Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Aston Martin Rapide na elektřinu do dvou let

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (9)
Blízká budoucnost automobilky Aston Martin bude spojena i s čistě elektřinou poháněnými modely. Prvním z nich se má stát Rapide.

Studie Aston Martin DBX se zvýšeným podvozkem a čtveřicí elektromotorů v kolech na letošním autosalonu v Ženevě naznačila jeden nový směr vývoje své značky.

Podle slov výkonného ředitele Aston Martinu, Dr. Andyho Palmera, se však nejedná o automobil připravený pro sériovou výrobu, značka se pouze snažila překonat svůj status na poli luxusního zboží a toužila zkusit něco nového.

O necelý měsíc později se již Andy Palmer rozhovořil o možné elektrické budoucnosti značky Aston Martin více a v rozhovoru pro britský Auto Express zmínil vývoj elektřinou poháněného modelu Aston Martin Rapide.

Nyní se Andy Palmer během svého projevu na Concours d'Elegance v Pebble Beach o elektromobilu Rapide zmínil znovu. Podle Automotive News zde výkonný ředitel britské automobilky potvrdil jeho uvedení na trh do dvou let a do konce dekády jej má následovat rovněž čistě elektřinou poháněný sériový nástupce konceptu DBX.

Kromě samotného uvedení na trh byla zmíněna i technika a jízdní výkony elektřinou poháněného Rapide, jehož prototypy již mají být v současnosti testovány. Výkon tohoto modelu se má pohybovat okolo 589 kW (800 k). Dojezd má být v závislosti na jízdním stylu a použitých bateriích, jejichž dodavatelem může být společnost LG nebo Samsung, až 322 km.

Andy Palmer samozřejmě odmítl být konkrétní ohledně ceny, ale naznačil, že se může pohybovat mezi 200.000 až 250.000 americkými dolary (zhruba 4.950.000 až 6.150.000 Kč).

Cílem Aston Martinu rozhodně není stát se značkou, která opustí konvenční pohonné jednotky, ale elektřinou poháněný Rapide do jisté míry vzniká, aby snížil flotilové emise CO2 a automobilka mohla nadále nabízet osmiválcové a dvanáctiválcové modely. Hlavními trhy pro elektrický Aston Martin Rapide se mají stát především Spojené státy americké a Čína.

Do konce desetiletí se pak máme vedle elektřinou poháněného Rapide dočkat i sériového modelu DBX nabízeného rovněž v čistě elektrické verzi, ta má údajně dorazit po uvedení plug-in hybridu a konvenčního provedení.

V souvislosti s crossoverem DBX se rovněž objevily informace o jeho karoserií, která má v produkčním provedení disponovat dvojicí párů dveří, zatímco verze kupé z ženevského autosalonu je pouze zvažovanou a pro výrobu neschválenou možností.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (9)
20. 8. 2015 07:55
Re: (y)
muze jmenovat vypsat ty dotace vcetne jejich vyse kvuli kterym to Tesla dela?

komplet financovani Tesla-Motors jsem tu nedavno cele vypisoval vcetne castek ktere kdo kdy do nich od zalozeni dal, tak jsme zvedav jestli najdes nejaky dalsi cisla ktera jsou vsem ostatnim krom tebe skrita >:D
19. 8. 2015 23:03
Re: (y)
A akože prečo podľa teba chcú tie dotácie? Aby si kúpili jachtu, vilu, prípadne nejaký ostrov v tichomorí? Zháňajú prachy na ďalší vývoj, aby spravili elektromobil dostupný pre masy - a potom nastane aj ten žiadaný biznis. Dovtedy by všetci kritici mali držať hubu aj krok.

Vitapb to píše dobre - kto si to kúpi? Je fuk, kvôli čomu to AM robí. Pochybujem, že primárne kvôli emisiám, v tom bude skôr prestíž a držanie kroku s dobou. Ale pokiaľ to nemyslia vážne aj ďalej, bude to len drahá reklama.
19. 8. 2015 23:01
Re: Trend v pořádku
Nie, zákazník na elektromobil berie jeho dojazd a možnosti ako fakt - preto je to zákazník. Pindajú len tí, čo si to aj tak nekúpia. A to nie sú zákazníci.
19. 8. 2015 16:17
Re: (y)
Až na to, že Aston to nedělá jako Tesla převážně kvůli dotacím, Aston to dělá kvůli snížení emisí, aby si mohl ponechat 12válce a 8 válce a navíc, srovnávat Teslu a Astona může opravdu jen asi Američan.
Avatar - 3_diamanty
19. 8. 2015 14:06
Re: Trend v pořádku
no slaby dojazd je u drvivej vacsiny sucasnych elektromobilov stale problem c1 z pohladu zakaznika .. ;-) ...