Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

10 nejlevnějších kombi na českém trhu

Michal Fokt
Diskuze (105)
Sestavili jsme žebříček deseti nejdostupnějších rodinných automobilů s dostatkem místa v zavazadlovém prostoru.

Ačkoli se již situace zlepšuje a ve stále větším počtu rodin se objevuje více než jedno auto, většina se stále musí spokojit s jediným automobilem, jenž plní roli univerzálního přibližovadla. A pro tyto účely jsou dnes stále nejvhodnější vozy s karoserií kombi, byť mají poměrně zdatnou konkurenci v MPV. A protože se blíží jaro, kdy celá řada motoristů přemýšlí o novém vozidle, vybrali jsme pro vás desítku nejdostupnějších kombi českého trhu.

1. Dacia Logan MCV – od 184.900 Kč

Nestává se často, aby ta nejlacinější varianta současně patřila k těm nepraktičtějším. Pokud nemáte předsudky vůči rumunské automobilové produkci a nevadí vám, že se vůz zvenku ani uvnitř nijak netají tím, že je opravdu laciný, pak musíte být z toho, co nabízí Dacia Logan MCV, opravdu nadšeni. Ač vychází z vozu náležícímu do segmentu B, obrovským rozvorem zahanbuje i automobily střední třídy a v pětimístné verzi odveze naprosto bezkonkurenčních 700 litrů nákladu. Není divu, že se nabízí také v sedmimístné verzi, přičemž i v ní zbývá vzadu ještě místo pro 198 l nákladu.

Nebude problém si zvolit vhodný motor, základní 62kW benzinovou šestnáctistovku lze vyměnit za silnější 77kW, za turbodiesel 1.5 dCi s výkony 55 a 65 kW a existuje také varianta na LPG se 60 kW.

ceskytrh ceskytrh

2. Peugeot 207 SW – od 235.000 Kč

Pokud pro vás není až tak zásadní přepravní kapacita a dáváte přednost kombinaci praktičnosti a stylu, případně individualitě v provozu s převahou škodovek, je tu francouzský elegán Peugeot 207 SW. Je třeba si za základ trochu připlatit, ale standardem je bohatší výbava a také silnější 54kW benzinový motor o objemu 1,4 litru. Alternativně lze zvolit 70kW verzi nebo turbodiesel 1.6 HDI se 68 kW. Francouzské kombi nabízí zavazadlový prostor o objemu 428 litrů, jenž lze zvětšit sklopením zadních sedadel na 1433 litrů.

ceskytrh ceskytrh

3. Škoda Fabia Combi – od 239.900 Kč

Kombi verze i v segmentu malých aut patří u mladoboleslavské automobilky k samozřejmostem již skoro čtvrt století a výjimkou není ani aktuální Škoda Fabia Combi. I v jejím případě je kladen velký důraz na velikost zavazadelníku, jenž činí 505 litrů, po všech stránkách vyspělejší vůz se ale musí při vyšší (aktuálně akční) ceně spokojit se základním motorem 1,2 litru o výkonu 51 kW. Výhodou je bezpochyby příplatek 10.000 korun za čtyřválec 1,4/63 kW i velké rozpětí výkonů, končících až u verze RS se 132 kW a s tím pochopitelně souvisí také značné rozpětí cenové, zmíněná sportovní verze začíná na 519.900 Kč.

ceskytrh ceskytrh

4. Seat Ibiza ST – od 252.900 Kč

Poslední zástupce kombíků segmentu malých aut Seat Ibiza ST dostává v základní verzi do vínku stejný tříválec 1,2 l/44 kW jako Fabia a i v tomto případě platí, že lze vybírat ze široké škály benzinových a naftových motorů až po 1,4 TSI/110kW, respektive 1,6 TDI/77kW.

Velikost kufru je na úrovni 207 SW – 430 litrů zvětšitelných na 1164 l, za jižanské emoce je ale třeba zaplatit nejméně 252.900 korun. Je však možné se přehoupnout přes čtyřsettisícovou hranici – v případě nejsilnějšího nafťáku. Je každopádně s podivem, že, pokud nepočítáme Logana, tak málo automobilek nabízí v segmentu B karoserii kombi. V kompaktní třídě už je ovšem situace výrazně lepší.

ceskytrh ceskytrh

5. Peugeot 308 SW – od 280.000 Kč

To Peugeot 308 SW je vůz zcela současný, láká na kufr o standardním objemu 573 (lze ale najít i poněkud sporný údaj 673) litrů, prostornou kabinu s určitými prvky koncepce MPV a zaujme širokým rozpětím výkonu, zejména u turbodieselových verzí, kde se pohybuje od 68 do 120 kW. Za zmíněných 280.000 korun je ovšem coby základ nabídky benzinová čtrnáctistovka se 72 kW, jejíž jedinou alternativou je 88kW motor o objemu 1,6 l.

ceskytrh ceskytrh

6. Opel Astra Classic Caravan – od 282.900 Kč

Posun do kompaktní třídy pochopitelně přináší spoustu výhod, zejména pak prostorových, kdy se automobily mohou pochlubit nejen velkým zavazadlovým prostorem, ale také bohatší nabídkou místa pro cestující, lepší výbavou i materiály v interiéru. Opel Astra Classic Caravan je ovšem už postarší model, takže interiér nemusí každého nadchnout.

Také zavazadelník o velikosti 490 litrů je na poměry nižší střední třídy spíše menší, většině zákazníků ale nejspíše postačí. Příjemná je pak za tyto peníze základní verze v podobě 85kW benzinového motoru 1,6 l. Vedle ní lze volit ze dvou výkonových verzí turbodieselu 1.7 l s 81 a 92 kW.

ceskytrh ceskytrh

7. Kia Cee´d SW – od 284.980 Kč

Kia Cee´d SW je dalším kompaktním kombi, jenž už trochu přesluhuje, což je poznat zvenku i v interiéru, na druhou stranu jej lze také pořídit za slušné peníze. Za necelých 285.000 korun nabízí v základu benzinový motor 1,4 l o výkonu 77 kW a zavazadelník o objemu 534 litrů. Výkonové rozpětí ani zde není příliš velké, alternativou je 92kW čtyřválec 1,6 l a tři výkonové verze nafťáku 1.6 CRDi se 66, 85 a 94 kW.

ceskytrh ceskytrh

8. Nová Kia Cee´d SW – od 299.980 Kč

Příplatek pouhých 15.000 korun vás dělí od získání nejnovější generace modelu Kia Cee´d SW, což je velmi malý rozdíl. Získáte dramaticky modernější vzhled interiéru a exteriéru, ale také o něco slabší motor 1,4 s výkonem 73 kW a prakticky stejně velký zavazadlový prostor o objemu 528 litrů. V poměrně úzkém výkonovém spektru 73-99 kW najdete dva benzinové a tři turbodieselové motory, do karet vozu pochopitelně i v tomto případě hraje standardní sedmiletá záruka.

ceskytrh ceskytrh

9. Hyundai i30 kombi – od 299.990 Kč

Pouze symbolických 10 korun dělí korejské sourozence Kiu Cee´d SW a Hyundai i30 kombi. Máme tu stejnou techniku v podobě základního motoru 1,4 l/73 kW i v případě ostatních variant a identickou velikost zavazadelníku o objemu 528 l, o pořízení tak asi rozhodnou sympatie zájemců ke značce a subjektivní vnímání designu. Jedinou nevýhodou i30 oproti Cee´du je absence sedmileté záruky, Huundai nabízí pět let.

ceskytrh ceskytrh

10. Chevrolet Cruze SW – od 301.700 Kč

Po poměrně těsném souboji s Renaultem Mégane Grandtour se nakonec do první desítky probojovala i jedna „amerika“. Kombi verze Chevroletu Cruze přichází s pětisetlitrovým zavazadelníkem a z celé první desítky také s nejvýkonnějším základním motorem, poskytujícím 91 kW. To je ovšem pouze začátek relativně široké škály benzinových pohonných jednotek, pokračující přes 1,8 l/104 kW až k pružnému 1.4 Turbo/103 kW. Turbodiesely zastupuje varianta 1,7 l/96 kW a 2,0 l/120 kW.

ceskytrh ceskytrh

Když pomineme do značné míry unikátní počin jménem Dacia Logan MCV, jenž se nejspíše nevyskytne ve srovnávacím koši s žádným jiným vozem z první desítky kombi, není pochyb o tom, že se o zákazníka velmi tvrdě bojuje zejména v nižší střední třídě, kde je v intervalu 20.000 korun naskládáno šest konkurentů s různě výkonnými motory, odlišnými výbavami i velikostmi zavazadlového prostoru. Nehledě na to, že lítý konkurenční boj pokračuje i za hranicemi nejdostupnější desítky. Naproti tomu malé kombíky mají to své vcelku jisté – trojice soupeřů si díky odlišné filozofii vozů příliš nekonkuruje a pokud zákazník nechce přistoupit na koupi o generaci staršího kompaktu, je mezi nimi a novými verzemi nižší střední třídy značný cenový rozdíl. V trošku problematické situaci je kvůli své ceně zejména Ibiza.

Jak jste na tom vy – je pro vás kompaktní kombi v českých podmínkách ideální rodinné auto, spokojili byste se s něčím lacinějším nebo je nutnost pořídit něco ze střední třídy, případně něco ještě většího?

Nejlevnější kombi na českém trhu
Pořadí Vůz Motor (kW) Zavazadelník (l) Základní cena (Kč)
1. Dacia Logan MCV 60-77 700/198/2350 184.900
2. Peugeot 207 SW 54-70 428/1433 235.000
3. Škoda Fabia Combi 44-132 505/1485 239.900
4. Seat Ibiza ST 44-110 430/1164 252.900
5. Peugeot 308 SW 68-120 573 (674)/1736 280.000
6. Opel Astra Classic Caravan 81-92 490/1590 282.900
7. Kia Cee´d SW 66-94 534/1664 284.980
8. Kia Cee´d SW 73-99 528/1642 299.980
9. Hyundai i30 Kombi 73-99 528-1642 299.990
10. Chevrolet Cruze SW 91-120 500/1478 301.700
Michal Fokt
Diskuze (105)
Avatar - Nerez
26. 2. 2013 21:24
Re: Záleží na prioritách
Jojo, pravda se těžce nese. Ale neboj, určitě se najde klinika, kde ti dají nějaký prášky a ono to bude lepší >:-[]
Avatar - Nerez
20. 2. 2013 20:14
Re: Záleží na prioritách
No tak jestli se to zakládá na Opelech vyrobených za krále Klacka, tak to nemůžu sloužit, tak daleko moje automobilová historie nesahá. Ale všechny nové Opely jsou všude chváleny a nevím o žádných velkých problémech :yes:
Avatar - Ozzman
20. 2. 2013 16:40
Re: Fabie
:yes:
Avatar - 3_diamanty
20. 2. 2013 15:21
Re: 308 duvodu.
tak ono pezoty mam rad ale v nizsej strednej triede mi uz 308mcka pride vazne stara a menej konkurencie schopna... urcite by som siel skor do ceedu alebo leona.... pre pezot su silnou zbranou HDi diesle ale nakolko mne osobne diesel pride v tejto tirede ako fakticky este nezmyselny a neusetrim tak v pripade benzinakov by som si tiez urcite skor vybral GDI ako VTi ..... :yes: ... celkova kvalita auta a zaruky tiez hraju v prospech ceeda alebo aj inych znaciek... ale to nie je pere pezot ziadna tragedia... to auto je uz tesne pred koncom vyroby .. pride nova 308micka a ta bude urcite na spici v triede :yes:
Avatar - Nerez
20. 2. 2013 13:13
Re: 308 duvodu.
V pohodě, já to nepovažuju za výkřik techniky ;-) Nemám potřebu svoji garáž obhajovat do krve :-)
Za tu cenu to bylo asi nejlepší, co jsem mohl před třemi roky koupit, protože jsem nechtěl Koreu ani Frantíka a chtěl jsem nižší střední. Ale robustností kastle a podvozku bych řekl, že pořád překoná mnoho dnešních konkurentů :yes: