Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Aston Martin se může stát dalším účastníkem šampionátu Formule E

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (2)
Závody elektrických monopostů začínají být pro automobilky prestižní záležitostí, která v současnosti přitahuje jejich pozornost více než Formule 1. Další značkou v sérii Formule E se může stát Aston Martin.

Britská automobilka Aston Martin v červnu letošního roku oznámila, že pracuje na elektromobilu RapidE. Ten má dorazit v roce 2019 a vzniknout v sérii 155 exemplářů. Ve stejném roce se máme dočkat i crossoveru DBX a ten má vedle zážehových osmiválců a dvanáctiválců figurovat v nabídce své značky i s hybridním a čistě elektrickým pohonem.

Andy Palmer, generální ředitel britské značky, koncem letošního srpna v rozhovoru pro Financial Times poodhalil poměrně blízkou budoucnost automobilky a uvedl, že do poloviny roku 2020 má být Aston Martin 100% hybridní. Zároveň ovšem dodal, že hybridní pohonné systémy nemají být u vozů jeho značky standardem a jedinou možností, ale naopak pouze jednou z možností vedle konvenčních verzí, vybavených pouze spalovacími motory.

Ve světle těchto zpráv nepůsobí informace o zvažovaném vstupu automobilky Aston Martin do série Formule E, kterou přinesl Automotive News Europe nijak nepatřičně, ale naopak do plánu britské značky pro poměrně blízkou budoucnost hezky zapadá.

Andy Palmer, generální ředitel britské značky, k tomu však dodal, že současná podoba Formule E s výměnou vozů během závodu snižuje atraktivitu celé série a výrazně přitažlivější bude, až elektrické monoposty zvládnou jízdu od prvního do posledního kola na jedno nabití. K tomu pak má podle současných plánů série Formule E dojít v její páté sezóně v letech 2018 a 2019. Právě v této nebo následující sezóně se očekává vstup značky Aston Martin s vlastním elektrickým monopostem.

Formule E ovšem není jediný šampionát, který je v souvislosti se značkou Aston Martin v poslední době zmiňován. Tím dalším je Formule 1 a to i díky spolupráci s Red Bullem na projektu Valkyrie, ale vstup britské značky do tohoto světa je nyní méně pravděpodobný s ohledem na vysoké náklady týmů a klesající popularitu Formule 1.

Ve srovnání s ní je Formule E pro automobilky mnohem atraktivnější, což dokazuje skutečnost, že v její třetí sezóně, jejíž poslední závod se jel v červenci v Montrealu, mohli diváci sledovat například Jaguar I-Type 1 a své zástupce mají v této sérii i francouzské značky DS a Renault nebo indická Mahindra.

Od čtvrté sezóny 2017/2018 s vlastním týmem nastoupí i automobilka Audi, která aktuálně působí jako sponzor stáje Team ABT Schaeffler Audi Sport. O rok později bude následovat BMW, které již podporuje stáj Andretti Autosport. V šesté sezóně se mají přidat se svými týmy značky Mercedes-Benz a Porsche.

Stále větší zájem světových automobilek o tento šampionát vyvolal otázky ohledně možného vstupu značky Ferrari, které již nejsou jejím vedením striktně zamítány. V souvislosti s italskou značkou pak lze připomenout, že představuje jednoho z hlavních konkurentů pro Aston Martin a právě vstup obou do Formule E může výrazně pozvednout atraktivitu celého šampionátu i obou značek.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (2)
Avatar - KANKUNEN
13. 10. 2017 06:38
Formule e sranda
Média by z toho chtěli F1, ale má to maximálku jako F1 průměr a tak to jezdí na umělých okruzích ve městech. Na Monze by jim ujel i safety car.
Avatar - wladyk
12. 10. 2017 23:06
Formule na baterky
Formule na baterky to musí být "hezká" podívaná, když už ani Formule 1 nestojí za nic.
Hlavně ten zvukový projev. Zlatá éra 70tých a 80tých let.