Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Aston Martin Rapide: Výroba se přesune z Rakouska do Británie

David Bureš
Diskuze (1)
Výroba čtyřdveřového kupé se přesune do Gaydonu v druhé polovině roku 2012.

Britská automobilka Aston Martin oznámila, že v druhé polovině roku 2012 přesune výrobu čtyřdveřového modelu Rapide do domovské továrny Gaydon v anglickém hrabství Warwickshire. Dosud se Rapide vyráběl v rakouské továrně firmy Magna Steyr v Grazu.

Aston Martin Rapide se začal vyrábět v Rakousku kvůli tomu, že domovská továrna v Gaydonu neměla dostatečnou kapacitu.

“V roce 2008 jsme měli omezenou kapacitu továrny v Gaydonu, díky čemuž by výroba Rapide mohla omezit výrobu našich dalších modelů,“ vysvětlil generální ředitel automobilky Ulrich Bez. Nyní už je podle něj tento problém vyřešen.

Podle slov Beze je továrna Gaydonu po třech letech pevněji zavedená, efektivnější a flexibilnější. Přestože kapacita produkční linky nijak výrazněji nevzrostla, v současné době se zde vyrábí osm modelových řad, z toho pět z nich i v otevřené verzi – DB9, DBS, V8 Vantage, V8 Vantage S a nejnovější Virage. Zbývajícími třemi jsou dvanáctiválcové V12 Vantage, miniauto Cygnet na bázi Toyoty iQ a exkluzivní One-77, které bude vyrobené jen v 77 exemplářích.

Kromě Cygnetu a One-77 jsou všechny současné modely Astonu Martin postaveny na základech flexibilní platformy VH.

V roce 2008 probíhala v domovské továrně Aston Martinu výroba jen tří modelových řad – DB9, DBS a V8 Vantage.

Úprava výrobní linky v Gaydonu pro model Rapide začne podle šéfa automobilky v nejbližší době, aby se zde mohlo čtyřdveřové kupé začít vyrábět v druhé polovině příštího roku.

Rapide se stal prvním modelem značky Aston Martin, který se vyráběl mimo Anglii. Z uvažovaných firem byla vybrána Magna Steyr, a to díky jejím zkušenostem.

Firma Magna Steyr pro Aston Martin vyrobila předprodukční exempláře modelu Rapide na konci roku 2009, od roku 2010 běžela v Grazu výroba modelu Rapide už naplno.

Magna Steyr dále vyrábí MINI Countryman, Mercedes-Benz G či Peugeot RCZ. V Grazu probíhá také výroba komponent pro automobilový průmysl, například karoserie s hliníkovým prostorovým rámem pro Mercedes-Benz SLS.

Aston Martin Rapide pohání vpředu uložený šestilitrový vidlicový dvanáctiválec, který dává nejvyšší výkon 350 kW (476 k) při 6000 min-1, točivý momentu vrcholí hodnotou 600 Nm při 4000 min-1. Automobil zrychlí z 0-100 km/h za 5,2 s a dosáhne nejvyšší rychlosti 296 km/h.

David Bureš
Diskuze (1)