Audi A8 se na podzim dočká inteligentních diodových světel Matrix
Dnešní bixenony s natáčením do zatáčky, nebo ještě lepší a úspornější diody sice zvyšují bezpečnost zejména v noci, ale pořád je v tomto oboru co zlepšovat. Prioritou je pochopitelně bezpečnost při jízdách za snížené viditelnosti ve dne a hlavně v noci. Nesmíme zapomenout ani na šetření paliva. Stávající světla prostě stále nejsou dost chytrá, byť vývoj v tomto oboru za poslední dvě desítky let značně pokročil.
Audi však na podzim uvede novinku s názvem Matrix, jako první ji dostane pochopitelně vlajková loď A8. V každém světlometu je 25 počítačem řízených LED, které spolupracují s kamerou. Pokud se v blízkosti objeví jiné vozidlo nebo chodec, zmíněná kamera jej „uvidí“ a dálkové světlo se automaticky přepne tak, aby jiného účastníka neoslnilo. I když jde po krajnici člověk s baterkou, také se mu „vyhne“. Umí samočinně ztlumit nebo dokonce rovnou zhasnout jednotlivé diody.
To tedy znamená, že Matrix nefunguje jako klasické potkávací reflektor, okolí totiž ukazuje i nadále se stejnou intenzitou jako předtím. Tato technika je totiž schopna tvořit před autem řady světel a stínů dle potřeby. Zvládne také nahlížet do zatáček, ty rozpozná podle dat z navigace. Systém je pochopitelně zatím dost drahý, ale v polovině 90. let minulého věku měly xenonové výbojky také jen nejluxusnější vozy. A dnes? Můžeme si je koupit i v kompaktech, byť v drtivé většině za peníze navíc, případně až ve vyšších stupních výbav,
V USA se ale nových světlometů v Audi zatím nedočkají, jejich používání zde zakazuje řádně letité nařízení z roku 1968. To po automobilech vyžaduje, aby byly vybaveny přepínáním mezi potkávacími a dálkovými světly. Německý výrobce však spolu s dalšími bojuje za jeho zrušení, i když americký úřad pro bezpečnost silničního provozu NHTSA není přesvědčen o bezpečnosti diod.
V dubnu 2013 ocenila současnou generaci diodových světel Audi samotná Evropská komise. Pomáhají totiž snížit spotřebu paliva a tím pádem i Bruselem tolik hlídané emise oxidu uhličitého. Full-LED světlomety dorazily do vozů se čtyřmi kruhy ve znaku před pěti lety. Jako první se jich dočkal model R8. Dnes jsou dostupná ještě v dalších řadách: A6, A7 Sportback a A3. V luxusní A8 se v současnosti jeden každý skládá ze 76 diod.