Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Výroba Volkswagenu Phaeton V10 TDI brzy skončí

Ondřej Láník
Diskuze (86)
Nejsilnější automobilový turbodiesel se zřejmě brzy přestane v luxusním Volkswagenu prodávat. Důvodem jsou emise. V tuto chvíli motor V10 TDI plní normu Euro 3, ale s ní od roku 2007 nesmí nové vozy na silnice.

Nejsilnější automobilový turbodiesel se zřejmě brzy přestane v luxusním Volkswagenu prodávat. Důvodem jsou emise. V tuto chvíli motor V10 TDI plní normu Euro 3, ale s ní od roku 2007 nesmí nové vozy na silnice.

Definitivní rozhodnutí prý ještě nepadlo, ale ukončení výroby desetiválcového Phaetonu vše nasvědčuje. Nedostatek místa v motorvém prostoru znemožňuje snadnou zástavbu filtru pevných částic, který by objemnému motoru pomohl přehoupnout se po mezní limity normy Euro 4. Technicky je problém řešitelný, ale náklady by se pravděpodobně vracely jen problematicky, vzhledem k pokročilému věku tohoto modelu. Prestižní desetiválec PD volí asi 10 % zákazníků, zatímco 80 % se přiklání k menšímu vznětovému šestiválci common-rail. Zbývající objem produkce připadá na zážehové šesti-, osmi- a dvanáctiválce.

Konec motoru V10 TDI se naopak neplánuje ve Volkswageu Touareg. Zde je výše uvedený problém již nějaký čas vyřešen a Touareg V10 TDI má jak filtr pevných částic tak i certifikát o plnění emisní normy Euro 4.

Volkswagen Phaeton V10 TDI figuruje stále v aktuálním ceníku českého Volkswagenu za ceny začínající od 2.772.100,-Kč. Touareg V10 TDI příjde na 2.299.000,-Kč.

Ondřej Láník
Diskuze (86)
12. 7. 2006 23:49
Re: Smula bohatych?
:-) :yes: :yes: