Test Auto.cz

Volkswagen Touareg 3.0 TDI 4Motion – S technikou těch nejlepších

15.8. 2018
Verdikt
 

Arteon letos přišel o post vlajkové lodi na úkor nového Touaregu. A největší SUV v nabídce značky nás během prvního testu přesvědčilo, že je takto titulováno zcela právem.

Už je to šestnáct let, co výrobní linky opustil první Volkswagen Touareg. Z původně zatracovaného zboží se postupem času stal jeden z klíčových produktů německé automobilky, jenž nyní přijíždí ve svém třetím provedení. Rakouské mezinárodní jízdy naznačily, že by mohlo jít o hodně dobré auto, ale co jsou tamní hladké silničky oproti těm českým? Proto jsme se nyní svezli novou generací modelu vznikajícího v Bratislavě znovu, tentokrát už v domácím prostředí s jediným dostupným motorem, za to ale s veškerou moderní technikou…

Made for China

Už na mezinárodních jízdách v Rakousku na mě třetí generace Touaregu působila vskutku majestátně. Tehdy jsme si k jízdám vybrali bílý exemplář, na němž proti černému testovanému kousku vyniknou prolisy karoserie ještě více. Co ale zůstává u všech barevných kombinací stejné, je porce chromu, z níž budou mít radost hlavně čínští zákazníci. Ani sama značka se netají tím, že úspěch modelu právě na tamních trzích je pro automobilku nesmírně důležitý.

Chrom najdete hlavně na přídi, kde tvoří jednolitý celek s LED světlomety a vůz opticky ještě více rozšiřuje. Po decentně se svažující střeše s panoramatickým oknem (za příplatek 37.600 Kč) pokračujeme na o něco decentnější záď, kde prim opět hrají diody, ve standardu doplněné o nápis Touareg pod logem automobilky (tento prvek se postupně stává součástí všech nových modelů). Dynamičtěji auto nepůsobí jen pocitově, pomáhají tomu i pozměněné rozměry - novinka je o 77 mm delší (4878 mm), o 44 mm širší (1984 mm), ale zároveň o 30 mm nižší (1717 mm). Rozvor si polepšil o milimetr na 2894 mm.

Premiéra VW Touareg: Jak jsem až v Číně pochopil, co se v Evropě děje

Touareg lze mít ve standardu na devatenáctipalcových kolech, avšak postupem výbav či příplatkových položek se můžete dostat až na jednadvacet palců. To je i náš případ, obutí s designem Suzuka přijde s testovanou výbavou R-Line na přijatelných 22.500 Kč, jinak ale za tato kola zaplatíte podstatně vyšších 74.100 Kč.

I když by chromu mohlo být podle mě méně, na vzhled auta se velmi rychle zvyká a pravdou je, že mezi kolemjdoucími opravdu budí respekt. U sportovně-užitkových vozů bývá často jako velké pozitivum vyzdvihováno snadné nastupování. To je však u nového Touaregu značně omezeno vysokou podlahou a výrazně skloněnými předními sloupky, což nástupní prostor citelně omezuje. Když se ale konečně usadíte, můžete se spolehnout na další výhodu SUV – vysoký posez a skvělý rozhled kolem automobilu.

Digitální svět. Nepovinný

Interiéry aut koncernu VW mám rád. Nemají sice žádné extravagantní výstřelky a některým zákazníkům mohou přijít zbytečně strohé, zase se s nimi ale okamžitě sžijete a během několika sekund můžete vyrazit na cestu. To je další věc, která v případě největšího SUV Volkswagenu tak úplně neplatí. Alespoň ne s příplatkovou položkou Innovision Cockpit za nemalých 82.500 Kč. Prvek se skládá z patnáctipalcové obrazovky infotainmentu a digitálního přístrojového štítu o dvanácti palcích. Součástí je pak i možnost bezdrátového nabíjení. Vsadíte-li na toto plně digitální prostředí, bude nějaký čas trvat, než se s těmi všemi funkcemi multimediálního systému seznámíte. Fotky značně zkreslují, až osobní zkušenost ukáže, jak obrovský displej ve skutečnosti je. Výhodou jsou velká tlačítka, do nichž se trefuje snadněji než na menších obrazovkách, taktéž prostředí s home buttonem bude uživatelům jablečných telefonů velmi dobře známé. Chod systému je svižný, stále ale zůstávám toho názoru, že některé úkony bude pro jejich zdlouhavost lepší obsloužit před jízdou, případně po zastavení.

obrázek [600 x 396]  

Na rozdíl od některých jiných automobilek má Volkswagen pro staromilce eso v rukávu. Kdyby vám bylo digitální pracoviště proti srsti tak moc, že byste kvůli němu chtěli nakupovat jinde, nemusíte. Standardně totiž lze mít třetí generaci modelu s klasickými analogovými budíky a 9,2“ obrazovkou. A největší plus - nastavování teploty zůstává od multimédií odděleno a stále jej lze obsluhovat fyzickými tlačítky! A ještě ušetříte…

Překvapivě při zemi se tvůrci drželi s volantem, který vypadá, jako byste jej právě vyndali z nejnovějšího Golfu. Ne že bych měl něco proti, líbí se mi jeho jednoduchost a dobře se mi spolupracuje i s tenkým věncem, ve vlajkové lodi značky bych si však dokázal představit sofistikovanější řešení. A designově odlišnější.

I když se kabina ve srovnání s předchůdcem hodně změnila, stále nabízí obrovskou porci prostoru pro cestující. Vepředu máte i přes robustní středovou konzolu hodně místa pro nohy, vzdušnost interiéru umocňuje i prostornost do šířky. Když vám pak přítelkyně po cestě nedá pusu na rozloučenou, nedivte se. Dost možná je to proto, že se za vámi nenatáhne. Sezení má dlouhé sedáky a obstojné boční vedení, zároveň je ideálně široké, takže nebrání ani rozvalení se.

VW prozrazuje podrobnosti o termální kameře Touaregu. Jak daleko dohlédne?

Celkově je posez naladěn hlavně na komfortní vlnu, což platí i vzadu. Tady je sice sezení neméně pohodlné, ale kabina užší, takže ve třech urostlých dospělých už vám tu v loktech může být těsněji. Zadní lavice je variabilní a lze ji (celou, nebo částečně) posouvat dozadu na úkor zmenšení zavazadelníku. I když jsem si sezení posunul maximálně dopředu, s výškou 176 cm mi před koleny zůstávala drobná rezerva. Naopak s lavici co nejvíc dozadu si můžete nohy natáhnout, takže se tu i na dlouhých cestách budete cítit jako v bavlnce. Tedy pokud nejste čahoun atakující dva metry, to byste mohli mít nad hlavou těsno kvůli svažující se střeše v kombinaci s panoramatickým oknem, které si v této oblasti ukrojí kus prostornosti pro sebe.

Volkswagen slibuje objem zavazadlového prostoru 810 litrů, což se ve srovnání s předchůdcem (697 l) jeví jako úžasné zlepšení. Myslete však na to, že se bavíme o situaci, kdy je zadní lavice posunuta maximálně dopředu, navíc do celkového objemu tabulky počítají i prostor ve schránce pod podlážkou. I s lavicí posunutou vzadu ale bude kufr pětičlenné rodině vyrážející na dovolenou stačit. Potěší také vysoko se zdvihající víko zavazadelníku a se sklopením druhé řady takřka rovná ložná plochy (celkový objem dosahuje 1800 l). Pneumatické pérování se navíc umí přizpůsobit nakládání zavazadel a „posadí“ zadek co nejníže. O funkcích tohoto prvku se ale více pobavíme v následující kapitole. Ještě zmíním, že na rozdíl od Tiguanu Allspace koupíte nový Touareg pouze coby pětimístné vozidlo.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Volkswagen Touareg 3.0 TDI 4Motion

Cena v základní výbavě: 1 823 900 Kč Cena v testované výbavě: 2 458 200 Kč

Základní výbava:20“ kola z lehkých slitin, R-Line Exteriér & Interiér (pedály z ušlechtilé oceli, tříramenný vyhřívaný a kožený volant s pádly pro ovládání samočinné převodovky atd.), osm reproduktorů, automatická dvouzónová klimatizace, uzávěrka diferenciálu Torsen, automatické přepínání světlometů, centrální zamykání, čelní sklo tepelně izolující reflektující infračervené záření, elektromechanická parkocaí brzda s funkcí Auto Hold, udržování vozu v jízdním pruhu, 9,2“ obrazovka s navigací, palivová nádrž 75 l, nádrž pro AdBlue 12 l, systém stop/start, statické LED přední a zadní světlomety a LED denní svícení, rozpoznávání chodce, sledování únavy řidiče, rozhraní bluetooth, vyhřívané trysky ostřikovačů čelního skla atd.

Výbava testovaného vozu:21“ kola z lehkých slitin (+22.500 Kč), Innovision Cockpit (+82.500 Kč), akční paket Comfort (vzduchové pérování a natáčení zadní nápravy, klimatizovaná přední sedadla, rozšíření dvouzónové klimatizace atd.) (+145.400 Kč), asistenční akční paket (90l palivová nádrž, 24l nádrž AdBlue, LED Matrix světlomety (+56.000 Kč), asistenční paket řidiče Plus (asistent popojíždění v koloně, asistent vjezdu do křižovatky atd.) (+23.500 Kč), čalounění stropu v černé (+7.300 Kč), dva příčné nosníky stříbrně eloxované (+6.000 Kč), asistent nočního vidění (+48.200 Kč), panoramatické střešní okno (+37.600 Kč), parkování Basic (asistent parkování pracující částečně bez zásahu řidiče, zadní parkovací kamera) (+15.400 Kč), R-Line potahy v kůži (+30.000 Kč), servomechanické dovírání dveří (+15.900 Kč), audiosystém Dynaudio Confidence (+44.700 Kč), tažné zařízení (+35.700 Kč), vyhřívané čelní sklo (+13.900 Kč), zásuvka 230 V (+3.700 Kč) atd.

Kdyby vláda padla, Zeman by pověřil sestavením nové opět Babiše Kdyby vláda padla, Zeman by pověřil sestavením nové opět Babiše

Kdyby poslanci nynější vládě Andreje Babiše (ANO)…

Nejdelším železničním tunelem v Česku projel zkušebně první vlak Nejdelším železničním tunelem v Česku projel zkušebně první vlak

Nejdelším železničním tunelem v ČR projel ve čtvrtek…

GESTO ROKU: Samsung zabodoval ve společenské odpovědnosti GESTO ROKU: Samsung zabodoval ve společenské odpovědnosti

Projekt Samsung Tvoje šance, který pomáhá dětem v…

Mayové se kvůli brexitu drolí vláda Mayové se kvůli brexitu drolí vláda

Zveřejnění návrhu dohody mezi Velkou Británií a Evropsku…

 

Štítky SUV Volkswagen Testy

Technické údaje
Motor Volkswagen Touareg 3.0 TDI 4Motion
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2967
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 210 / -
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 600 / 2250 - 3250
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 230
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 6.1
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.7 / 5.9 / 6.6
Emise CO2:173
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 810 / 1800
Objem nádrže (l):90
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 2070 / 780
Rozměr pneu:285/40 R21
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4878
b) šířka (mm): 1984
c) výška (mm): 1717
d) rozvor (mm): 2904
e) rozchod vpředu (mm): 1669
f) rozchod vzadu (mm): 1685
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 720 / 1050
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1049
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):990
k) šířka vpředu (mm): 1580
l) šířka vzadu (mm): 1540
délka sedáku vpředu (mm): 530
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 690
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Volkswagen Touareg 3.0 TDI 4Motion – S…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
James May si utahuje z YouTuberů. Natočil rozbalení nové Toyoty Yaris GRMN James May si utahuje z YouTuberů. Natočil rozbalení nové Toyoty Yaris GRMN

Z populárních trendů na YouTube si dělal známý moderátor…

Škoda prozradila priority elektromobility. Dojezd je na posledním místě Škoda prozradila priority elektromobility. Dojezd je na posledním místě

První elektromobil Škoda můžeme očekávat už v příštím…

 



Euro NCAP 2018: Volkswagen Touareg – Pět hvězd i s jistými nedostatky Euro NCAP 2018: Volkswagen Touareg – Pět hvězd i s jistými nedostatky

Volkswagen Touareg ve své třetí generaci získal plný…

Za volantem Touaregu třetí generace: Jaká je nová vlajková loď Volkswagenu? Za volantem Touaregu třetí generace: Jaká je nová vlajková loď Volkswagenu?

Model Arteon se v pozici vlajkové lodi automobilky VW…

 



 
Video: Mercedes G to měl se Simčou těžké. Nakonec ho vzala na milost

Video: Mercedes G to měl se Simčou těžké. Nakonec ho vzala na milost

Včera

Pro nezasvěcené to může být divná stará krabice. I Simče se však nakonec géčko líbilo.




Blesk.cz

Uprchlíci zahltili tropické ráje. V Karibiku jich je už 100 tisíc

Uprchlíci zahltili tropické ráje. V Karibiku jich je…

Miliony Venezuelanů utekly ze své zbídačené země, kde panuje hospodářská krize. Sta tisíce z nich přitom…

Dotace na zateplení i dešťovku mění podmínky: Jak získat od státu až 450 tisíc?

Dotace na zateplení i dešťovku mění podmínky: Jak…

Od poloviny října mohou lidé nově žádat o dotace na zateplení, které provedou svépomocí. Není to ale jediná…

 

iSport.cz

Polsko – Česko 0:1. Vítězný gól vstřelil Jankto, v bráně zářil Pavlenka

Polsko – Česko 0:1. Vítězný gól vstřelil Jankto, v…

Úkol splněn! Česká reprezentace obstála i ve třetím utkání pod novým trenérem Jaroslavem Šilhavým a přípravný…

Fotbalová Sparta slaví 125 let: retro ve speciálním Sport Magazínu

Fotbalová Sparta slaví 125 let: retro ve speciálním…

Ideální jedenáctka, nejschopnější trenéři i nejpamátnější zápasy, které si spojíte s dějinami nejslavnějšího…

 

Reflex.cz

Vladimír Pikora: Voda, která hoří aneb Listopadová revoluce byla měkká, z estébáků udělala úspěšné podnikatele

Vladimír Pikora: Voda, která hoří aneb Listopadová…

Tak tu zase máme výročí 17. listopadu. Dost dobrá příležitost zamyslet se, co nám přinesl 17. listopad 1989.…

Babiš: Můj syn nikdy neměl české občanství, ve Švýcarsku studoval

Babiš: Můj syn nikdy neměl české občanství, ve…

Premiér Andrej Babiš (ANO) dnes ve stručném vyjádření novinářům řekl, že jeho syn Andrej nikdy nebyl českým…