Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Polo BlueMotion s novým tříválcem 1,2 TDI a spotřebou 3,3 l/100 km na českém trhu

Ondřej Láník
Diskuze (38)
Paletu naftových čtyřválců 1,6 TDI rozšiřuje v novém Polu od ledna 2010 nový tříválec 1,2 TDI. Nástupce třílitrového Lupa sice nedosahuje tak nízké spotřeby, ale jeho cena je podstatně příznivější.

Nový motor 1,2 TDI vychází ze čtyřválce 1,6 TDI. Má čtyři ventily v každém válci, vstřikování common-rail, filtrem pevných částic a v provedení BlueMotion je doplněn několika klasickými konstrukčními řešeními, které snižují kombinovanou spotřebu paliva. Jde o start-stop systém, samočinně vypínající spalovací motor v případě stání vozidla, dále inteligentní alternátor, který zvyšuje dobíjení akumulátoru při brzdění a odlehčuje motor při akceleraci. Standardem BlueMotionu jsou pneumatiky 185/60 R15 s nízkým valivým odporem a aerodynamicky tvarovaná kola z lehkých slitin. S aerodynamikou souvisí taky několik detailních úprav karoserie (maska, spojlery, zakrytování podlahy, ...).

Polo BlueMotion dnes patří k nejúspornějším sériovým modelům na trhu. Jeho kombinovaná spotřeba činí 3,3 l/100 km. Prodává se za 362.600,-Kč. Na konci 90. let nabízel Volkswagen podstatně spartánštější Lupo 3L se spotřebou 2,99 l/100 km, které se v Německu prodávalo za 15.225 Euro (tj. cca 470.000,-Kč podle tehdejšího přepočtu).

V interiéru Pola BlueMotion je standardně světle modré čalounění, tempomat, malý kožený paket, loketní opěrka, monitoring tlaku v pneumatikách, mlhové světlomety včetně funkce denních světel.

Ke standardu všech Pol u nás patří stabilizační systém ESP, přední a boční airbagy, rádio "RCD 210" s CD-MP3 přehrávačem, 2 x 20 W, 4 reproduktory vpředu, centrální zamykání, elektrické ovládání oken vpředu nebo asistent pro rozjezd do kopce.

Volkwagen Polo (3 dv.) - Vznětové motory (leden 2010)
Vznětové motory1,2 TDI CR BM1,6 TDI CR1,6 TDI CR1,6 TDI CR BMT1,6 TDI CR
Zdvihový objem [cm3]11991598159815981598
Válce/ventily3/44/44/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/min-1]55/420055/400066/420066/420077/4400
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1]180/2000195/1500-2500230/1500-2500230/1500-2500250/1900
Max. rychlost [km/h]173170180180190
Zrychlení 0-100 km/h [s]13,91411,511,510,4
Komb. spotřeba [l/100 km]3,34,24,23,74,2
Cena Trendline [Kč]362.600,-330.300,--375.500,--
Cena Comfortline [Kč]-343.600,-375.900,--402.800,-

Ondřej Láník
Diskuze (38)
2. 2. 2010 23:07
Re: otazka na inzinierov VW, logicka hadanka
5 litrov a 3,3 je hodne veľký rozdiel. Že to nevidím reálne píšem hlavne preto, že spotreba je u tohto auta hlavný údaj pre reklamu, takže sa dá čakať, že bude trochu prikrášlený. Navyše už bolo dosť testov s týmito "zelenými" nmodelmi, a výsledok tradične nebol nijak bombastický.
S bežným autom Ti verím, že spotrebu uvedenú výrobcom dokážeš podliezť. U tohto skutočne váham.

:-) :-) :-)
PROSÍME SI DISKUSIE POD TESTY RESP. CELÝ MAGAZÍN.
:-) :-) :-)
2. 2. 2010 22:52
Re: Ekonomika
Tak tuná zrovna to slovíčko "green"reprezentuje práve nový menší motor, veľa možností porovnávať ten istý motor v "zelenom" a v bežnom modeli nie je...

:-) :-) :-)
PROSÍME SI DISKUSIE POD TESTY RESP. CELÝ MAGAZÍN.
:-) :-) :-)
2. 2. 2010 08:41
Re: Ekonomika
To nevim, mozne to je, ale kdyz srovnavam uspornou a obyc. verzi tak je dobrym zvykem srovnavat se stejnym motorem, jako v pripade greenlinu.
2. 2. 2010 08:16
Re: Ekonomika
Približne za cenu tohto vozu môžeš mať predsa Polo s lepším motorom, nie?
2. 2. 2010 07:21
Re: otazka na inzinierov VW, logicka hadanka
Rovnako dobre asi nie - tých úprav je zrejme podstatne menej a aj zaťažovať budeš Polo určite viac ako by si nakladal Lupo. Bolo by to fajn, ale nevidím to príliš reálne.