Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi Landjet má být luxusní limuzínou se třemi řadami sedadel. A revolučním designem

Stanislav Kolman
Diskuze (11)

Vedení designového oddělení Audi se rozpovídalo o projektu s interním označením Landjet, jenž se má stát výstavní skříní koncernové elektromobility.

Automobilka Audi stojí v čele projektu Landjet, jenž je součástí rozšířenějšího projektu Artemis. Pod těmito honosnými názvy si máme představit zbrusu nový luxusní elektromobil, jenž má zaujmout nejen pokrokovými technologiemi.

Za vznikající novinku ve velkém zodpovídá designér Marc Lichte, kterého magazín Car and Driver před časem vyzpovídal a snažil se o projektu zjistit nějaké ty podrobnosti.

Lichte připomněl, že Landjet je od začátku koncipován tak, aby zvládl dlouhé vzdálenosti bez lidského zásahu. V praxi by tedy mělo jít o elektromobil s obrovskou baterií, slušným dojezdem a autonomní jízdou vyšší úrovně. Designér samozřejmě nezapomněl na poznámku o vzhledu, který podle něj bude úplně jiný a doslova revoluční.

Video se připravuje ...

Projekt sice vzniká pod taktovkou Audi, koncern Volkswagen je však připraven jej následně podělit i mezi další automobilky. Říká se, že novinka by kromě odznaku čtyř kruhů mohla dorazit také coby Bentley a Porsche. V Ingolstadtu a Stuttgartu ostatně už nějaký čas pracují na společné modulární platformě pro elektromobily s označením PPE.

Bez zajímavosti není ani zmínka o karosářském provedení a počtu míst. Landjet má nabídnout až tři řady sedadel, na což jsme zvyklí v případě SUV či MPV. Jenže vznikající novinka má být luxusním elektrickým sedanem. Tvůrci spoléhají na fakt, že elektrický pohon v útrobách zabere podstatně méně místa než konvenční pohonná jednotka, tudíž by nasazení třetí řady sedadel nemělo představovat značnou komplikaci.

Audi před třemi lety na frankfurtském autosalonu představilo působivý koncept Aicon (viz fotogalerie výše). Také šlo o elektrický sedan s pátou úrovní autonomní jízdy a dojezdem 800 kilometrů, avšak pouze pro čtyři cestující. Vzhledem k délce konceptu téměř 5,5 metru by se sem ale další řada zcela jistě vešla. Lichte prozradil, že design vozu ještě není zcela hotov, oficiálního představení bychom se měli dočkat v roce 2024 a sériový vůz má vznikat v továrně v Hannoveru, kde se nyní vyrábí Amarok a Transporter.

Stanislav Kolman
Diskuze (11)

Doporučujeme

15. 12. 2020 16:12
Že by první Kabaň?
Že by první Kabaň?
15. 12. 2020 06:58
...
Koncepty vždycky vypadají hezky, pak ale zjistí, že s náklady na výrobu se jim to auto ani nevyplatí vyrábět.
Další problém je, že všechny tyhle futuro desigeny vypadají stejně a bez loga nepoznáš co je to za automobilku.
14. 12. 2020 21:48
Co je to proboha...
... za hnusnou placku?! A uvnitř to vypadá jak vykradené! Tohle současné A8 nesahá ani po ventilky. Tfuj tajbl! :-O :-( :no:
14. 12. 2020 17:24
vw gate
strašný..
Avatar - Roman Horký
14. 12. 2020 17:16
Tak malovat soudruzi umíte.
O tom žádná. Teď ještě taková maličkost, umět to i vyrobit.