Aston Martin Rapide na elektřinu do dvou let
Studie Aston Martin DBX se zvýšeným podvozkem a čtveřicí elektromotorů v kolech na letošním autosalonu v Ženevě naznačila jeden nový směr vývoje své značky.
Podle slov výkonného ředitele Aston Martinu, Dr. Andyho Palmera, se však nejedná o automobil připravený pro sériovou výrobu, značka se pouze snažila překonat svůj status na poli luxusního zboží a toužila zkusit něco nového.
O necelý měsíc později se již Andy Palmer rozhovořil o možné elektrické budoucnosti značky Aston Martin více a v rozhovoru pro britský Auto Express zmínil vývoj elektřinou poháněného modelu Aston Martin Rapide.
Nyní se Andy Palmer během svého projevu na Concours d'Elegance v Pebble Beach o elektromobilu Rapide zmínil znovu. Podle Automotive News zde výkonný ředitel britské automobilky potvrdil jeho uvedení na trh do dvou let a do konce dekády jej má následovat rovněž čistě elektřinou poháněný sériový nástupce konceptu DBX.
Kromě samotného uvedení na trh byla zmíněna i technika a jízdní výkony elektřinou poháněného Rapide, jehož prototypy již mají být v současnosti testovány. Výkon tohoto modelu se má pohybovat okolo 589 kW (800 k). Dojezd má být v závislosti na jízdním stylu a použitých bateriích, jejichž dodavatelem může být společnost LG nebo Samsung, až 322 km.
Andy Palmer samozřejmě odmítl být konkrétní ohledně ceny, ale naznačil, že se může pohybovat mezi 200.000 až 250.000 americkými dolary (zhruba 4.950.000 až 6.150.000 Kč).
Cílem Aston Martinu rozhodně není stát se značkou, která opustí konvenční pohonné jednotky, ale elektřinou poháněný Rapide do jisté míry vzniká, aby snížil flotilové emise CO2 a automobilka mohla nadále nabízet osmiválcové a dvanáctiválcové modely. Hlavními trhy pro elektrický Aston Martin Rapide se mají stát především Spojené státy americké a Čína.
Do konce desetiletí se pak máme vedle elektřinou poháněného Rapide dočkat i sériového modelu DBX nabízeného rovněž v čistě elektrické verzi, ta má údajně dorazit po uvedení plug-in hybridu a konvenčního provedení.
V souvislosti s crossoverem DBX se rovněž objevily informace o jeho karoserií, která má v produkčním provedení disponovat dvojicí párů dveří, zatímco verze kupé z ženevského autosalonu je pouze zvažovanou a pro výrobu neschválenou možností.