Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi R8 druhé generace potvrzeno pro Ženevu!

Aleš Dragoun
Diskuze (63)
Do debutu očekávané supersportovní novinky Audi zbývají necelé dva měsíce. Vedle zážehové verze se představí i čistě elektrický e-tron.

Světovou premiéru v pořadí druhé R8 uvidíme v ženevském Palexpu začátkem března. Nový supersport nakonec vůbec nedostane manuální převodovku, jen dvouspojku a coby elektromobil určitě dojede daleko, tedy alespoň papírově. Zamaskované prototypy se proháněly po Nordschleife už před deseti měsíci, ale ještě nevíme, jak novinka vlastně vypadá. Vnější design bude určitě spíše evoluční než revoluční, což naznačuje i silueta testovacích prototypů. Tady hraje hlavní roli aerodynamika. Ovšem ani odcházejícímu osm let starému předchůdci nelze zvenčí upřít poměrně dost půvabu...

Počítejme s pohonem všech kol a zatím výhradně atmosférickými vidlicovými agregáty se stávajícími 4,16, respektive 5,2 l objemu. Pochopitelně opět umístěnými uprostřed. První má osm, druhý deset válců. Použití klasického plnění místo „dopingu“ je ryze technickou záležitostí, zkušební vozy s turbomotory sužovaly problémy, jejich „srdce“ se špatně chladila... K použití výhradně moderního sedmistupňového ústrojí řekl v rozhovoru pro Car Advice Ulrich Hackenberg. šéf technického vývoje Audi: „Dvouspojkové převodovky jsou extrémně sportovní a když chcete jet opravdu rychle, pokořit svůj osobní rekord na okruhu, potřebujete právě ji.“ Milovníci klasického „háčka“ tedy bohužel ostrouhají. Ti ostatní mohou vyrazit do showroomů Audi už v létě, případně na začátku podzimu, výroba začne nejspíše v červnu.

Nová R8 se může těšit na digitální přístrojový štít a zhubne díky štědřejšímu využití uhlíkových kompozitů asi 60 kg. Elektrická verze dosáhne zhruba 500 km na jedno nabití, zatím se hovořilo o čtyřech stovkách. A to už její vývoj dokonce čtyři kruhy dementovaly, aby jej po nějaké době zase potvrdily. Hackenberg říká, že to bylo právě kvůli nízkému akčnímu rádiu, původně jen 220 km. Zároveň dodal, že bude použita zároveň coby dodavatel techniky pro ostatní obdobné modely. Navíc jasně řekl: „E-tron představíme spolu s nástupcem současné R8, první exemplář vozu vystavíme... v březnu v Ženevě, takže uvidíte, že máme hotovo.“ Ohledně dojezdu ale mluvil trochu neurčitě: „Pracujeme na autě, které zvládne 500, možná i o trochu více kilometrů, bude to opravdový elektromobil.“ A to už v minulosti tvrdil, že chystají i plug-in hybrid.

Na otevřený Spyder budeme čekat určitě ještě alespoň patnáct měsíců. Spekulace ohledně příchodu turbodieselu (V8 4,0, respektive V10 5,0 l) v roce 2017 zatím Hackenberg nevyvrátil, ani nepotvrdil.

Aleš Dragoun
Diskuze (63)
21. 1. 2015 15:57
Re: Ekologové se nažerou elektry
To ale nic nemění na skutečnosti, že základní 911 byť s turbem bude výkonově posazená někam na 300kW a tak jako tak to nebude supersport a naopak vrcholová verze supersport bude.
A to že R8 dostane oturbený motor v budoucnosti je klidně možné, mohla jej dostat hned, k dispozici je a pokud jej dostane tak nejspíše nahradí atmo V10 a atmo V8 může být nahrazena kompresorovou nebo turbenou V6 s tím, že plus mínus nějaký drobný nárůst zachovají stávající výkonové stupně bez ohledu na způsob plnění. Ale rozhodnutí držet se atmosfér je určitě dané snahou nabídnout atmosféru dokud je to jenom trochu možné a v R8 v tom má evidentně výhodu protože vyšší emise dokáže v produkci Audi/VW lépe "rozpustit" než konkurence. Staré V8 se dařilo velmi dobře, není nejmenší důvod aby se nedařilo i té nové, protože nemá ambice "chytat se" v kategorii supersportů na to je v koncernu hromada daleko výkonnějších modelů.
Avatar - Hammunasakra
21. 1. 2015 13:37
Re: Ekologové se nažerou elektry
911 je originál a zdaleka nejen díky 50 letum výroby. Navíc i ta definitivně přechází na turbo. Dobře si zmínil AMG GT který je nazývaný supersport v každym druhym článku třeba tady jako sportovnější následovník supersportu SLS AMG GT. Co je důležitější že R8 se starym atmo V8 se prostě nebude chytat. No a sem zvědavej jakej komentář máš připravenej až v průběhu výroby týhle generace bude ta V8 nahrazená novym turbomotorem :-)
21. 1. 2015 10:25
Re: Ekologové se nažerou elektry
Proč originál? Základní 911 Carreru s výkonem 350hp a cenou 2,5 mio. nikoho ani nenapadne porovnávat se supersporty, kdežto nabušenou a odlehčenou 911 Turbo S 560hp s cenou 5,5 mio. lze se supersporty bez problémů srovnávat, nemluvě o možné verzi Turbo GT2 RS. Tedy velmi podobná situace jako R8 V8 vs. R8 V10 plus. AMG připravuje něco podobného, základní verze AMG GT supersport není, ovšem připravovaná verze AMG GT Black Series, která bude odlehčená a vyšponovaná někam k 600hp nejspíš supersportům konkurovat bude.
Avatar - Hammunasakra
21. 1. 2015 01:59
Re: Ekologové se nažerou elektry
Já to tušil že nepřestaneš :yes: >:D
Tohle auto bude fakt originál. S jednim motorem to supersport je a s druhym ne. To určitě nikdo jinej na světě nenabízí :yes: >:-[]
21. 1. 2015 01:16
Re: Ekologové se nažerou elektry
No zdá se, že já číst umím, hned v nadpisu je "Audi R8 V10 plus Coupé". Doteď jsme se ovšem bavili o R8 V8.
[odkaz]
Doufám, že spojení "sportovní automobil" jsi schopen si tam najít už sám. Takže už to nezkoušej. R8 V8 je sportovní auto a pokud to nechápeš a pleteš si jej s R8 V10, tak ti neumím už nijak pomoci, jenom se divím, proč se vyčerpáváš na serveru o autech a nejdeš třeba na server o rybaření, když si pleteš tak základní věci.