Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

EU by mohla mít jednotné opatření proti stáčení km. Ale kdy?

redakce AUTO.CZ
Diskuze (19)
Evropská komise by mohla zavést v celé Evropské unii opatření proti stáčení tachometrů u ojetých vozidel. Zprávu o boji proti stáčení s výzvou EK přijal výbor pro dopravu evropského parlamentu a chystá její předložení europoslancům.

Na tiskové konferenci to uvedl europoslanec Tomáš Zdechovský (KDU-ČSL).

Podle Zdechovského má podvodně snížený počet ujetých kilometrů pět až 12 procent aut. U starších aut to je až 20 procent v rámci vnitrostátního prodeje a 30 až 50 procent dovážených ojetin z jiných zemí. Osobní auta jsou v průměru stočená o 130.000 km, dodávky pak o více než 200.000 km. Zákazníci kvůli vyšší ceně vozidla po stočení kilometrů zaplatí v EU až o 9,6 miliardy eur ročně navíc.

"Komise je doteď přesvědčená, že stačí národní řešení. Studie ale ukazují, že největší problém je s auty z dovozu, a proto je nutná spolupráce a vzájemná výměna dat mezi všemi státy," uvedl.

Řešením by podle něj měl být tzv. car-pass, tedy zvláštní kartička, kam by se při každé návštěvě servisu a technických prohlídkách povinně zaznamenával stav ujetých km vozidla. Systém funguje například v Belgii a letos má být zavedený na Slovensku. Dalším řešením je umístění speciálního zařízení ve vozidle přímo výrobcem, aby se stáčení znemožnilo. Ochrana v řídicích jednotkách vozidla vyjde asi na jedno euro.

Zdechovský upozornil i na problém aut s nefunkčními nebo odstraněnými filtry pevných částic (DPF). Podle ÚAMK jezdí v ČR až milion aut bez filtru nebo s poškozeným filtrem. Problém se objevil zhruba před sedmi lety, kdy byly filtry první generace na konci své životnosti. Nákup nového filtru byl extrémně drahý a mohl se blížit zbytkové hodnotě vozu. Dalším důvodem odstraňování filtrů byl cílený výkup kvůli obsahu drahých kovů. Na to zareagovali prodejci aut slevovými nabídkami nových filtrů i různé profesní organizace včetně Svazu dovozců automobilů větší osvětou. Upozornili například na možnost regenerace filtrů, která není tak nákladná, i na nebezpečí nefunkčních náhražek na trhu.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (19)
Avatar - Blue Sun
2. 5. 2018 07:37
Re: Mysleli jste si holenkové...
Překrucuješ to... :-) Mluvili jsme o Googlu.
2. 5. 2018 06:37
Re: .
Keby ta mali trápiť tí čo servisujú svoje nové auta doma, tak tých je minimum. Ale sú firmy, ktoré majú väčšie objemy aut a majú vlastný servis, lebo sa to oplatí viac. Prvé 2 roky máš záruku vždy a ďalšie proste risknú. šanca fatálnej drahej opravy je minimálna. Pred štvrtým rokom ma nalietané štvrť milióna a ide z domu skôr ako bolo na prvej STK. Aj keby firma jednala podstivo, tak stačí, že k výkupu sa dostane autičkar a už ti sem tlači desiatky zánovných jazdeniek, bez vysledovateľnej histórie.
1. 5. 2018 20:41
Re: Politické svině vymysli jen to,
Presne tak :yes:
Avatar - wakantanka
1. 5. 2018 18:16
Re: Politické svině vymysli jen to,
Je verejne znamym tajomstvom, ze napr.niektori taxikari jazdia do znackoveho servisu len na kazdu druhu prehliadku. Teda jedna v znackovom, dalsia niekde v garazi plus stocenie km a dalsia zase v znackovom. Teoreticky kupis auto s bezchybnou historiou a na tacho 100 tis.km a realne bude mat raz tolko. Kto chce odrbavat tak bude odrbavat. Toto vedia vyriesit len automobilky keby chceli. Ocividne asi nechcu.
Avatar - wakantanka
1. 5. 2018 18:11
Re: Já ty politiky opravdu obdivuju..
Nebud naivny. Nejaky vagny predpis este nic nevyriesil. Kto chce stacat staca aj teraz.