Američané odpískali Wrangler s čtyřválcovým hybridem
Zatímco v Evropě jsme odkázáni pouze na čtyřválcové Wranglery, v zámoří se rozhodli jeden z čtyřválců z nabídky odstranit. A paradoxně ten ekologičtější.
Nový Wrangler je totiž v zámoří dostupný s 2.0 litrovým přeplňovaným čtyřválcem, který je doplněn o hybridní systém s označením eTorque. A i když se jedná pouze o mild-hybridní pohonnou, pod kapotou Wrangleru dávala celkem slušný smysl.
Nemluvíme přitom o drobném snížení spotřeby, která nejspíš většinu amerických majitelů příliš trápit nebude. Řeč je především o vyšším točivém momentu, jehož maximální hodnota se mohla vyšplhat až na 400 N.m. Pro srovnání, v Evropě prodávaný přeplňovaný čtyřválec bez hybridu nabídne točivý moment „jen“ 347 N.m.
Čtyřválcový hybrid tak v točivém momentu zastínil dokonce i 3.6 litrový benzínový šestiválec Pentastar V6 (na evropských trzích oficiálně nedostupný), který nabídne jen nepatrně vyšší výkon. Jenže kdo jezdí do terénu, ten ocení právě především vyšší točivý moment.
Celkem nepřekvapivě se tak nyní objevují informace, podle kterých by měl hybridní čtyřválec brzy zmizet z nabídky zámořských motorizací. U značky Jeep se přitom jedná o poměrně neobvyklý krok, neboť z jejích dřívějších vyjádření celkem jasně vyplývá, že se chce stát nejekologičtějším výrobcem SUVček.
Na těchto plánech se ovšem nic nemění, protože mild-hybridní systém zůstane dostupný v kombinaci s větším 3.6 litrovým vidlicovým šestiválcem Pentastar. Přeplňovaný 2.0 litrový čtyřválec (již bez hybridu) pak zůstane v nabídce s tradiční V6 Pentastar (bez hybridu) – což je mimochodem jediná motorizace dostupná s manuálem – a 3.0 litrovým dieselem EcoDiesel V6.
Mild-hybridem ovšem elektrifikace Jeepu Wrangler nekončí. Brzy bychom se měli dočkat oficiálního představení plug-in hybridní verze a do budoucna není vyloučen ani vznik čistě elektrického Wrangleru, který by mohl nabídnout ještě lepší prostupnost náročným terénem.