Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Luxusní automobilky v roce 2020: Jak si vedly Audi, BMW a Mercedes?

David Bureš David Bureš 14. 1. 2021 • 17:22
55
3
Zobrazit náhledy (55)
Audi e-tron Sportback 55 quattro Audi e-tron Sportback 55 quattro Audi e-tron Sportback 55 quattro Audi e-tron Sportback 55 quattro Audi e-tron Sportback 55 quattro Audi e-tron Sportback 55 quattro Audi e-tron Sportback 55 quattro Audi e-tron Sportback 55 quattro Audi e-tron Sportback 55 quattro Audi e-tron Sportback 55 quattro Audi e-tron Sportback 55 quattro Audi e-tron Sportback 55 quattro Audi e-tron Sportback 55 quattro Audi e-tron Sportback 55 quattro Audi e-tron Sportback 55 quattro BMW M340i xDrive BMW M340i xDrive BMW M340i xDrive BMW M340i xDrive BMW M340i xDrive BMW M340i xDrive BMW M340i xDrive BMW M340i xDrive BMW M340i xDrive BMW M340i xDrive BMW M340i xDrive BMW M340i xDrive BMW M340i xDrive BMW M340i xDrive BMW M340i xDrive BMW M340i xDrive BMW M340i xDrive Mercedes-Benz E 300 de 4Matic Mercedes-Benz E 300 de 4Matic Mercedes-Benz E 300 de 4Matic Mercedes-Benz E 300 de 4Matic Mercedes-Benz E 300 de 4Matic Mercedes-Benz E 300 de 4Matic Mercedes-Benz E 300 de 4Matic Mercedes-Benz E 300 de 4Matic Mercedes-Benz E 300 de 4Matic Mercedes-Benz E 300 de 4Matic Mercedes-Benz E 300 de 4Matic Mercedes-Benz E 300 de 4Matic Mercedes-Benz E 300 de 4Matic Mercedes-Benz E 300 de 4Matic Mercedes-Benz E 300 de 4Matic Mercedes-Benz E 300 de 4Matic Mercedes-Benz E 300 de 4Matic Mercedes-Benz E 300 de 4Matic

Souboj německé prémiové trojky o titul největšího výrobce luxusních aut pokračoval i v roce 2020. V čele se však nic nemění.

Rok 2020 a probíhající pandemie koronaviru byl náročný pro všechny automobilové výrobce. Obecně se však dá říci, že lépe se s krizí potýkají luxusní značky, což se loni potvrdilo i mezi automobilkami. Odbyt Audi, BMW i Mercedesu tak v minulém roce sice klesal, nikoliv však takovým způsobem jako u některých mainstreamových značek.

Ze souboje německé prémiové trojky o titul největší luxusní automobilky na světě přitom i loni vyšel vítězně Mercedes-Benz. Ten na celém světě dosáhl na 2.164.187 prodaných automobilů, což bylo o 7,5 % méně než o rok dříve. Jeho prodeje se tak zhruba vrátily na úroveň roku 2016, kdy značka poprvé překonala hranici dvou milionů prodaných aut v jediném roce (tehdy s 2.083.888 vozy). Dva miliony aut za dvanáct měsíců tak Mercedes překonal již pátý rok v řadě.

Druhé se drží BMW. Také mnichovské značce prodeje meziročně klesly o více než sedm procent, také v jejím případě se však navzdory situaci na trhu podařilo překonat hranici dvou milionů prodaných aut. S výsledkem 2.028.659 automobilů.

Audi je pak nadále s odstupem třetí. Čtyřem kruhům prodeje klesaly rychleji než německé konkurenci, o 8,3 %, výsledkem je tak 1.692.773 prodaných automobilů.

*Včetně Mini
Prodeje luxusních automobilek v roce 2020
Značka Audi BMW Mercedes-Benz
Prodej celkem 2020 (ks) 1.692.773 2.028.659 2.164.187
Meziroční změna (%) -8,3 -7,2 -7,5
Prodej Evropa (ks) 619.723 912.621* 748.183
Meziroční změna (%) -19,5 -15,7 -16,4
Prodej USA (ks) 186.620 306.870* 274.916
Meziroční změna (%) -16,7 -18,0 -13,0
Prodej Čína (ks) 727.358 777.379* 774.382
Meziroční změna (%) +5,4 +7,4 +11,7
Prodej Německo (ks) 214.427 287.143* 286.108
Meziroční změna (%) -21,1 -13,4 -10,1
Prodej Česko (ks) 2449 4909 7023
Meziroční změna (%) -5,8 -8,9 -4,1

Výsledky na jednotlivých trzích přitom dokazují, že Audi silně ztratilo v domovském Německu, kde jeho prodeje meziročně spadly o 21,1 %. To mělo vliv i na celoevropský propad značky o 19,5 %.

Naopak v Číně, kde světová pandemie koronaviru odstartovala, naopak německé prémiové značky loni silně rostly. Mercedes dokonce o 11,7 %, což naznačuje, že se čínský trh s luxusními  automobily už vzpamatoval. U výsledku BMW je pak nutné zmínit, že na klíčových trzích do svých prodejů zahrnuje i prodeje značky Mini.

Co se týče jednotlivých modelů, tak třeba Mercedes-Benz vyzdvihuje prodeje elektrifikovaných automobilů. Plug-in hybridů a elektromobilů loni trojcípá hvězda prodala více než 160.000, o 228,8 % více než o rok dříve. Zhruba 87.000 z nich však bylo prodáno až v posledním čtvrtletí roku.

Dařilo se nicméně také stuttgartským kompaktním modelům (asi 691.000 prodaných kusů, o 3,6 % více než o rok dříve) a SUV (885.000 exemplářů, meziročně +12,9 %). U nich měl největší vliv růst GLE (+32,3 %) a GLS (+21,1 %). Nejprodávanějším Mercedesem vůbec se pak v roce 2020 stalo GLC se zhruba 320.000 prodanými kusy.

Podobně je na tom také BMW, které hlásí meziroční růst elektrifikovaných modelů značek BMW a Mini o 31,8 % na výsledných 192.646 elektromobilů a plug-in hybridů. Konkrétně v Evropě tvoří takové vozy už 15 % prodejů mnichovské automobilky.

BMW nicméně upozorňuje také na růst prodejů v luxusním segmentu o 12,4 % na celkových 115.420 vozů, což zajistily řady 7, 8 a SUV X7. Bodovala také divize BMW M GmbH, která loni prodala 144.218 aut. To bylo nejvíce v její historii a o šest procent více než v roce 2019.

Audi pak upozorňuje na meziroční nárůst prodejů elektrického SUV e-tron o 79,5 % na výsledných 47.324 kusů, díky čemuž se prezentuje jako nejprodávanější elektrovůz německé prémiové značky na světě. Dařilo se mu hlavně v Norsku, pozitivní vliv na prodeje mělo i rozšíření nabídky o karosářskou variantu Sportback. Z konvenčních modelů pak ingolstadský výrobce zmiňuje meziroční nárůst řad Q3 (+18,1 %) a A6 (+11,8 %).

Související články

Témata
Avatar - N6600
14. 1. 2021 16:29
Re: A ostatný?
Toyota vydava report na prelome januara/februara. Za rok 2019 to bolo 765 330 aut. Z coho tretina bola hybridy a vacsina model RX, kedze sa jedna o najpredavanejsi model. Ak pocitame cca 8% pokles predaja, tak sa dostaneme na cca 700 tisic aut. Ale sam som zvedavy na realitu.
Avatar - Snooob
14. 1. 2021 14:43
Re: A ostatný?
To by potom bolo s článkom moc roboty...
Avatar - speedfred
14. 1. 2021 14:24
A ostatný?
Čo taký Lexus, Maserati, Jaguar, Cadilac a podobne? Nemáte nejaké EU a svetové čísla pre zaujímavosť?

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku