Audi obrací: Elektrický supersport R8 e-tron bude
Audi letos na jaře dalo najevo, že chystaný elektrický supersport R8 nakonec nebude vyrábět, důvodem byla omezená kapacita baterií auta. Díky vývoji techniky ale vedení Audi změnilo názor a podle britského Autocaru práce na sériové R8 e-tron opět pokračují.
Právě nedotažení R8 e-tron do sériové podoby bylo vyčítáno bývalému šéfovi vývoje Audi Wolfgangu Dürheimerovi, kterého na této funkci v červenci nahradil Ulrich Hackenberg. Ten zároveň dohlíží na vývoj aut všech značek koncernu VW Group.
Hackenberg má vozy s elektrickým pohonem v oblibě. Je totiž zodpovědný za vývoj elektrických Volkswagenů e-Up! a e-Golf či hybridního Volkswagenu XL1.
Podle zdrojů britského magazínu vývoj baterií pokročil natolik, že R8 e-tron zvládne na jedno jejich nabití ujet takřka 400 kilometrů. To umožní použití modernějšího typu lithiových akumulátorů s vyšší kapacitou.
Ještě na začátku roku se hovořilo o tom, že vůz zvládne ujet maximálně 215 kilometrů na jedno nabití baterií, což byla pro vedení Audi málo. Z toho důvodu byla na jaře R8 e-tron označena za nevhodnou pro sériovou výrobu.
R8 e-tron se má stát vlajkovou lodí nabídky elektrických a hybridních Audi s označením e-tron. V plánech je ještě například A3 e-tron, který na trh dorazí na jaře 2014.
Audi počítá pouze s limitovanou výrobou R8 e-tron, zahájena má být v druhé polovině roku 2014. Elektrický supersport bude podle Autocaru sdílet vzhled s druhou generací R8, která je rovněž naplánovaná na příští rok.
Dosavadní podoba R8 e-tron je poháněna dvěma elektromotory o společném výkonu 280 kW (381 koní) a točivém momentu 820 N.m. Díky této síle zvládne zrychlit z 0-100 km/h za 4,2 sekundy a jet nejvýše rychlostí 200 km/h.
Základem automobilu je nový prostorový rám sdílený s chystanou druhou generací R8, který vedle hliníkových dílů používá množství prvků z karbonu. Díky tomu prototypy R8 váží 1.780 kilogramů, což je o 60 kilogramů více než v případě desetiválcové R8.