Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW Touareg prozrazuje podrobnosti o plug-in hybridu. Dorazí i do Evropy

Stanislav Kolman
Diskuze (13)
Zatím si nový Touareg můžete koupit jen s dieselovým třílitrovým šestiválcem, nabídka se však v příštích měsících značně rozroste.

Pokud byste chtěli nový Volkswagen Touareg objednat ještě dnes, museli byste se spokojit s omezenou paletou pohonných jednotek. Aktuálně se nová vlajková loď značky nabízí s naftovým třílitrovým šestiválcem o síle 170 či 210 kW. Příští rok se dočkáme čtyřlitrového osmiválce s výkonem 310 kW a chybět nebude ani 3.0 TSI/250 kW.

Již z počátku se hovořilo také o plug-in hybridu, ale nebylo jasné, jestli se kromě Číny podívá také na evropské trhy. Dnes už se o tom hovoří jako o hotové věci a my se o technice dozvídáme první informace. Základem bude dvoulitrové TSI v kombinaci s elektromotorem, přičemž výsledkem této kooperace má být systémový výkon 270 kW a 700 newtonmetrů točivého momentu.

Velké SUV dostane akumulátory s kapacitou 18 kWh, což je o 4 kWh více než má Cayenne e-Hybrid. Odhaduje se, že v čistě elektrickém režimu by vůz mohl urazit něco mezi 50 až 60 kilometry. Podrobnosti o nabíjení zatím zůstávají tajemstvím.

Na sítích už kolují první snímky vozu, které prozrazují, že Touareg plug-in hybrid nedozná výrazných vzhledových změn. Tedy nepočítáme-li štítky v masce chladiče a na víku zavazadelníku.

Volkswagen Touareg s třílitrovým šestiválcem už jsme vyzkoušeli v rámci tradičního redakčního testu a v průběhu svátků nám dělá opět společnost. Tentokrát jej postavíme proti zcela novému BMW X5. Na srovnávací test se můžete těšit hned na začátku příštího roku.

Stanislav Kolman
Diskuze (13)
21. 12. 2018 16:59
Re: Čtyřválec?
Jsem rád, že jsi to zmínil. Dieselový byť by osmiválec nemá sametovost chodu čtyřválcového benzínu. A přitom všichni v autech za milión a víc poslouchají naftu. Cokoliv je lepšího /projevem/ než dýzl. Dýzl se trpí.
A pokud se do velkých SUV už dnes poměrně často dává čtyřválcová nafta, někomu dokonce jako vrcholná motorizace, potom proč ne benzín? Ano, bude žrát víc, to se částečně eliminuje tou elektřinou.
docela čumím
[odkaz]
totéž s šestiválcem víc pojede, bude víc slyšet a bude to dělat hezčí kravál, ale bude to stát o půl mega víc a žrát o litr navíc (to by mě trápilo nejmíň).
21. 12. 2018 14:33
Re: Čtyřválec?
Mám aktuálně najeto cca 50 tis s 2,0 TSI, něco málo s V6 a třeba tak 20-30 tis. km ve V12. S X5 40e jsem nejezdil, s XC90 T8 ano.
R4 benzín je sice podstatně lepší než diesel a taky lepší než V6 diesel, ale ten sametovej chod některých V6 a většiny R6 benzínů prostě nemá. Pak je tu taky fakt, že takovýhle motor se v těžkým baterkovým SUV docela nadře (na dálnici, ve vyšších rychlostech atd). V XC90 T8 bylo o motoru na dálnici od cca 150km/h vedět. No a pak zvuk..

Takže s tebou nesouhlasím. Do těžkýho PHEV SUV prostě nepatří R4 motor. Nešetří to spotřebu a nemění ani nijak zásadně hmotnost (na motoru maximálně 50kg, spíš ale míň).
21. 12. 2018 14:24
Re: Čtyřválec?
Ano; mezi naftou ve čtyřválci a šestiválci se dá mluvit o kultivovanosti nebo nekultivovanosti, u benzinu určitě ne. Tam je čtyřválec prostě civilní, tichý, určitě neroztrepe cele auto jako diesel ve ctyrvalci. X5 40e normálně funguje a určitě nemá problém s projevem, navíc většinu času jede - ve městě - na elektřinu.
Benzin není dýzl...
Avatar - Ham.
20. 12. 2018 20:24
Re: Čtyřválec?
Souhlas, i s tím R4 to bude složité a tak jako tak dražší auto a tady platí když už tak už.
20. 12. 2018 20:17
Re: Čtyřválec?
Je to nesmysl kombinovat s R4. První důvod je kultivovanost zvlášť u R6, nicméně některý V6 jsou neuvěřitelně hlaďounký. To se ale nedá říct o žádným R4.
Pak je tu výkon, je asi každýmu jedno, jestli to v reálu bude žrát 5 nebo 6 litrů (narážím na golf GTE). Ale jestli žere V6 12 až 14l a hybrid 8 až 10 (ve městě pak třeba 5), to už fakt rozdíl je.
No a poslední je to, že obludně složitý auto (včetně tepelného čerpadla na topení, příslušenství na elektřinu) je taky drahý, a to se líp ospravedlňuje u nejvýkonnějších verzí.

Nicméně díky za odkaz, ten Cayenne by se mi fakt líbil.
Vůbec teda ty parametry toho Cayennu jsou velmi slušný, čas na 200 překonává SQ7, rozložení hmotnosti je zase oproti RRS podstatně lepší.
Ikdyž nejlepší by asi byla kombinace 2,9 BiTurbo z Panamery s elektromotorem. Nízká hmotnost V6 motoru (včetně malých zástavbových rozměrů) a možnost výkonu někam na dosah 600HP.