Alfa Romeo MiTo a Fiat Punto Evo: S TwinAirem už na podzim
Revoluční dvouválcový motor 0,9 TwinAir, který kombinuje přímé vstřikování, přeplňování turbodmychadlem a ventilový rozvod MultiAir, se zatím prodává jen ve Fiatu 500. Ještě letos se objeví pod kapotou nové Lancie Ypsilon a italská média tvrdí (na základě neoficiálních zdrojů), že se jej na podzim dočkáme také ve dvou autech o třídu větších.
TwinAir, který je k dispozici nyní ve Fiatu 500, dává z objemu 0,9 litru výkon 63 kW a dosahuje maxima točivého momentu 145 Nm. Tentýž agregát bude pohánět Lancii Ypsilon a už na podzim prý zamíří i do Fiatu Punto Evo.
Punto Evo TwinAir o výkonu 63 kW nahradí, nebo bude představovat alternativu ke agregátu 1,4 8v Fire. Ten dosahuje o řád střídmějších hodnot 57 kW a 115 Nm.
Za dveřmi je také Alfa Romeo MiTo TwinAir. U něj by se měla dočkat nasazení již dříve avizovaná verze se 77 kW a 155 Nm, zatím prezentovaná jen v konceptu Fiat 500 Coupé Zagato. Výkonově se tento motor shoduje s loni uvedeným atmosférickým 1,4 MultiAir o výkonu 77 kW, který se v současnosti dodává pro MiTo i Punto Evo.
A proč Fiat experimentuje s dvouválcovými motory v autech s délkou kolem čtyř metrů? Důvod je prostý: motor TwinAir disponuje režimem Eco, který sníží točivý moment motoru na 100 Nm – právě v tomto režimu se měří normovaná spotřeba. V případě Fiatu 500 se touto cestou podařilo snížit o 20 % emise CO2, což je důležité pro splnění budoucích limitů flotilových emisí.