Ženeva živě: nový Nissan X-Trail
Na ženevském autosalonu debutovala nová generace Nissanu X-Trail. Japonské SUV se snaží posunout ze silnice více do terénu, což dokazuje výbava vozu. X-Trail má na délku 4 630 mm, což je o 175 mm více, než u předchozí generace. Rozvor se natáhl o 5 mm na 2 630 mm. Kvůli snižování nákladů dochází ke globalizaci i mezi auty a X-Trail má stejný podvozek, jako model Qashqai. Vpředu jsou kola zavěšeny pomocí tlumičů s vinutými pružinami, vzadu je systém multi-link.
Do terénu si nový X-Trail přiváží nájezdové úhly 28 a 23 stupňů, světlou výšku 200 mm a možnost volby poháněných kol. Na středovém panelu je přepínač mezi náhonem přední nápravy, automatickým systémem a režimem ALL MODE 4x4. Řidiči jsou dále k dispozici dva pomocné elektronicky ovládané systémy: DDS (Downhill Drive Support) a USS (Uphill Start Support). První pomáhá držet vůz v přímém směru při sjíždění prudkého kopce, druhý naopak zabraňuje couvání auta z kopce dolů při rozjezdech.
V nabídce motorů se objeví starý známý benzínový čtyřválec o objemu 2,5 l 16V s výkonem 124 kW (169 k), další agregáty jsou nové. Druhá zážehová pohonná jednotka je dvoulitrový čtyřválec s celohlinikovým blokem motoru, který disponuje výkonem 103 kW (140 k) a točivý moment má 193 Nm.
Pro příznivce naftových motorů je tu čtyřválec o objemu 2,0 l, který bude nabízen ve dvou výkonových verzích: 110 kW (150k), 320 Nm a 127 kW (173 k), 360 Nm. Agregát byl vyvíjen ve spolupráci s Renaultem, nabízí 90 procent točivého momentu již od 1 750 otáček a obsahuje filtr pevných částic. Pohonné jednotky bude možné spojit se základní šestistupňovou manuální převodovkou nebo převodovkou CVT s plynule měnitelným převodem.
Všechny verze budou mít v základu klimatizaci, elektricky ovládaná všechna okna, možnost připojení telefonu přes bezdrátový systém Bluetooth, ABS s EBD, ESP. Za příplatek budou např. xenonové světlomety, satelitní navigace s barevným displejem, multifunkční audiosystém s měničem až 10 CD nebo zpětná parkovací kamera.