VW Touareg V6 TDI - Dorazy

VW Touareg V6 TDI - Dorazy

 
 

Jak jde dohromady přídavný naviják, skvělá světlost i křížitelnost a sofistikovaný pohon všech kol s luxusním interiérem, sedadly ve vínové kůži a trojitou klimatizací?

Touareg nabízí obojí a my jsme zkoušeli, jak jdou tyto extrémy, vymetající konce svých tříd, dohromady.

Úžasný multifunkční hyperpevný a pochopitelně značkový nůž, který pomůže přežít od pólu po rovník, najdeme obvykle ve vlastnictví jedince, jehož působiště je vymezeno chalupou na Sázavě a stálou prací na ministerstvu. S luxusními offroady je to víceméně podobné – obvykle slouží jen k reprezentaci a nadupanost mimoasfaltových schopností je v podstatě jen pro klid duše. Výbava Touaregu zabírá dvě strany, ale pozor, za více než třetinu položek se platí navíc.

Průzkum můžeme začít ve dveřích, která odkrývají pohled na sedadla s koženým čalouněním, vyhříváním a všestranným elektrickým nastavováním. Kůže ostatně obepíná i přístrojovou desku, středový tunel a dveřní výplně. Klíček může zůstat v kapse, nastupování i startování se bez něj obejde. I přes velmi širokou středovou konzolu je interiér chvályhodně přehledný a prostor v najdou i nadstandardní postavy. I přes královský rozvor je nastupování na zadní sedadla přece jen maličko akrobatické a večerní róba bude možná volat po čistírně. Zavazadelník o základním objemu 500 litrů pojme vše potřebné ale jeho trochu těžké víko vyžaduje sílu i při zavírání.

Podvozek se vzduchovým odpružením a měnitelnou výškou karoserie disponuje v případě potřeby hodnotami vyloženě offroadovými – nájezdové úhly 33 stupňů a boční náklon 35 stupňů možná neoslní, ale vůz deklaruje i více než půlmetrovou brodivost a stoprocentní stoupavost. Poměr točivého momentu přenášeného na jednotlivá kola je pochopitelně měnitelný, k dispozici je i dosti extrémní redukce (2,66:1) a uzávěry mezinápravového a zadního diferenciálu. V terénu je tahle kombinace skvěle použitelná a po zhýčkaném řidiči vyžaduje jen práci s plynovým a brzdovým pedálem. Zvláště v nejvyšších polohách karoserie je ale komfort odpružení téměř nulový a i velmi pomalá jízda dá posádce pocítit sebemenší nerovnost. Vozu je ale třeba přiznat, že elektronika se s nástrahami terénu pere statečně a tradičně jedinými omezujícími prvky jsou značná pohotovostní hmotnost a použité pneumatiky.

Mimo silnici si třílitrový šestiválec s vozem rozumí, dobrou práci odvádí hlavně relativně nahoře řadící šestistupňový Tiptronic. Se sníženou karoserií není problém jezdit s tímto vozem podobně jako s luxusní limuzínou, spíše než vyšší těžiště dává Touareg najevo právě jen svou značnou hmotnost. Dobře zvolená tuhost odpružení pak umožňuje žehlit nerovnosti téměř dokonale, přeposilovaný volant ovšem neposkytuje mnoho informací o „náladách“ podvozku.

I tenhle kolos se umí na stokilometrovou rychlost rozhýbat za 9 vteřin a i při 160 km/h je vnitřní hluk přijatelný. Při běžném používání jsme se se spotřebou běžně dostávali pod desetilitrovou hranici, vysoké rychlosti a terénní výjezdy ale tuto hodnotu zvedají i nad 15 l/100 km.

Jinými slovy, Range Rover už v tom není sám. Což je ta nejvyšší lichotka, kterou asi u VW chtějí slyšet. Ostatně, prodeje úspěch potvrzují.

První cena vozu1.293.300,- (2.5 TDI R5 128 kW 6M)
První cena vozu s testovanou motorizací1.427.700,- (3.0 TDI V6 165 kW 6M)
Základní cena testovaného vozu1.495.500,- (3.0 TDI V6 165 kW Tiptronic)
Cena testovaného vozu vč. příplatků2.610.900,- (3.0 TDI V6 165 kW Tiptronic)

Plusy:

  • pružný a úsporný motor
  • vnitřní prostor vpředu i vzadu
  • jízdní komfort
  • nízká vnitřní hlučnost

Minusy

  • výbava a cena
  • těžké víko zavazadelníku
Spolupracujeme s TipCars.com

VW Touareg V6 TDI

Cena v základní výbavě: 1 495 500 Kč Cena v testované výbavě: 2 610 900 Kč

Základní výbava:Alarm s integrovaným nezávislým zdrojem, ostraha interiéru, senzor naklonění vozu, čelní airbagy pro řidiče a spolujezdce, možnost deaktivace airbagu spolujezdce, boční airbagy pro řidiče a spolujezdce, hlavové airbagy vpředu i vzadu, elektronický imobilizér, elektronický stabilizační program ESP včetně ABS, EDS, ASR a MSR, dětské elektrické pojistky zadních dveří, isofix, příprava pro připevnění 2 dětských sedaček na zadních sedadlech, akustická i optická signalizace nezapnutého bezpečnostního pásu řidiče, tříbodové automatické bezpečnostní pásy vpředu s výškovým nastavením a předepínací, 3 tříbodové automatické bezpečnostní pásy vzadu s výškovým nastavením pro vnější sedadla, automatický spínač světlometů - trvalé svícení, Výstražný trojúhelník, automatická dvouzónová klimatizace "2C-climatronic", s oddělenou regulací vpravo i vlevo, rádio "delta" s integrovaným CD přehrávačem, 10 reproduktoru, anténa "diversity", elektrické ovládání oken vpředu i vzadu, Elektricky nastavitelná, vyhřívaná a sklopná vnější zpětná zrcátka, na straně řidiče asférické, funkce komfortního blikání "trippling", centrální zamykání s dálkovým ovládáním, automatické zamykání vozidla po rozjezdu, možnost regulace dle rychlosti nebo deaktivace, kotoučové brzdy vpředu a vzadu, asistent pro jízdu do kopce / z kopce, filtr pevných částic výfukových plynu, čtecí lampičky vpředu i vzadu, make-up zrcátka ve slunečních clonách s osvětlením, nastupovaní osvětlení v předních dveřích, Osvětlení prostoru pro nohy vpředu i vzadu, Výškově i podélně nastavitelný volant, posilovač řízení "servotronic" s proměnlivým účinkem, tempomat, výklopné zadní okno, multifunkční 3" ukazatel monochromatický, dvojité halogenové světlomety, celopozinkovaná karoserie, 4 kola z lehkých slitin "canyon 5" 71/2 J x 17 se zajištěním proti krádeži, pneumatiky 235/65 R17, skládací dojezdové rezervní kolo 17" s kompresorem, (ne v kombinaci s přídavným vodním topením ani multimediálním paketem), kryty vnějších zpětných zrcátek lakované v barvě vozu, lišty pro připevnění střešního nosiče černé, podélné, světlomety a směrová světla překryté společnou čirou optikou, zeleně tónovaná skla, 2 držáky nápojů vpředu, hlavice řadicí páky v kůži, podlaha vozu vykládaná velurovým kobercem vzor "tufting", textilní koberečky vpředu i vzadu,, loketní opěrka vpředu s odkládacím boxem v syntetické kůži, multifunkční 4ramenný kožený volant, nekuřácké provedení, odkládací přihrádka na přístrojové desce a ve středové konzole uzavíratelná, vnitřní výbava v látce "trail", vnitřní dveřní madla v kůži, vykládání přístrojové desky, dveří a horní části středové konzole v barvě Anthrazit metalíza, zadní sedadlo a opěradlo dělené v poměru 1/3 ku 2/3 a sklopné

Výbava testovaného vozu:Akční paket 1 v hodnotě 167.400 Kč: vzduchové pérování s elektronickým, na rychlosti jízdy závislým nastavením tlumičů, bi-xenonové světlomety, paket "Světla a výhled"; automatický spínač světlometů s funkcí "Coming-/Leaving home", vnitrní zpětné zrcátko s automatickou clonou, dešťový senzor (úplný text viz jednotlivé položky příplatkové výbavy) Akční paket 3 v hodnotě 96 000 Kč: střešní okno, elektricky ovládané, Keyless access, bezklíčové odemykání/zamykání a startování vozu, automatická klimatizace "Climatronic" (úplný text viz jednotlivé položky příplatkové výbavy) Sound systém 8/11, 8kanálový zesilovač s 11 reproduktory Vykládání přístrojové desky, dveří a horní části středové konzole v dekoraci černého topolového dřeva Volkswagen Individual, hlavice řadicí páky man. převodovky ve dřevě Paket Alcantara: vykládání stropu, slunečních clon a horních částí sloupku v provedení Alcantara Soubor chromovaných doplňku Memory paket 2, pro přední sedadla, vnější zpětná zrcátka Servodovírání víka zavazadlového prostoru Zpětná kamera Big Foot, 4 kola z lehkých slitin 7 1/2 J x 17, pneu pro celoroční provoz 255/60 R17 Kompas ve střešní konzole Radionavigační systém RNS 2 DVD s 6,5" barevným multifunkčním displejem ve středovém panelu, zobrazení mapy na displeji, navigační DVD pro Evropu, multimediální zásuvka v loketní operce vpředu pro externí audio/video zdroje, rádio 4 x 20 W, 10 repro, dynamická navigace do cílového bodu pres RDS TMC, DVD mechanika přehrává také hudební CD při vypnuté navigaci, Stabilizátory vpředu i vzadu hydraulicky odpojitelné, přídavný kryt pod motorem Boční akustická skla Mlhové světlomety Tažné zařízení odnímatelné Univerzální příprava pro telefon integrovaná ve středové loketní operce Uzávěrka diferenciálu zadní nápravy Multifunkční 4ramenný kožený volant Volkswagen Individual s dřeveným věncem Výbava v celokoženém provedení v kombinaci přírodní kůže a kůže "nappa" Volkswagen Individual; komfortní sedadla vpředu, elektricky nastavitelná ve 12 směrech, přední sedadla vyhřívaná, odkládací přihrádka na přístrojové desce a ve středové konzole uzavíratelná, sluneční rolety oken zadních dveřích, vyhřívané trysky vstřikovačů, hliníkové nástupní lišty s nápisem "Individual" Přídavné vodní topení s časovým spínačem a dálkovým ovládáním Vak na lyže Bez označení druhu motoru na víku zavazadlového prostoru Zásuvka 230V v zavazadlovém prostoru Přestavba vozu na užitkové vozidlo N1 Paket Alcantara: vykládání stropu, slunečních clon a horních částí sloupku v provedení Alcantara Naviják Volkswagen Individual

Poslanci odmítli komunistu Ondráčka, nezvolili ho do čela komise pro kontrolu GIBS Poslanci odmítli komunistu Ondráčka, nezvolili ho do čela komise pro kontrolu GIBS

Poslanec Zdeněk Ondráček (KSČM) nebyl zvolen do čela…

Jednání o brexitu se dostávají do druhé fáze Jednání o brexitu se dostávají do druhé fáze

Prezidenti a premiéři 27 zemí Evropské unie souhlasili s…

Volkswagen na Slovensku dokončil investici za více než 20 miliard Volkswagen na Slovensku dokončil investici za více než 20 miliard

Slovenská divize německé automobilky Volkswagen dokončila…

Ruský exministr dostal osm let za přijetí obřího úplatku od Rosněfti Ruský exministr dostal osm let za přijetí obřího úplatku od Rosněfti

Ruský soud poslal na osm let do vězení bývalého ministra…

 

Štítky SUV Volkswagen Testy

Technické údaje
Motor VW Touareg V6 TDI
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2967
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 165 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 500 / 1750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 209
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.2
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 14.4 / 8.5 / 10.7
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 500 / 1525
Objem nádrže (l):100
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 2321 / 624
Rozměr pneu:255/45 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4754
b) šířka (mm): 1928
c) výška (mm): 1726
d) rozvor (mm): 2855
e) rozchod vpředu (mm): 1649
f) rozchod vzadu (mm): 1661
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 900 / 1170
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 600 / 870
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):940
k) šířka vpředu (mm): 1380
l) šířka vzadu (mm): 1360
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 610
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení VW Touareg V6 TDI
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 10
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 10
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 10
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 10
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,84
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nové kolo crashtestů plné zklamání: Duster tři hvězdy, Punto nula! Nové kolo crashtestů plné zklamání: Duster tři hvězdy, Punto nula!

Nová metodika hodnocení je pro přestárlý Fiat Punto…

Poprvé za volantem nového Mercedesu G. Další inspirace třídou S... Poprvé za volantem nového Mercedesu G. Další inspirace třídou S...

Od roku 1979 nabízí Mercedes-Benz svůj ultimativní…

 



Český trh v červnu 2009: Nejvíce SUV zatím letos prodal Volkswagen a Nissan Český trh v červnu 2009: Nejvíce SUV zatím letos prodal Volkswagen a Nissan

BMW, Volkswagen a Mitsubishi, to jsou značky, které…

Volkswagen Touareg V6 TDI: Nižší spotřeba díky úpravám BlueMotion Volkswagen Touareg V6 TDI: Nižší spotřeba díky úpravám BlueMotion

Volkswagen představil pro své velké SUV Touareg s motorem…

 



 
Euro NCAP 2017: Ford Grand C-Max a C-Max - Tři hvězdy pro rodině založená dvojčata

Euro NCAP 2017: Ford Grand C-Max a C-Max - Tři hvězdy pro rodině založená dvojčata

Dnes 12:51

Dvojice MPV značky Ford zamířila do testů organizace Euro NCAP téměř dva roky od premiéry své aktuální podoby a na plný počet hvězd nedosáhla.




Blesk.cz

Na hlavním nádraží v Praze nedobrzdil osobní vlak: Na místě jsou dva zranění lidé

Na hlavním nádraží v Praze nedobrzdil osobní vlak:…

Na pražském hlavním nádraží v pátek dopoledne nedobrzdil při zastavování osobní vlak a zastavil se o zarážedla…

Rudolf, kterého zotročil maďarský tyran, promluvil: Jedli jsme jen toustový chleba a salám

Rudolf, kterého zotročil maďarský tyran, promluvil:…

Maďar s českým jménem Miroslav Bílý (51) si udělal z pětice Čechů novodobé otroky! Nasliboval jim hory doly.…

 

iSport.cz

Bank: Jsem Vagus. Ne Vaginus! Proč je Ledecká 10x lepší než on?

Bank: Jsem Vagus. Ne Vaginus! Proč je Ledecká 10x…

Ondřeji Bankovi maminka od malička říkala: Děláš mi ostudu! Stroj se slušně, vypadáš jak vágus! Bývalý lyžař…

Tragédie změnila hokej. Čajka měl namířeno do NHL, ve 26 letech zemřel

Tragédie změnila hokej. Čajka měl namířeno do NHL,…

Byla to tragédie, jakou československý hokej do té doby nepoznal. A která ho navždy změnila. Pátého ledna 1990…

 

Reflex.cz

Miroslav Zikmund očima svých nejbližších spolupracovníků posledních let Petra Horkého, Miroslava Náplavy a Vladimíra Kroce

Miroslav Zikmund očima svých nejbližších…

Jeden z našich největších cestovatelů, legendární Miroslav Zikmund, nedávno pokřtil novou knihu o svém životě a…

Malá sonda do duše české hospody aneb co je skutečně zabíjí?

Malá sonda do duše české hospody aneb co je skutečně zabíjí?

Často se hovoří o krizi českých hospod a pivnic. Prý je brzy zabije zákaz kouření a EET. No nevím, zákaz kouření…