Audi R8 druhé generace potvrzeno pro Ženevu!
Světovou premiéru v pořadí druhé R8 uvidíme v ženevském Palexpu začátkem března. Nový supersport nakonec vůbec nedostane manuální převodovku, jen dvouspojku a coby elektromobil určitě dojede daleko, tedy alespoň papírově. Zamaskované prototypy se proháněly po Nordschleife už před deseti měsíci, ale ještě nevíme, jak novinka vlastně vypadá. Vnější design bude určitě spíše evoluční než revoluční, což naznačuje i silueta testovacích prototypů. Tady hraje hlavní roli aerodynamika. Ovšem ani odcházejícímu osm let starému předchůdci nelze zvenčí upřít poměrně dost půvabu...
Počítejme s pohonem všech kol a zatím výhradně atmosférickými vidlicovými agregáty se stávajícími 4,16, respektive 5,2 l objemu. Pochopitelně opět umístěnými uprostřed. První má osm, druhý deset válců. Použití klasického plnění místo „dopingu“ je ryze technickou záležitostí, zkušební vozy s turbomotory sužovaly problémy, jejich „srdce“ se špatně chladila... K použití výhradně moderního sedmistupňového ústrojí řekl v rozhovoru pro Car Advice Ulrich Hackenberg. šéf technického vývoje Audi: „Dvouspojkové převodovky jsou extrémně sportovní a když chcete jet opravdu rychle, pokořit svůj osobní rekord na okruhu, potřebujete právě ji.“ Milovníci klasického „háčka“ tedy bohužel ostrouhají. Ti ostatní mohou vyrazit do showroomů Audi už v létě, případně na začátku podzimu, výroba začne nejspíše v červnu.
Nová R8 se může těšit na digitální přístrojový štít a zhubne díky štědřejšímu využití uhlíkových kompozitů asi 60 kg. Elektrická verze dosáhne zhruba 500 km na jedno nabití, zatím se hovořilo o čtyřech stovkách. A to už její vývoj dokonce čtyři kruhy dementovaly, aby jej po nějaké době zase potvrdily. Hackenberg říká, že to bylo právě kvůli nízkému akčnímu rádiu, původně jen 220 km. Zároveň dodal, že bude použita zároveň coby dodavatel techniky pro ostatní obdobné modely. Navíc jasně řekl: „E-tron představíme spolu s nástupcem současné R8, první exemplář vozu vystavíme... v březnu v Ženevě, takže uvidíte, že máme hotovo.“ Ohledně dojezdu ale mluvil trochu neurčitě: „Pracujeme na autě, které zvládne 500, možná i o trochu více kilometrů, bude to opravdový elektromobil.“ A to už v minulosti tvrdil, že chystají i plug-in hybrid.
Na otevřený Spyder budeme čekat určitě ještě alespoň patnáct měsíců. Spekulace ohledně příchodu turbodieselu (V8 4,0, respektive V10 5,0 l) v roce 2017 zatím Hackenberg nevyvrátil, ani nepotvrdil.