Alpina B3 Touring
Alpina B3 Touring
Alpina B3 Touring
Alpina B3 Touring
36 Fotogalerie

Alpina B3 Touring dokonale nahradí neexistující BMW M3 Touring

Německá Alpina si pro letošní autosalon ve Frankfurtu nad Mohanem připravila premiéru nové generace modelu B3 Touring. Ten již tradičně vznikl na základech nového BMW řady 3 a nabídne nadprůměrné výkony i exkluzivitu.

Alpina je sice vnímána jako tradiční úpravce vozů značky BMW, ale ve skutečnosti má status skutečného výrobce automobilů a podle toho také přistupuje k uvádění svých novinek. Nestačí jí totiž jen vydat sérii snímků, video a ceník, ale již tradičně je prezentuje veřejnosti na významných mezinárodních autosalonech.

Důkazem ostatně může být nová generace modelu B3 Touring, která se veřejnosti představuje právě během frankfurtského autosalonu. Novinka stojí na základech nové generace BMW řady 3 Touring a konkrétně vychází z jejího nejvýkonnějšího provedení v podobě modelu M340i xDrive.

Tradiční designové úpravy původních linií BMW řady 3 Touring se omezují na decentní zdůraznění dynamicky působících předních i zadních partií a boků za pomoci přepracovaných nárazníků a prahů. Samozřejmostí a zároveň poznávacím znamením vozů značky Alpina je design 19palcových kol modelu B3 Touring.

 

Mnohem více než svých exteriérem však nové SUV značky Alpina bezpochyby zaujme svou pohonnou jednotkou v podobě třílitrového zážehového řadového šestiválce s dvojicí turbodmychadel. Tento motor se totiž pyšní nejvyšším výkonem 340 kW (462 k) dostupným od 5000 do 7000 otáček za minutu a točivým momentem 700 N.m při 3000 až 4250 otáčkách za minutu.

Šestiválec modelu B3 Touring spolupracuje s osmistupňovou automatickou převodovkou ZF doplněnou o software značky Alpina a pohonem všech kol. Stylové kombi má dosahovat maximální rychlosti přes 300 km/h a jeho spotřeba paliva se má podle cyklu WLTP pohybovat kolem 9,8 l benzinu na 100 km v kombinovaném provozu.

Výkonům pohonné jednotky odpovídá i nastavení podvozku a řízení, které má být zaměřeno na sportovní styl jízdy a dosažení co nejlepší ovladatelnosti vozu. Standardem jsou adaptivní tlumiče i elektronicky řízený diferenciál. Brzdový systém využívá kotouče o průměru 395 mm vpředu a 345 mm vzadu.

 

Za technikou a designem karoserie pak nezaostává ani interiérem, který oproti BMW řady 3 Touring nabízí díky špičkovým materiálům a dílenskému zpracování výrazně větší porci luxusu. Prodej modelu Alpina B3 Touring se má u zástupců automobilky z Buchloe rozběhnout v prvním čtvrtletí příštího roku a první vozy pak mají k zákazníkům zamířit během letních měsíců.