Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Američané odpískali Wrangler s čtyřválcovým hybridem

Ondřej Mára
Diskuze (11)

Zatímco v Evropě jsme odkázáni pouze na čtyřválcové Wranglery, v zámoří se rozhodli jeden z čtyřválců z nabídky odstranit. A paradoxně ten ekologičtější.

Nový Wrangler je totiž v zámoří dostupný s 2.0 litrovým přeplňovaným čtyřválcem, který je doplněn o hybridní systém s označením eTorque. A i když se jedná pouze o mild-hybridní pohonnou, pod kapotou Wrangleru dávala celkem slušný smysl.

Nemluvíme přitom o drobném snížení spotřeby, která nejspíš většinu amerických majitelů příliš trápit nebude. Řeč je především o vyšším točivém momentu, jehož maximální hodnota se mohla vyšplhat až na 400 N.m. Pro srovnání, v Evropě prodávaný přeplňovaný čtyřválec bez hybridu nabídne točivý moment „jen“ 347 N.m.

Čtyřválcový hybrid tak v točivém momentu zastínil dokonce i 3.6 litrový benzínový šestiválec Pentastar V6 (na evropských trzích oficiálně nedostupný), který nabídne jen nepatrně vyšší výkon. Jenže kdo jezdí do terénu, ten ocení právě především vyšší točivý moment.

Celkem nepřekvapivě se tak nyní objevují informace, podle kterých by měl hybridní čtyřválec brzy zmizet z nabídky zámořských motorizací. U značky Jeep se přitom jedná o poměrně neobvyklý krok, neboť z jejích dřívějších vyjádření celkem jasně vyplývá, že se chce stát nejekologičtějším výrobcem SUVček.

Na těchto plánech se ovšem nic nemění, protože mild-hybridní systém zůstane dostupný v kombinaci s větším 3.6 litrovým vidlicovým šestiválcem Pentastar.  Přeplňovaný 2.0 litrový čtyřválec (již bez hybridu) pak zůstane v nabídce s tradiční V6 Pentastar (bez hybridu) – což je mimochodem jediná motorizace dostupná s manuálem – a 3.0 litrovým dieselem EcoDiesel V6.

Mild-hybridem ovšem elektrifikace Jeepu Wrangler nekončí. Brzy bychom se měli dočkat oficiálního představení plug-in hybridní verze a do budoucna není vyloučen ani vznik čistě elektrického Wrangleru, který by mohl nabídnout ještě lepší prostupnost náročným terénem.

Ondřej Mára
Diskuze (11)

Doporučujeme

6. 7. 2020 07:54
Re: Nejlepší je V6 Pentastar
Z osobní a né zrovna krátké zkušenosti hodnotím zrovna motor 3.6 na svezení s potenciálem občasného razatního předjíždění jako nejlínější. I 2.2 D je v pružném zrychlení někde jinde. 2.0 T je i dle srovnávacích testů v USA nabízených motorizací hodně povedený a 3.6 poráží ve všech disciplínách.
Avatar - Barrichello
5. 7. 2020 19:11
Re: Nejlepší je V6 Pentastar
https://www.sauto.cz/…rangler/17801165?…

Proč by jako měl projet víc?

Navíc s V6 k dispozici liftlá verze https://www.sauto.cz/…rangler/18503078?…
Avatar - Hammunasakra
5. 7. 2020 14:01
Re: Špatný údaj pana redaktora
Místní chybovost je L E G E N D Á R N Í
Avatar - Hammunasakra
5. 7. 2020 13:58
Re: Nejlepší je V6 Pentastar
Když mu dotuješ palivo

Když ne = je v hajzlu
Avatar - WinDiesel
5. 7. 2020 12:49
Re: Nejlepší je V6 Pentastar
hrátky s emisemi ..............