Aston Martin Lagonda pro novou dobu? Vypadat by mohl takto
Aston Martin Lagonda z let 1976 až 1990 je fascinující auto, které kromě neobvyklého designu zaujme také unikátní technikou.
Řeč je samozřejmě o Lagondě Series 2 a o na ni navazujících verzích. Series 2 se veřejnosti představila v roce 1976 a nezvykle vyhlížející sedan byl extrémně hranatý, plochý a nabitý měl být sofistikovanou elektronikou. Impozantní délku 5238 mm umocňovaly ohromné převisy karoserie, rozvor dosahoval 2915 mm. Výška byla naopak skromná, jen 1302 mm. Auto podle dostupných informací vážilo 2023 kilogramů.

Pod dlouhou a nízkou kapotou pracoval 5,3litrový zážehový osmiválec DOHC, poskytující maximální výkon 209 kW v 5000 otáčkách za minutu a nejvyšší točivý moment 409 Nm při 3000 min-1. O přenos síly se na zadní kola se starala třístupňová automatická převodovka Chrysler Torqueflite.
Velký a těžký luxusní sedan akceleroval z klidu na stovku za nějakých 9 sekund a rozjel se až na 230 km/h. Při spotřebě mezi 16 až 25 l/100 km se hodila obrovská palivová nádrž, která pojala až 128 litrů.
Drahá Lagonda kromě toho nabízela bohatou výbavu a luxusní materiály. Na svou dobu ale především šokovala rozsáhlou elektronikou, zahrnující například digitální přístroje nebo dotykové ovládání. Jenže právě sofistikovaná elektronika ráda zlobila, i proto má dnes Lagonda pověst vozu, který je nesmírně náročné a nákladné držet při životě.
Přesto jde o automobil, který má díky svému výjimečnému designu, průkopnickému přístupu k elektronické výbavě a exkluzivitě řadu fanoušků. Jistě k nim patří také umělec a designér Lars Sältzer, navrhl totiž novou Lagondu pro blízkou budoucnost.
Luxusnímu automobilu, který si představuje jako elektromobil, ponechal charakteristickou nízkou siluetu a typické hranaté tvary. Přidal však moderní prvky, například úzké LED světlomety, odlišné nárazníky, zapuštěné kliky, kamery místo zpětných zrcátek a velká kola z lehkých slitin. Design také celkově uhladil.
Tak co říkáte? Líbil by se vám návrat Astonu Martin Lagonda v této podobě?