Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi Q8 e-tron má novou terénní edici. Na oslavu Rallye Dakar

Lukáš Volšický
Diskuze (9)

Audi oslavuje letošní účast v náročné Rallye Dakar novou speciální edici svého vlajkového elektrického SUV. Nové Audi Q8 e-tron edition Dakar vám standardně dodá se dvěma typy pneumatik – silničním a terénním obutím.

Letošní Rallye Dakar jede saúdskou pouští na plný plyn a na startovní rošt se vrátil i futuristický elektrický závodní speciál Audi RS Q e-tron. Němci oslavují další účast v nejnáročnější cross-country soutěži na světě novou speciální edicí produkčního elektromobilu Audi Q8 e-tron, kterou stylově pojmenovali edition Dakar. Už na první pohled je vidět, že má být suverénní v terénu i na silnici.

Nové Audi Q8 e-tron edition Dakar se viditelně inspiruje závodní bestií RS Q e-tron a zákazníci si jej volitelně mohou vybavit dekorativními fóliemi připomínajícími válečné zbarvení dakarského speciálu. Nejvýraznější novinkou však je zvýšená světlá výška, která je o 31 milimetrů vyšší než u standardního Audi Q8 e-tron. Audi říká, že vlajkové elektrické SUV upravilo pro lepší jízdní vlastnosti na šotolině nebo sněhu.

Základní světlá výška vozu je 206 milimetrů a ve vyšších rychlostech se postupně snižuje – od 85 km/h o 15 milimetrů, od 100 km/h o dalších 17 milimetrů a od 120 km/h o dalších 13 milimetrů. Postupným snižováním celkové výšky i těžiště vozu se optimalizuje jízdní stabilita ve vysokých rychlostech a zlepšuje aerodynamika (zmenšuje se čelní plocha vozu), díky čemuž se prodlužuje dojezd.

Video se připravuje ...

Zásadní vliv na lepší jízdní schopnosti mimo asfalt mají terénní pneumatiky General Grabber AT3. Dokonce i se speciálním obutím má výkonný elektromobil solidní trakci i na asfaltových silnicích, protože slibuje akceleraci z 0 na 100 km/h za 5,9 sekundy – je pouze o desetinu sekundy pomalejší než se standardním obutím. Speciální edice má brodivost až 300 milimetrů, maximální dojezd je až 487 kilometrů v cyklu WLTP a nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 200 km/h.

Nové speciální Audi Q8 e-tron edition Dakar vychází z modelu Q8 advanced 55 e-tron quattro s vysokonapěťovým akumulátorem s kapacitou 114 kWh (využitelná 106 kWh), pohonem všech kol a dvěma elektromotory s kombinovaným výkonem 300 kW a točivým momentem 664 newtonmetrů.

Automobilka uvádí, že speciální Audi Q8 e-tron oslavující legendární Dakar sjíždí z výrobní linky s rozsáhlou standardní výbavou, včetně světlometů s technologií Matrix LED a střešním nosičem o nosnosti 40 kilogramů pro přepravu různého vybavení.

Nového Audi Q8 e-tron edition Dakar se zákazníci dočkají se dvěma sadami kol a pneumatik – se silničním a terénním obutím General Grabber AT3 s označením M+S. Oficiální česká cena zatím nebyla stanovena, ale zákazníci v Německu za novinku zaplatí od 120.000 eur, tedy necelých 3 milionů korun.

Lukáš Volšický
Diskuze (9)

Doporučujeme

9. 1. 2024 10:28
Re: Neznalosti jsou mrcha
Ahoj, diky.
Moc o tom nevim.
Jen ze to musi byt na uver.
https://www.e15.cz/…t-zadost-1411853
9. 1. 2024 07:22
Re: Neznalosti jsou mrcha
Ty ses nám nějak rozohnil Doníku :-[] Na závěr tvého příspěvku nechybí opět nezbytně zbytečná rada. No jo, holt tvůj boj za pseudo-ekologii stojí spoustu sil ;-)
Avatar - KANKUNEN
9. 1. 2024 05:51
Re: Neznalosti jsou mrcha
pravý závodní etron má stejně spalovák.
9. 1. 2024 00:05
Re: Neznalosti jsou mrcha
Zdravim ta,obcas sem zabludim a vsimol som si,ze si clovek znaly ohladne problematiky ev aut.Preto by som sa ta rad spytal ako je mozne ziskat dotaciu na ev auto u Vas v Cechach.Mam tu zalozenu firmu od oktobra a rad by som si kupil Teslu Y performance a ziskal "zlavu" 8000 eur co uz nie je na zahodenie.Treba nejake specialne veci splnat? Da sa kupit auto v hotovosti bez uverovania v banke?Niekde som sa docital,ze sa to riesi cez nejaku banku.Nevies mi prosim ta poradit ako to cele prebieha a ako a kde to vybavit?Ci stačí ist k predajcovi Tesly a ten uz to zariadi a ponizi mi tu cenu,ked mi ju CR schvali?Dakujme za tvoje odpovede.Sonim
8. 1. 2024 23:37
Neznalosti jsou mrcha
Za prve bys mohl chapat fredovu ironii.
Nejsi jediny kdo vi, ze elektrina nevznika v zasuvce. ;-)

A za druhe:
Proc te zacala zajimat ekologie az s prichodem BEV?
O vlastni ekologicke stope nemas ani tuseni. Ale Etron je tezkej, takze bude jiste fuj. :D
Kolik vazi tvoje auto?
A kolik ropy bylo potreba vytezit, prepravit, rafinovat pro provoz tvyho auta, ktery ma bohuzel vyfuk primo pred autem jedoucim za tebou pripadne pred skolou okolo ktere prave projizdis??

Nez zacnes neco kritizovat, zkus se radeji nejprve zamyslet nad sebou, ju? ;-)

PS Nechapej to jako kritiku toho v cem jezdis. Je to jen kritika toho, cos tu dnes vyplodil.
Resp. reakce na tvuj negativni koment k offroad-EV.
Uz jsi nekdy kritizoval spotrebu nejakeho spalovaku v terenu? Ne? Tak proc s tim zacinas u EV??