

Potenciálně nebezpečné problémy se zapalovací cívkou může…

 



 
Retardéry škodí zdraví. V Anglii navrhují jejich zákaz

Retardéry škodí zdraví. V Anglii navrhují jejich zákaz

Včera

V Anglii chtějí bojovat proti neplynulé jízdě, která zvyšuje vypouštěné emise. Kvůli této snaze by dokonce rádi zakázali zpomalovací prahy.




Blesk.cz

Portál k EET vyřadili hackeři. Evidence účtenek útok ale přečkala

Portál k EET vyřadili hackeři. Evidence účtenek útok…

Elektronická evidence tržeb (EET) čelila útoku hackerů. Portál k EET etrzby.cz byl v pátek kolem třetí odpoledne…

Němci utáhli opasek „vyžírkům“ i z Česka. Na dávky dosáhnou až po pěti letech

Němci utáhli opasek „vyžírkům“ i z Česka. Na dávky…

Měl by to být konec unijní turistiky za vysokými sociálními dávkami. Návrh, který schválil německý Spolkový…

 

iSport.cz

Skočili na optický klam. Fanoušci Chomutova protestovali chybně

Skočili na optický klam. Fanoušci Chomutova…

Tyč Michala Vondrky vzbudila v Chomutově značné emoce. Jednak po ní následoval další závar, za druhé při…

VIDEO: Třinec v prodloužení ovládl derby, Kometa padla v Olomouci

VIDEO: Třinec v prodloužení ovládl derby, Kometa…

Hokejisté Třince se v derby dokázali vyrovnat s Vítkovicemi, které ve 26. extraligovém kole porazili 3:2 v…

 

Reflex.cz

Odvážný krok kalendáře Pirelli. Dokonalé modelky vyměnili za slavné herečky bez make-upu

Odvážný krok kalendáře Pirelli. Dokonalé modelky…

Oslava přirozené krásy. Tak by se dal jednou větou shrnout kalendář firmy Pirelli pro rok 2017. Jednotlivé…

Heil Trump! Příznivci krajní pravice oslavovali nového amerického prezidenta nacistickým pozdravem

Heil Trump! Příznivci krajní pravice oslavovali…

„Heil Trump! Heil our people! Heil victory! Sláva Trumpovi! Sláva našemu lidu! Sláva vítězství!“ volal na…

 
 
reklama