Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ženeva živě: nový Nissan X-Trail

Roman Daněk
Diskuze (36)
Na ženevském autosalonu debutovala nová generace Nissanu X-Trail. V nabídce budou 4 motory: dva zážehové a dva vznětové, možnost volby náhonu kol a další elektronické systémy, které pomohou v terénu.

Na ženevském autosalonu debutovala nová generace Nissanu X-Trail. Japonské SUV se snaží posunout ze silnice více do terénu, což dokazuje výbava vozu. X-Trail má na délku 4 630 mm, což je o 175 mm více, než u předchozí generace. Rozvor se natáhl o 5 mm na 2 630 mm. Kvůli snižování nákladů dochází ke globalizaci i mezi auty a X-Trail má stejný podvozek, jako model Qashqai. Vpředu jsou kola zavěšeny pomocí tlumičů s vinutými pružinami, vzadu je systém multi-link.

Do terénu si nový X-Trail přiváží nájezdové úhly 28 a 23 stupňů, světlou výšku 200 mm a možnost volby poháněných kol. Na středovém panelu je přepínač mezi náhonem přední nápravy, automatickým systémem a režimem ALL MODE 4x4. Řidiči jsou dále k dispozici dva pomocné elektronicky ovládané systémy: DDS (Downhill Drive Support) a USS (Uphill Start Support). První pomáhá držet vůz v přímém směru při sjíždění prudkého kopce, druhý naopak zabraňuje couvání auta z kopce dolů při rozjezdech.

V nabídce motorů se objeví starý známý benzínový čtyřválec o objemu 2,5 l 16V s výkonem 124 kW (169 k), další agregáty jsou nové. Druhá zážehová pohonná jednotka je dvoulitrový čtyřválec s celohlinikovým blokem motoru, který disponuje výkonem 103 kW (140 k) a točivý moment má 193 Nm.

Pro příznivce naftových motorů je tu čtyřválec o objemu 2,0 l, který bude nabízen ve dvou výkonových verzích: 110 kW (150k), 320 Nm a 127 kW (173 k), 360 Nm. Agregát byl vyvíjen ve spolupráci s Renaultem, nabízí 90 procent točivého momentu již od 1 750 otáček a obsahuje filtr pevných částic. Pohonné jednotky bude možné spojit se základní šestistupňovou manuální převodovkou nebo převodovkou CVT s plynule měnitelným převodem.

Všechny verze budou mít v základu klimatizaci, elektricky ovládaná všechna okna, možnost připojení telefonu přes bezdrátový systém Bluetooth, ABS s EBD, ESP. Za příplatek budou např. xenonové světlomety, satelitní navigace s barevným displejem, multifunkční audiosystém s měničem až 10 CD nebo zpětná parkovací kamera.

Roman Daněk
Diskuze (36)
Avatar - pelikoš
7. 3. 2007 19:12
na živo
Myslím si že na živo bude vypadat o hodně líp.
7. 3. 2007 09:48
Re: Nissan ma sklamal
Nemozem si pomoct, toto auto stale vyzera ako o generaciu starsie...
Avatar - freeman
7. 3. 2007 09:07
Pre tunningový blbov
Nájezdové úhly 28 a 23 stupňů, světlou výšku 200 mm ! Ale nie pre tých, ktorý si dajú na auto šialené okrasné nerezové tyče.
Avatar - Dinar
7. 3. 2007 08:57
??
Interier, velký pokrok, exterier ?? :-O Na první pohled to na mě působí, jako by starý X-trail píchla do p.dele vosa a někdo to, místo přiložení octanového obkladu, nakreslil. Designu Nissanu jsem přestal rozumět s příchodem současné Primery. :no:
6. 3. 2007 21:20
Re: X-stopa
Tak Vitara se opravdu povedla :yes: