Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi A6 2,7T quattro - klidná síla (11/2002)

12. 11. 2002 • 07:42
22
Zobrazit náhledy (22)
Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6 Audi A6
Audi A6 je již řadu let v prodeji (první "á-šestku" jsme testovali v únoru 1998) a po testech verzí , a  jsme získali k vyzkoušení zajímavou verzi s motorem označeným 2,7T. A protože jsme se již popisu vozu věnovali...

Audi A6 je již řadu let v prodeji (první "á-šestku" jsme testovali v únoru 1998) a po testech verzí 2,4 V6, 3,0 V6 Avantallroad quattro 2,5 TDI jsme získali k vyzkoušení zajímavou verzi s motorem označeným 2,7T. A protože jsme se již popisu vozu věnovali dostatečně v minulých testech, zaměříme se nyní především na pohonnou jednotku a jízdní vlastnosti.

Audi A6 2,7T quattro je osazeno vidlicovým šestiválcem dopovaným dvěma turbodmychadly, což se blahodárně odrazilo ve výkonu, který postaru vychází na kulatých 250 k, v aktuálních jednotkách to znamená 184 kW. Turbodmychadla mají vždy příznivý dopad na průběh točivého momentu, což v tomto případě znamená 350 Nm v širokém rozmezí otáček 1800-4500. Kdo by ale čekal o tohoto motoru extrémní dravost, bude asi zklamán. Charakteristika motoru 2,7T je spíše ve vysoké kultivovanosti a plynulém zátahu, který posádku vozu mocně zatlačuje do sedadel. Náběh dmychadel je poměrně rychlý, ale klasická, krátká "turbodíra" při prudkém sešlápnutí plynu je zde stále. Ve vyšších otáčkách má pak motor samozřejmě dostatek elánu pro sportovní jízdu a bezpečné předjíždění. Zajímavé je relativně měkké naladění podvozku, které vcelku úspěšně pohlcovalo nerovnosti našich silnic. Zatímco někteří motorističtí novináři kritizovali toto odpružení kvůli jeho vlivu na nesportovní jízdní vlastnosti, přikláněl bych se osobně spíše k pochopení konstruktérů. Tohle auto zjevně nebylo zkonstruováno pro extrémě-sportovní styl jízdy s tvrdším podvozkem, který dá posádce pocítit každou nerovnost. A6 2,7T je podle mě naopak vozem pro svižnou jízdu na dlouhé vzdálenosti, která spojuje požitek z jízdy s pohodlím, které supersporty typu Audi S6 či RS6 nemohou díky velmi tuhému odpružení nabídnout. Pohon všech kol quattro pomáhá při rozjezdech krotit velký točivý moment a v prudce projížděných zatáčkách se zkoušený automobil chová neutrálně bez náznaku nedotáčivosti. Brzdová soustava je dostatečně dimenzována (především přední ventilované kotouče mají úctyhodný rozměr) pro několikeré opakované brzdění a její účinek neslábe.

Šestistupňová manuální převodovka se zdá být pro velký rozsah točivého momentu motoru 2,7T až zbytečná, ale při klidné jízdě není problém řadit postupem 1,2,4,6 a ušetřit si tím mačkání poměrně tuhé spojky. Řazení však bylo poněkud "rozviklané" a občas se špatně řadil první rychlostní stupeň.

Vnější design tohoto vozu se od sériové produkce příliš neliší a nebýt dvou koncovek výfukůa drobného označení na víku kufru, tak ani není poznat, jak zajímavý motor pohání tento vůz. Průměrná potřeba 12,8 l/100 km plně odpovídala síle motoru a nepřesáhla přijatelnou míru. Cena Audi A6 2,7T quattro však není nízká (1.580.000,-) a mnoho motorů v nabídce pro A6 mu zdatně konkuruje především cenou- ať už se podíváme na atmosferické šestiválce nebo populární přeplňované vznětové 2,5 TDI.

Související články

Témata
Cena základní sestavy 1 580 000 Kč
Výbava základní sestavy ABS, airbag řidiče a spolujezdce, hlavový airbag SIDEGUARD včetně bočních airbagů vpředu i vzadu, automatická klimatizace s regulací pravé a levé strany (bez freonů), bezpečnostní sloupek řízení, podélně i výškově nastavitelný, dálkově ovládané centrální zamykání, dělící síť výsuvná mezi zavazadlovým prostorem a zadními sedadly (pro Avant), determální skla - zeleně tónovaná, elektrické ovládání oken vpředu i vzadu, ESP - elektronický stabilizační program včetně brzdového asistentu, imobilizér, kožený čtyřramenný volant, mlhové světlomety, obložení interiéru hliníkem Karo, posilovač řízení, potahy sedadel - látka Chess, rádio Concert s 8 reproduktory, ukazatel venkovní teploty, vnější zpětná zrcátka el. nastavitelná a vyhřívaná, asférické na straně řidiče, xenonová světla s ostřikovači světlometů, zadní opěradlo dělené a sklopné 1/3 ku 2/3. Kč
Cena testované sestavy 1 748 758 Kč
Výbava testované sestavy základní + kožený sportovní volant (+ 5.257,-), sportovní sedadla vpředu (+18.801,-), rádio Symphony (+20.032,-), systém reproduktorů BOSE (+23.111,-), střední loketní opěrka vpředu (+11.129,-), vak na lyže (+7.767,-), vnitřní zpětné zrcátko automaticky zaclonitelné (+4.783,-), tempomat (+15.439,-), FIS - informační systém řidiče (+9.472,-), plné lakování nárazníků a prahů dveří v barvě karoserie (+17.875,-), metalický lak (+24.910,-), hliníková litá kola v 5paprskovém hvězdicovém designu, velikost 7,5Jx17 s pneumatikami 235/45 R17 (+10.182,-) Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 6 / 5
Zdvihový objem (ccm): 2671
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 184 / 5800
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 350 / 1800 - 4500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 248
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 6.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 16.6 / 8.8 / 11.6
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 434 / 0
Objem nádrže (l): 70
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1660 / 550
Rozměr pneu: 215/55 R16
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4796
b) šířka (mm): 1810
c) výška (mm): 1453
d) rozvor (mm): 2759
e) rozchod vpředu (mm): 1540
f) rozchod vzadu (mm): 1569
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1110
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 600 / 850
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 930
k) šířka vpředu (mm): 1500
l) šířka vzadu (mm): 1460
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 600
místo vzadu pod předním sedadlem: ano

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud