5 nejlehčích aut na českém trhu: Když jezdíte naložení přes Stádlecký most
Potřebujete auto, které váží co nejméně? Pochopitelně pak taky toho málo uveze, ale aut s provozní hmotností do jedné tuny je na českém trhu celkem dost. Dokonce včetně jednoho elektromobilu.
Představte si tu situaci – nejkratší trasa na vaší cestě, na níž vozíte kromě sebe taky nějaký náklad či další pasažéry, vede přes Stádlecký řetězový most. Jenže vjezd na něj je omezen okamžitou hmotností vozidla půldruhé tuny. Jaké auto si koupit?
Pokud toho potřebujete vozit opravdu hodně a potřebujete dodávku, budete muset prostě jezdit jinudy. Existuje však i pár aut – vlastně jich zas tak málo není – která se i s nějakým nákladem vejdou do hmotnostního limitu snadno. Prostě proto, že jejich provozní hmotnost, tedy ta se 75kg řidičem na palubě, je hluboko pod jednou tunou. Jaká auta to jsou?
Kia Picanto
Provozní hmotnost: 913–1.101 kg
Nejlehčí auto na českém trhu je aktuálně Kia Picanto s litrovým tříválcem o 46 kilowattech. Silnější verze s dvanáctistovkou jsou těžší, ale jen nepatrně. I s řidičem váží jen něco přes devět metráků a její celková hmotnost nepřesahuje 1.415 kg.
Suzuki Swift
Provozní hmotnost: 919–1.037 kg
Na druhém místě skončilo Suzuki Swift, které je těžší v základu jen o 6 kilogramů. Na druhém konci tohoto spektra, tedy s hmotností jen něco málo přes tunu, je verze s pohonem všech kol. Celková hmotnost tu je nanejvýš 1.441 kg.
Suzuki Ignis
Provozní hmotnost: 935–985 kg
Druhé malé suzuki v nabídce je dokonce crossoverem a také nabízí pohon všech kol. I s ním se vejde do tuny. Nejvyšší přípustná hmotnost tohoto vozu je 1.330 kg a stejně jako swift utáhne až tunu těžký přívěs.
Mitsubishi Space Star
Provozní hmotnost: 940–985 kg
Space Star je na světě už drahně let, pořád je to ale jedno z nejlehčích nových aut na českém trhu. Oněch 985 kg nemá se čtyřkolkou, nýbrž s bezestupňovou převodovkou CVT. Jeho nejvyšší přípustná hmotnost nepřesahuje 1.370 kg.
Dacia Spring
Provozní hmotnost 951–974 kg
Jeden by tomu nevěřil, ale mezi nejlehčí auta na českém trhu se dostal i jeden elektromobil. Je to Dacia Spring, která těží z toho, že její technický základ – východoasijský Renault Kwid – ve spalovacím provedení nemá ani osm metráků. Evropský spring však má navíc baterie a řadu povinných výbavových prvků.