Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi e-tron prošlo modernizací. Nabídne delší dojezd a cenově dostupnější verzi

Stanislav Kolman
Diskuze (6)

Elektrické SUV čtyř kruhů se dočkalo sourozence s lepšími parametry a nechtělo zůstat pozadu. Přijíždí tedy s modernizovanou technikou.

Autosalon v Los Angeles se na stánku Audi nesl v duchu dvou zásadních premiér. Čtyři kruhy tu představují nejen vrchol své sportovní modelové řady – SUV-kupé RS Q8, ale i e-tron Sportback, stylovější variantu elektrického SUV se svažující se střechou. Auto se mimo jiné chlubilo i o chlup lepšími parametry než výchozí e-tron, který ale samozřejmě nechtěl zůstat pozadu.

A tak dnes automobilka z Ingolstadtu představuje jeho inovovanou verzi, která se zaměřila především na techniku. Výsledkem je dojezd dle metodiky WLTP až 436 kilometrů na jedno nabití, což je o 25 kilometrů více než u předchůdce. Vývojáři snížili u nových kotoučových brzd zbytkový brzdný moment, tedy ztráty vznikající krátkodobým kontaktem brzdového obložení s povrchem brzdového kotouče. Samotný systém pohonu tak může pracovat ještě hospodárněji.

Pomůže rovněž optimalizační opatření, díky kterému zůstává přední elektromotor téměř vždy odpojen a neodebírá žádnou elektrickou energii. Přední elektromotor se připojuje až v nejnutnějších případech. Zvýšila se rovněž využitelná kapacita akumulátorů. Ta celková zůstává shodná – 95 kWh, avšak zatímco doposud jste mohli využít 83,6 kWh, dnes už je to 86,5 kWh.

Inženýrům se podařilo také zdokonalit systém chlazení. Flexibilní systém řízení provozních teplot je tvořen čtyřmi samostatnými okruhy. Byl optimalizován a nyní temperuje vysokonapěťové komponenty s ještě vyšší účinností. Snížením požadavku na intenzitu proudění chladicí kapaliny v soustavě klesla u čerpadla spotřeba elektrické energie. Sériové dodávané tepelné čerpadlo nadále využívá odpadní teplo od vysokonapěťových komponentů pro vyhřívání interiéru.

Změny se však netýkají jen techniky, ale i vzhledu, sáhnete-li po novém paketu S line. Výbavový stupeň zahrnuje 20“ kola, sportovní vzduchové odpružení, výrazněji tvarovaný nárazník a další sportovní detaily. Na rozdíl od základní verze jsou vnější díly karoserie u verze S line lakovány v barvě vozu včetně lemování podběhů kol, prahů, nárazníků a vnějších zpětných zrcátek.

Další důležitou novinkou je druhý výkonový stupeň. Slabší, tedy i cenově dostupnější. Najdeme jej pod označením 50 quattro, a pokud jste při představení e-tronu Sportback dávali pozor, určitě už jej znáte. Novinka disponuje výkonem 230 kW a 540 newtonmetry točivého momentu. Z klidu na stovku vůz zrychlí za 6,8 sekundy a pokračovat může na maximálku 190 km/h.

Sada akumulátorů je sestavena z 27 modulů po dvanácti prismatických článcích. Systém je o zhruba 120 kilogramů lehčí než u výkonnější verze a celková kapacita má hodnotu 71 kWh (z toho 64,7 kWh využitelných). Slabší verze e-tronu ujede na jedno nabití 336 kilometrů. Prodej inovovaných variant bude v České republice spuštěn v nejbližších týdnech, kdy se dozvíme rovněž české ceny.

Stanislav Kolman
Diskuze (6)
29. 11. 2019 19:23
Re: mas recht
Je ich tu viac.
Okrem Ádu ešte jeden zarytý zástanca dieslov a odporca EV.
Potom chlapec, ktorý mení názory podľa nálady a pokojne poprie svoje staršie tvrdenia.
Ďalšiemu voda na okne bráni vo výhľade do späťákov a preto majú všetky Renaulty zlú aerodynamiku aj kvalitu výroby.
Iný zase vždy vyzdvihne akékoľvek auto od VW Group pred všetkými ostatnými, bez ohľadu na značku a triedu.
A tiež vídam bezvýhradného uznávača Renaultov.
Odporcov Tesly a EV všeobecne je viac, ale niektorí už nie sú zábavní.
A ten pán, ktorého 99% príspevkov nemá hlavu ani pätu, tiež nie.
Atď...
29. 11. 2019 06:37
Re: mas recht
Zdá se že tu máme nového diskusního klauna
Po Ádovi a jeho vzdychání po moderním dieselovém motoru s šaltpákou a čísly na tachometru na stojato a Holdenovi a jeho mantrou o škodovkách coby vozu pro dobytek tu mame opet jednu monotematickou postavicku.
Avatar - _Karel_
28. 11. 2019 20:05
Re: mas recht
Mini do všech diskuzí :yes:
28. 11. 2019 17:21
mas recht
A co teprve takovy novy mini clubman s novym motorem 306ps