Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Arash AF8: Britský supersport se 7.0 V8 (410 kW)

David Bureš David Bureš 1. 3. 2014 • 16:39
40
3
Zobrazit náhledy (40)
Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth
Arash AF8 žádný krasavec není, lákat bude hlavně na své schopnosti. Orientován je na opravdové řidiče.

Britský malovýrobce Arash představuje své nové dílo – model AF8. Auto, díky kterému se má firma trvaleji zapsat na mapu výrobců supersportů, bude debutovat na nadcházejícím autosalonu v Ženevě.

O pohon automobilu se stará sedmilitrový osmiválec o výkonu 410 kW (558 k) a točivém momentu 640 N.m, který spolupracuje se šestistupňovou manuální převodovkou. To naznačuje, že auto cílí na opravdové řidiče a ne na ty, kteří se chtějí svým exotickým vozem pouze chlubit. V současnosti se jedná už o netradiční prvek, převodovky u supersportů největších výrobců již vymřely.

Jízdní parametry jsou zatím pouze odhadovány. Z 0-100 km/h má AF8 zrychlit za 3,5 sekundy a jet maximální rychlostí 322 km/h. Svým výkonem a schopnostmi se tedy řadí lehce pod trio Ferrari 458 Italia, Lamborghini Huracán LP 610-4 a McLaren MP4-12C.

Karoserii vozu tvoří kombinace vysokopevnostní oceli, hliníku a karbonových vláken, panely karoserie jsou karbonové. Díky použití lehkých materiálů se má hmotnost AF8 pohybovat okolo hmotnosti 1,2 tuny.

O zastavení se starají ocelové brzdové kotouče – šestipístkové s průměrem 380 mm vpředu a čtyřpístkové s průměrem 362 mm vzadu. Kovaná kola jsou 19palcová vpředu a 20palcová vzadu, obuta jsou do pneumatik Michelin Pilot Cup 2.

Výbava automobilu zahrnuje vyhřívané čelní sklo, klimatizaci, multimediální systém ovládaný prostřednictvím dotykové obrazovky, bi-xenonové světlomety a diodová koncová světla. Zavazadelník je titěrný, jeho objem činí pouze 42 litrů.

Firma Arash Motor Company vznikla v roce 1999, tehdy pod názvem Farboud Limited, k přejmenování došlo v roce 2006. Společnost sídlící v anglickém městě Newmarket založil Arash Farboud, britský podnikatel íránského původu, člen rodiny obchodující se zdravotnickým materiálem a nemovitostmi.

Prvním modelem značky byl Farboud GTS, práva na jeho výrobu ale byly později prodány firmě Farbio. Jakmile Farbio koupila v roce 2010 společnost Ginetta, stala se z auta Ginetta F400. Dnes se prodává její přepracovaná verze Ginetta G60. V roce 2010 byl představen Arash AF10, vyroben byl ale jen jeden jeho exemplář.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly
Avatar - wakantanka
1. 3. 2014 20:44
Re: len dúfam..
Hm to Zenvo mi napadlo pri zmienke o manualnej prevodovke. V beznom aute beriem, ale supersport kde sa hlada kazda desatina sekundy?
1. 3. 2014 16:48
len dúfam..
že to nebude také kavlitné a horľavé auto ako Zenvo
Avatar - flyboyeda
1. 3. 2014 14:37
Od každého trochu
zadní světla ala Ferrari 458, přední světla Gallardo LP 560, ze předu a z boku lehce připomíná F1, trochu tam vidím Ascari A10

dneska už je těžké přijít s něčým novým

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku