Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi obrací: Elektrický supersport R8 e-tron bude

David Bureš
Diskuze (18)
Omezená série elektrického supersportu z Ingolstadtu nakonec přece jen vznikne. Autu pomohl nový šéf vývoje značky.

Audi letos na jaře dalo najevo, že chystaný elektrický supersport R8 nakonec nebude vyrábět, důvodem byla omezená kapacita baterií auta. Díky vývoji techniky ale vedení Audi změnilo názor a podle britského Autocaru práce na sériové R8 e-tron opět pokračují.

Právě nedotažení R8 e-tron do sériové podoby bylo vyčítáno bývalému šéfovi vývoje Audi Wolfgangu Dürheimerovi, kterého na této funkci v červenci nahradil Ulrich Hackenberg. Ten zároveň dohlíží na vývoj aut všech značek koncernu VW Group.

Hackenberg má vozy s elektrickým pohonem v oblibě. Je totiž zodpovědný za vývoj elektrických Volkswagenů e-Up! a e-Golf či hybridního Volkswagenu XL1.

Podle zdrojů britského magazínu vývoj baterií pokročil natolik, že R8 e-tron zvládne na jedno jejich nabití ujet takřka 400 kilometrů. To umožní použití modernějšího typu lithiových akumulátorů s vyšší kapacitou.

Ještě na začátku roku se hovořilo o tom, že vůz zvládne ujet maximálně 215 kilometrů na jedno nabití baterií, což byla pro vedení Audi málo. Z toho důvodu byla na jaře R8 e-tron označena za nevhodnou pro sériovou výrobu.

R8 e-tron se má stát vlajkovou lodí nabídky elektrických a hybridních Audi s označením e-tron. V plánech je ještě například A3 e-tron, který na trh dorazí na jaře 2014.

Audi počítá pouze s limitovanou výrobou R8 e-tron, zahájena má být v druhé polovině roku 2014. Elektrický supersport bude podle Autocaru sdílet vzhled s druhou generací R8, která je rovněž naplánovaná na příští rok.

Dosavadní podoba R8 e-tron je poháněna dvěma elektromotory o společném výkonu 280 kW (381 koní) a točivém momentu 820 N.m. Díky této síle zvládne zrychlit z 0-100 km/h za 4,2 sekundy a jet nejvýše rychlostí 200 km/h.

Základem automobilu je nový prostorový rám sdílený s chystanou druhou generací R8, který vedle hliníkových dílů používá množství prvků z karbonu. Díky tomu prototypy R8 váží 1.780 kilogramů, což je o 60 kilogramů více než v případě desetiválcové R8.

David Bureš
Diskuze (18)
Avatar - twistedTSD
16. 12. 2013 18:00
Re: E-tron
Zbytečné rýpnutí. Je to zkrátka zhruba stejně (ne)smysluplné auto, jako SLS AMG e-cell. S nějakým i8 to nemá nic společného. Audi si zlepší image, sníží emise a pár nechutně bohatých zákazníků bude mít nový přírůstek do sbírky.
Avatar - Ham.
16. 12. 2013 17:11
Re: E-tron
Nafta byla zvýhodňována dokud bylo PSA schopné účastnit se WEC. Bez ohledu na konkrétní pravidla Audi udělalo ve 24hLM šňůru s benzíny, pak s diesely a nakonec s hybridy, prostě bez ohledu na to jak si Frantíci ohýbali pravidla pro své koně.

Porsche a VW jsou propojené od počátků své historie, jak osobou majitele tak v jedné osobě i konstruktéra a následně celé rodiny. To, že VW převzal Porsche byl jen absolutně formální akt, protože vše řídí jedna rodina.

Porsche postavil první elektrovůz už v 19 století a "systém Lohner-Porsche", kdy v nábojích předních kol byly zabudovány elektromotory, byl velmi promyšlený a vzápětí Porsche přišel s koncepcí benzínovo-elektrického vozu tedy prvního hybridu na světě.
16. 12. 2013 16:11
Re: E-tron
Co dělá supersport? Podle mne, hodně jednoduše řečeno, extrémnost. R8 je normální sportovní auto.
16. 12. 2013 16:10
Re: E-tron
Ta zaostalá konkurence, od které hybridní systém nakupují?
Avatar - Choochoo
16. 12. 2013 14:35
Re: E-tron
Nejsou to uz spise hypersporty >:D
Neprehanej s tim davno. Nafta jeste nedavno byla silne zvyhodnovana v LM ;-)
Kdyz si Porsche hralo s hybridy tak jeste ani nevedeli ze je prevezme zaostala konkurence.