Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi A3 přijíždí v nové generaci. Známe první českou cenu!

Stanislav Kolman
Diskuze (60)

Kompakt z Ingolstadtu se po zrušení ženevského autosalonu představuje alespoň online. A novinek rozhodně není málo.

Audi se pyšní, že v roce 1996 založilo příjezdem první generace A3 segment prémiových kompaktních vozů. Model se teď dočkal čtvrtého vydání, které slibuje nejen svěží vzhled a luxusní interiér, ale i výrazný pokrok v oblasti konektivity.

Nové Audi A3 Sportback přijíždí se vzhledem, jenž se nechal inspirovat většími sourozenci se čtyřmi kruhy ve znaku. Vidět tak můžeme již tradiční širokou masku chladiče singleframe či charakteristický světelný podpis. Novinkou jsou digitální světla pro denní svícení. Tato část světlometů Matrix LED je složena z pixelového pole o patnácti diodových segmentech, které vytváří speciální světelný design.

Co do rozměrů kompakt povyrostl na délku 4,34 metru a šířku 1,82 metru. Výška 1,43 metru a rozvor náprav 2,64 metru zůstávají shodné. Zavazadlový prostor v závislosti na poloze zadních sedadel poskytuje objem 380 až 1200 litrů. Podlaha je výškově nastavitelná a na přání se dodává elektrické ovládání víka, které umí reagovat na pohyb nohy pod nárazníkem.

Sportovnost a dynamičnost pokračuje v interiéru. Zcela nová je řadicí páka, ozdobné obložení z hliníku nebo uhlíkového kompozitu, výrazné kliky dveří a zobrazovací plochy na přístrojové desce se vzhledem černého panelu. Vůbec poprvé se uvnitř objevují materiály čalounění sedadel z recyklovaných PET lahví zdobené kontrastním prošíváním.

Audi se chlubí, že nejnovější A3 dostává výbavové prvky z vyšších tříd. Uprostřed přístrojové desky je umístěn 10,1“ dotykový displej, jenž najdeme ve standardní výbavě. Rozpoznává ručně psané písmo, poskytuje akustickou zpětnou vazbu a umožňuje hlasové ovládání hovorovou řečí. V základní výbavě najdeme rovněž digitální budíky. Verze Plus má displej s úhlopříčkou 12,3 palce a umí tři různé režimy zobrazení včetně sportovního. Na přání můžete pořídit i head-up displej promítající informace na čelní sklo.

Dále se dozvídáme, že A3 Sportback dostává čtyřprvkovou zadní nápravu pro pohonné jednotky s výkonem od 110 kW výše. Na přání je dodáván podvozek s adaptivním řízením tlumičů, u něhož je světlá výška snížena o 10 milimetrů. Každý tlumič se nepřetržitě přizpůsobuje stavu vozovky, jízdní situaci a nastavení systému řízení jízdní dynamiky.

U motorů ještě chvilku zůstaneme. A3 Sportback zatím dorazí na evropský trh se třemi motory – zážehovou patnáctistovkou TSI o výkonu 110 kW (150 k), kterou doplní turbodiesel 2.0 TDI ve dvou výkonnostních variantách s 85 kW (116 k) a 110 kW (150 k). Na výběr bude mezi šestistupňovou manuální a sedmistupňovou automatickou převodovkou. Z počátku budou všechny verze uvedeny na trh s pohonem předních kol.

Nezapomnělo se ani na bezpečnost. Audi nabídne asistent pro vyhýbací manévry a upozorňování na vyjetí z jízdního pruhu. Na přání jsou nabízeny další asistenční systémy, například pro změnu jízdního pruhu, upozorňování na nebezpečí při vystupování, asistent pro sledování vozidel přijíždějících ze stran či parkovací asistent.

Předprodej Audi A3 Sportback bude na většině evropských trhů spuštěn v průběhu tohoto měsíce, první vozy dorazí k zákazníkům v květnu. Cena verze s motorem 1.5 TFSI byla na českém trhu stanovena na 705.900 Kč. Pro tuzemské zájemce je zahrnuta také prodloužená záruka na čtyři roky s nájezdem 120.000 kilometrů. U příležitost uvedení vozu na trh bude k dispozici rovněž speciální edition one s exkluzivní výbavou. Ta čítá matně šedý lak tmavě tónované světlomety Matrix LED či 18“ kola.

Stanislav Kolman
Diskuze (60)

Doporučujeme

1. 2. 2022 01:34
Audi A3
Átrojka je podle mě legendární model. Mám jednoho kamaráda, který je právě do této značky blázen a před pár lety si splnil sen a koupil si právě A3. Tuším, že si ji nechával dovézt z Německa. To s sebou ale přineslo docela nečekaný problém. Menu auta totiž bylo celé v němčině a nešlo to změnit. Nakonec to vyřešil tak, že si tam od https://www.autacesky.cz/audi_34 nechal nahrát překlad.
4. 3. 2020 14:27
Re: Díváme se na rendery
Nevím co hraješ za hry, ale to je tak nějak tvůj problém ;-)

Situace je jasná - relevantně porovnávat se dá pouze porovnatelné - tedy kompakty, takže octavie/leon/golf/a3. Cokoliv jiného už postrádá relevanci a je to ryze subjektivní, jestli si tam ty nahrneš všechny hatbacky od segmentu A po F a budeš se divit že v tom je rozdíl tak ok, budeš sice tak trochu za trubku, ale je to tvoje subjektnivní vnímání problému, proč ne.

Každopádně srovnává se třídní konkurence, s délkou to nijak nesouvisí, jestli proti sobě postavíš třídveřovýho leona (teď neřeším že momentálně není v nabídce) nebo kombíkovou octavii je úplně jedno, třída je to pořád stejná a to na co kdo klade prioritu (ty karoserie, prostornost v rámci třídy, výbava, kvalita atd atd) záleží skutečně na cílové skupině.
Avatar - Alf1k
4. 3. 2020 11:48
Re: Ty fukary vymysleli dobře,
Zajímavé jak poznáš z obrázku, že to na tu ruku fouká a že to nikdo nevyzkoušel a v Audi si dovolil takovej přešlap u celkem zásadního modelu ;-) stačí namířit nahoru (nejefektivnější) a maximálně mírně doprava pokud bys měl pravdu, že ruka bude trpět. Dle mě je to zase ergonomicky jedno z nejlepších řešení kdy se to dá nastavit tak aby to neobtěžovalo a zároveň chladilo nejlíp. Ale testy ukážou, pak si klidně nasypu popel na hlavu :-[]
Avatar - Dinar
4. 3. 2020 10:00
Re: Díváme se na rendery
Tyhle hry (cítím násl. argument MQB A0 vs. B) atp., si hrej někde na webech koncernových fanoušků.
Tady jsou dva hatchbacky, jeden A3 s délkou 4,34m a rozvorem 2,64m, druhý, scala s délkou 4,36m a rozvorem stejných 2,64m. Vpředu mcperson, vzadu vlečka při stejné motorizaci. Nevidím důvod, pokud chci srovnávat tato dvě auta, abys ses tu vypisoval o Bentayze, jen ze sebe děláš hlupáka.

Octavia je o čtyřicet centimetrů delší liftback, auto sice na stejné platformě a se stejnou technikou jako A3, ale cílící na jiný tržní segment.
Avatar - Dinar
4. 3. 2020 09:41
Re: Ty fukary vymysleli dobře,
Mně je úplně jedno, čím si kdo, dle tebe ničí zdraví.
Já vidím fukar v A3 umístěný pár centimetrů od ruky na volantu, dle mého nejhorší možné místo, protože ať se mřížky nasměrují nahoru nebo dolů, vždycky to na tu ruku půjde, plus ještě na hlavu (pod stropem) nebo na koleno, případně doprava do obličeje spolujezdce. Je to ergonomicky špatně.