Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alfa Romeo MiTo a Fiat Punto Evo: S TwinAirem už na podzim

Alfa Romeo MiTo
Alfa Romeo MiTo
Alfa Romeo MiTo
Alfa Romeo MiTo
11 Fotogalerie
Diskuze (18)
Na internet prosákly informace, že dvouválcový motor 0,9 TwinAir se ještě letos dočká premiéry hned ve dvou modelech segmentu B.

Revoluční dvouválcový motor 0,9 TwinAir, který kombinuje přímé vstřikování, přeplňování turbodmychadlem a ventilový rozvod MultiAir, se zatím prodává jen ve Fiatu 500. Ještě letos se objeví pod kapotou nové Lancie Ypsilon a italská média tvrdí (na základě neoficiálních zdrojů), že se jej na podzim dočkáme také ve dvou autech o třídu větších.

TwinAir, který je k dispozici nyní ve Fiatu 500, dává z objemu 0,9 litru výkon 63 kW a dosahuje maxima točivého momentu 145 Nm. Tentýž agregát bude pohánět Lancii Ypsilon a už na podzim prý zamíří i do Fiatu Punto Evo.

Punto Evo TwinAir o výkonu 63 kW nahradí, nebo bude představovat alternativu ke agregátu 1,4 8v Fire. Ten dosahuje o řád střídmějších hodnot 57 kW a 115 Nm.

Za dveřmi je také Alfa Romeo MiTo TwinAir. U něj by se měla dočkat nasazení již dříve avizovaná verze se 77 kW a 155 Nm, zatím prezentovaná jen v konceptu Fiat 500 Coupé Zagato. Výkonově se tento motor shoduje s loni uvedeným atmosférickým 1,4 MultiAir o výkonu 77 kW, který se v současnosti dodává pro MiTo i Punto Evo.

A proč Fiat experimentuje s dvouválcovými motory v autech s délkou kolem čtyř metrů? Důvod je prostý: motor TwinAir disponuje režimem Eco, který sníží točivý moment motoru na 100 Nm – právě v tomto režimu se měří normovaná spotřeba. V případě Fiatu 500 se touto cestou podařilo snížit o 20 % emise CO2, což je důležité pro splnění budoucích limitů flotilových emisí.

Vstoupit do diskuze (18)