Ford Mustang GT Cabrio • Zdroj: acz
Ford Mustang GT Cabrio • Zdroj: acz
Ford Mustang GT Cabrio • Zdroj: acz
Ford Mustang GT Cabrio • Zdroj: acz
Ford Mustang GT Cabrio • Zdroj: acz
Ford Mustang GT Cabrio • Zdroj: acz
Ford Mustang GT Cabrio • Zdroj: acz
Ford Mustang GT Cabrio • Zdroj: acz
Ford Mustang GT Cabrio • Zdroj: acz
Ford Mustang GT Cabrio • Zdroj: acz
Ford Mustang GT Cabrio • Zdroj: acz
Ford Mustang GT Cabrio • Zdroj: acz
Ford Mustang GT Cabrio • Zdroj: acz
Ford Mustang GT Cabrio • Zdroj: acz
Ford Mustang GT Cabrio • Zdroj: acz
Ford Mustang GT Cabrio • Zdroj: acz
Ford Mustang GT Cabrio • Zdroj: acz
Ford Mustang GT Cabrio • Zdroj: acz
Ford Mustang GT Cabrio • Zdroj: acz
Ford Mustang GT Cabrio • Zdroj: acz
Ford Mustang GT Cabrio • Zdroj: acz
Ford Mustang GT Cabrio • Zdroj: acz
Ford Mustang GT Cabrio • Zdroj: acz
Ford Mustang GT Cabrio • Zdroj: acz
Ford Mustang GT Cabrio • Zdroj: acz
Ford Mustang GT Cabrio • Zdroj: acz
Ford Mustang GT Cabrio • Zdroj: acz
Ford Mustang GT Cabrio • Zdroj: acz
Ford Mustang GT Cabrio • Zdroj: acz
Ford Mustang GT Cabrio • Zdroj: acz
Ford Mustang GT Cabrio • Zdroj: acz
Ford Mustang GT Cabrio • Zdroj: acz
Ford Mustang GT Cabrio • Zdroj: acz
Ford Mustang GT Cabrio • Zdroj: acz
Ford Mustang GT Cabrio • Zdroj: acz
Ford Mustang GT Cabrio • Zdroj: acz
Ford Mustang GT Cabrio • Zdroj: acz
Ford Mustang GT Cabrio • Zdroj: acz
Ford Mustang GT Cabrio • Zdroj: acz
Ford Mustang GT Cabrio • Zdroj: acz
Ford Mustang GT Cabrio • Zdroj: acz
Ford Mustang GT Cabrio • Zdroj: acz
Ford Mustang GT Cabrio • Zdroj: acz
Ford Mustang GT Cabrio • Zdroj: acz
Ford Mustang GT Cabrio • Zdroj: acz
Ford Mustang GT Cabrio • Zdroj: acz
Ford Mustang GT Cabrio • Zdroj: acz
Ford Mustang GT Cabrio • Zdroj: acz
Ford Mustang GT Cabrio • Zdroj: acz
Ford Mustang GT Cabrio • Zdroj: acz
Ford Mustang GT Cabrio • Zdroj: acz
Ford Mustang GT Cabrio • Zdroj: acz
Ford Mustang GT Cabrio • Zdroj: acz
Ford Mustang GT Cabrio • Zdroj: acz
Ford Mustang GT Cabrio • Zdroj: acz
Ford Mustang GT Cabrio • Zdroj: acz
Ford Mustang GT Cabrio • Zdroj: acz
Ford Mustang GT Cabrio • Zdroj: acz
Ford Mustang GT Cabrio • Zdroj: acz
Ford Mustang GT Cabrio • Zdroj: acz
Ford Mustang GT Cabrio • Zdroj: acz
Ford Mustang GT Cabrio • Zdroj: acz
Ford Mustang GT Cabrio • Zdroj: acz
Ford Mustang GT Cabrio • Zdroj: acz
Ford Mustang GT Cabrio • Zdroj: acz
Ford Mustang GT Cabrio • Zdroj: acz
Ford Mustang GT Cabrio • Zdroj: acz
Ford Mustang GT Cabrio • Zdroj: acz
Ford Mustang GT Cabrio • Zdroj: acz
Ford Mustang GT Cabrio • Zdroj: acz
Ford Mustang GT Cabrio • Zdroj: acz
Ford Mustang GT Cabrio • Zdroj: acz
Ford Mustang GT Cabrio • Zdroj: acz
Ford Mustang GT Cabrio • Zdroj: acz
Ford Mustang GT Cabrio • Zdroj: acz
Ford Mustang GT Cabrio • Zdroj: acz
Ford Mustang GT Cabrio • Zdroj: acz
Ford Mustang GT Cabrio • Zdroj: acz
Ford Mustang GT Cabrio • Zdroj: acz
Ford Mustang GT Cabrio • Zdroj: acz
Ford Mustang GT Cabrio • Zdroj: acz
Ford Mustang GT Cabrio • Zdroj: acz
Ford Mustang GT Cabrio • Zdroj: acz
Ford Mustang GT Cabrio • Zdroj: acz
Ford Mustang GT Cabrio • Zdroj: acz
Ford Mustang GT Cabrio • Zdroj: acz
Ford Mustang GT Cabrio • Zdroj: acz
Ford Mustang GT Cabrio • Zdroj: acz
Ford Mustang GT Cabrio • Zdroj: acz
Ford Mustang GT Cabrio • Zdroj: acz
Ford Mustang GT Cabrio • Zdroj: acz
Ford Mustang GT Cabrio • Zdroj: acz
Ford Mustang GT Cabrio • Zdroj: acz
Ford Mustang GT Cabrio • Zdroj: acz
Ford Mustang GT Cabrio • Zdroj: acz
Ford Mustang GT Cabrio • Zdroj: acz
Ford Mustang GT Cabrio • Zdroj: acz
Ford Mustang GT Cabrio • Zdroj: acz
Ford Mustang GT Cabrio • Zdroj: acz
Ford Mustang GT Cabrio • Zdroj: acz
Ford Mustang GT Cabrio • Zdroj: acz
Ford Mustang GT Cabrio • Zdroj: acz
Ford Mustang GT Cabrio • Zdroj: acz
Ford Mustang GT Cabrio • Zdroj: acz
Ford Mustang GT Cabrio • Zdroj: acz
Ford Mustang GT Cabrio • Zdroj: acz
Ford Mustang GT Cabrio • Zdroj: acz
Ford Mustang GT Cabrio • Zdroj: acz
Americký vozový park stárne. Už se blíží tomu českému
Průměrné stáří celého vozového parku v USA dosahuje 12,6 roku. Pokud bychom brali pouze osobní automobily, bude to ještě více.
S tím, jak národy bohatnou, se paradoxně může zvyšovat stáří vozového parku. Například v Česku ještě v roce 2013 dosahovalo 13,78 roku, o deset let později už to ovšem bylo 16,21 roku. Medián mez přitom loni dosahoval 39.685 Kč, v roce 2013 dosahoval 22.288 Kč. Souhrnná inflace přitom v období 2013 až 2023 dosáhla téměř 49 procent, ve srovnání se stavem před 11 lety jsme tudíž bohatší. I když v průměru jezdíme staršími auty. Díky většímu bohatší si ovšem automobil, byť starší, může dovolit stále větší počet lidí. I proto český vozový park nemládne.
Podobná situace je také ve Spojených státech, kde se stáří meziročně zvýšilo z 12,4 na 12,6 roku. Na druhé straně Atlantiku ovšem k růstu přispěly i další faktory. Například vyšší ceny nových vozů, tlak na elektromobilitu a dozvuky pandemie covidu.
Podle údajů jen 35 procent aut ve Spojených státech dosahuje stáří jednoho až pěti let. To sice ve výsledku stále představuje 88 milionů vozidel, v meziročním srovnání jde pokles o dva miliony. Celkem je v USA registrováno 286.000.000 vozidel (meziročně o dva miliony více), přičemž od roku 2020 bylo z evidence vyřazeno a ekologicky zlikvidováno 27 milionů osobních aut a 26 milionů užitkových vozů.

V jejich případě průměrné stáří dosahuje 11,9 roku, kdežto osobáky dosáhly 14 let. U nich jde od roku 2012 o nárůst o téměř tři roky (z 11,2 roku), užitková auta stárnou pomaleji. Za jedenáct let se jejich průměrný věk zvýšil pouze o 0,9 roku.
Elektromobilů po amerických silnicích jezdí okolo 3,2 milionu, jen loni jich přibyl zhruba milion. Tenhle segment se může pochlubit výrazně nižším věkovým průměrem, který dosahuje pouze 3,5 roku.