Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi A8 se autonomního řízení na 3. úrovni zřejmě nedočká

Ondřej Mára
Diskuze (7)

Chyba by přitom neměla být na straně techniky, ale spíše práva a do jisté míry i politiků.

Německá automobilka dlouho věřila, že se současná generace vlajkového sedan A8 stane prvním komerčním vozem, který nabídne technologii autonomního řízení na 3. úrovni. Jenže nakonec z toho zřejmě sejde.

Funkce s označením Traffic Jam Pilot, která by umožnila autonomní řízení bez nutnosti neustálého dohledu řidiče, měla být jedním z největších technologických průlomů současné generace modelu A8, která byla představena již v roce 2017. Automobilka ovšem již v době představení uvedla, že funkci aktivuje pouze na trzích, kde bude vládou schválena.

A právě to by měl být kámen úrazu, jak uvádí Automotive News. Od té doby se totiž v Ženevě vedou jednání celosvětových regulačních orgánů, které se ale stále nedokázaly shodnout ani na postupu schvalování těch nejzákladnějších funkcí autonomního řízení na 3. úrovni.

Vzhledem k těmto průtahům tak nejspíš automobilka nebude mít dostatek času, aby mohla implementovat systém odpovídající budoucím nařízením do faceliftované A8, jejíž představení se očekává již v příštím roce.

V současné generaci modelu A8 neuvidíme (systém) Traffic Jame Pilot s původně plánovanou funkcí (autonomního řízení) na 3. úrovni, neboť náš luxusní sedan již prošel podstatnou částí svého životního cyklu,“ uvedl Hans-Joachim Rothenpieler, šéf technického rozvoje Audi, v rozhovoru pro Automotive News Europe.

Následně měl Rothenpieler ještě dodat: „V současné době neexistuje žádný právní rámec pro automatizované řízení na 3. úrovni, takže není možné homologovat tuto funkci pro sériový produkční automobil nikde na světě.

Neznámý zdroj měl ovšem pro Automotive News prozradit, že s technologií nakonec nepospíchá ani sama automobilka. Ta původně zvažovala zpřístupnit alespoň částečnou funkčnost tohoto systému již dříve, podle názoru jejích advokátů ovšem hrozilo riziko, že by odpovědnost za nehody způsobené v autonomním režimu automaticky padala na hlavu automobilky.

Uvést v praxi takto sofistikované technologie autonomního řízení, které již nevyžadují neustálou pozornost řidiče, tak nakonec bude zřejmě zdlouhavější proces, než si mnozí výrobci automobilů představovali. Jako další by se o to však mohlo pokusit například BMW se svým očekávaným modelem iNext, případně Mercedes s novou generací vlajkové lodi S-Class.

Ondřej Mára
Diskuze (7)

Doporučujeme

1. 5. 2020 07:50
Re: Nevie
formát "limuzína" je mrtvý. všichni chtějí SUV...
30. 4. 2020 18:21
Nesprávný titulek
Žádné auto se takového systému nikdy na našich silnicích nedočká, protože to (zcela správně) vylučuje naše právní prostředí. Existujeme jen my lidé jako ti, kdo ovládají věci (auta) a s tím je spojená příslušná právní odpovědnost. A tohle se nikdy nezmění, protože někdo odpovědnost za provoz vozidla mít musí a kdo jiný by ji mohl mít než řidič?
30. 4. 2020 16:23
Rozumně uvažujícím lidem...
...je dávno jasné, že plně autonomní jízda je totální technický i legislativní nesmysl. Automobilky by měly ušetřené miliardy věnovat na vývoj špičkových vozů poháněných extrémně úspornými a čistými spalovacími motory! :-) :yes:
Avatar - wakantanka
30. 4. 2020 14:25
Nevie
niekto ako sa A8 predáva? Ja už ani nepamätám kedy som nejakú novšiu stretol. Zdá sa mi to, že prvé dve generácie sa predávali lepšie?