Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alpina představuje naftové dálniční křižníky D3 S s výkonem 355 koní

Ondřej Mára Ondřej Mára 6. 5. 2020 • 08:13
17
22
Zobrazit náhledy (17)
BMW Alpina D3 S BMW Alpina D3 S BMW Alpina D3 S BMW Alpina D3 S BMW Alpina D3 S BMW Alpina D3 S BMW Alpina D3 S BMW Alpina D3 S BMW Alpina D3 S BMW Alpina D3 S BMW Alpina D3 S BMW Alpina D3 S

Společnost Alpina, známý úpravce mnichovských vozů, představila upravené zástupce trojkové řady s naftovými motory.

Zatímco minulý rok představila Alpina řadu B3, tedy upravené vozy BMW trojkové řady s benzínovými motory, letos došlo na sedany i kombík se vznětovou motorizací. Tou je konkrétně 3.0 litrový řadový šestiválec kombinovaný s pohonem všech kol, jehož výkon byl vyhnán nad úroveň vrcholného BMW M340d.

Úpravce měl například instalovat nové intercoolery, pohrát si s nastavením řídící jednotky, vylepšit chlazení motoru a současně instaloval nový výfukový systém. Výkon se tak zvedl na hodnotu 355 koní v rozmezí 4.000 až 4.200 ot/min, což je o 15 koní více, než kolik nabízí standardní BMW M340d. Motor také nabídne i vyšší točivý moment 730 Nm v rozmezí 1.750 až 2.750, což je oproti standardu nárůst o 30 Nm.

Nárůst výkonu sice není nikterak ohromný, Alpina ovšem slibuje excelentní reakci na plynový pedál již od nízkých otáček a současně dostatek výkonu i v těch vyšších. Vůbec poprvé v historii BMW Alpina je navíc D3 S osazen mild-hybridní technologií, která je schopna pomoci výkonem až 8 kW (11 k) v nižších otáčkách, zatímco současně pomáhá dosažení lepší spotřeby.

Výkon motoru je posílán přes osmistupňovou převodovku ZF na všechna čtyři kola, přičemž jeho rozdělování mezi nápravy řídí upravený systém xDrive. Jeho software měl být totiž upraven tak, aby se vůz většinu času choval jako klasická zadokolka.

Úpravou ovšem prošel také podvozek, který pochází z ostřejší benzínové verze Alpina B3. Konkrétně se bavíme o upravených adaptivních tlumičích, pružinách Eibach, větších kotoučových brzdách, nových brzdových destičkách, upraveném posilovači řízení a novém elektronicky nastavitelném samosvorném diferenciálu.

Nechybí samozřejmě ani výrazný bodykit, rovněž převzatý z loňského modelu B3, který zahrnuje upravené nárazníky, blatníky i prahy. V podbězích se pak objevují 19“ litá kola s pneumatikami Pirelli P Zero, za příplatek je ovšem možné dokoupit i kola 20“.

A jak se změnily výkony vozu? Alpina D3 S Sedan zvládne akceleraci z 0 na 100 km/h za 4,6 sekundy, zatímco verzi Touring to trvá o 0,2 sekundy déle. Sedan pak dosáhne maximální rychlost 273 km/h, zatímco kombík pouze 270 km/h. Ve srovnání s klasickou trojkovou M340d se tak bavíme o stejné akceleraci a pouze nepatrně vyšší maximální rychlosti.

Citelně vyšší je ovšem cena. Zatímco BMW M340d začíná v Německu od 64.550 euro, Alpina D3 S startuje od 70.500 euro. Verze kombi přijde na 71.900 euro, zatímco tradiční kombi M340 d začíná na částce 65.850 euro. Zájemci o elegantnější a výkonnější Alpinu si navíc oproti BMW budou muset i déle počkat – dodávky by totiž měly být zahájeny až v průběhu listopadu 2020.

Související články

Témata
Avatar - Dinar
7. 5. 2020 10:45
Re: Nevkus Alpina
Já mám ještě slabost pro Apexy, spec. tyhle ve stylu bbs, bavorákům obecně sluší, na to, že jsou litá jsou super lehká, vydrží a vypadají parádně.
https://www.flickr.com/…arts/38824270742

Každopádně s designem alpina kol souhlas, nestárne. ;-)
7. 5. 2020 09:44
Re: Srovnání
To presne neviem, ale predpokladam, ze to tak bude.
Koli tomu elektru ma mozno Alpina problem vytunit to na vyssi vykon, ale to len spekulujem....

The TwinTurbo inline six-cylinder diesel receives support from a 48-volt electrical system, which further improves the agility of the drive. The 48-volt starter generator can finally close the already very small turbo lag with up to 8 kW (11 hp) and over 100 Newton meters of torque available without delay. It also helps the M340d to coast at speeds of up to 160 km/h with the diesel engine switched off.
7. 5. 2020 09:32
Re: Srovnání
A to ten přírůstek váhy dělá jen ten mild-hybrid? Že to teda pořádně nepřikrmili, aby to vykompenzovali? Takhle je to pomalejší než předchozí generace. Každopádně díky za info.
7. 5. 2020 09:20
Re: Srovnání
ma to tam 48V okruh s elektromotorom a baterkami.
M340d je o 150 kg tazsia ako M340i
7. 5. 2020 08:48
Re: Srovnání
Souhlas, tohle je zklamání. Mezigenerační nárůst jen o 5 koní, když tenhle motor v XD3 a XD4 má 390 koní? I obyčejnou mapou se dá dostat u té mojí D3 (F31) na 400 koní a tady Alpina přidá papírově jen 5? :no: Mně je to jedno, protože ohledně další naftové Alpiny už na trhu nejsem, ale řekněte mi, holky a kluci z Buchloe, proč bych to měl generačně obměnit za nový model, když to má skoro stejný výkon?

Teď koukám navíc na technické údaje - o 200 kilo těžší a o tři desetiny na stovce pomalejší než F31? Co je to za evoluci? Pomalejší a těžší? :no: :no: :no:

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku