ATS Corsa RR Turbo Carbonio je italský závoďák s výkonem 600 koní a váhou 825 kg
Italský výrobce sportovních a závodních automobilů se pochlubil extrémní novinkou, která slibuje nízkou hmotnost, lepší trakci a výkonnější brzdy.
Italská společnost ATS má opravdu bohatou historii, v posledních letech je však známá především díky silničnímu sporťáku ATS GT a čistě okruhovému speciálu ATS RR Turbo Club Sport. Nyní se však pochlubila ještě extrémnějším okruhovým speciálem, který nese výstižné jméno RR Turbo Serie Carbonio.
Základem vozu je stejně jako u modelu RR Turbo Club Sport rámová konstrukce s ochrannou klecí dle standardů FIA. Uprostřed vozu je pak 2,0litrový přeplňovaný čtyřválec, který v režimu Sport nabízí 309 kW (420 k) a v režimu Corsa dokonce až 441 kW (600 k). O přenos výkonu na zadní kola se pak stará šestistupňová sekvenční převodovka s pádly pod volantem a nechybí ani mechanický samosvor.
Unikátností RR Turbo Serie Carbonio je karbonová karoserie, díky které vůz získal úchvatně agresivní vzhled a shodil okolo 40 kilogramů, což znamená provozní hmotnost 825 kilogramů. Karoserie přitom zaujme obřím křídlem vzadu nebo nespočtem drobných aerodynamických úprav, které zajišťují maximální přítlak.
Nové jsou ale i karbonové brzdy o průměru 350 mm s šestipístkovými třmeny, které by měly zaručit vysoký a trvalý výkon. Vpředu je zavěšení push-rod a vzadu pull-rod s elektronicky nastavitelnými tlumiči.
Vozy ATS RR Turbo se mohou zúčastnit závodů 24h Series, VLN, International Endurance Series, šampionátu International Hill Climb E2SH a Clubsport. Movití zájemci si je však mohou pořídit i k (ne)obyčejné jízdě po okruhu.
Standardní ATS RR Turbo Club Sport ovšem stojí od 136.600 eur (3,5 milionu korun), zatímco Serie Carbonio startuje od částky 164.900 eur (cca 4,23 milionu korun).