Audi R8 zůstane u atmosféry. Turbomotor by se neuchladil
Ti řidiči, kteří si oblíbili delikátní ovladatelnost a charakter atmosférických motorů (nejen) ve sportovních autech zažívají teď těžké časy a těžko se někdy situace zlepší. Automobilky (a to i ty nejrenomovanější) kvapem přechází na účinnější a emisně zajímavější přeplňování s lépe dosažitelným potřebným výkonem, takže každé auto, které u atmosférického motoru zůstává, je vítáno.
Trošku překvapivě mezi ně bude patřit i Audi R8, tedy sportovní model značky, která nese na současném vývoji dost významný podíl. Zatímco u běžných modelů už je dnes přeplňování samozřejmostí, R8 zůstane u atmosférického V8 i V10, tak jako doposud, přičemž se původně hodně spekulovalo o novém twin-turbu V8 4,0 l. A důvodem není, jak vám asi došlo, žádné samaritánství nebo lpění na tradičních hodnotách.
Audi R8 dostane opět atmosféru V8 4,2 l především proto, že u motoru V8 uloženého uprostřed by bylo příliš komplikované chlazení a ingolstadtská automobilka nechce, aby po netu kolovaly fotky hořících R8. I tak by ovšem měli být stávající majitelé dostatečně motivováni k pořízení nové generace. Motor, jenž má dnes 430 koní i newtonmetrů by měl být propříště "trochu silnější" a k lepší dynamice přispěje již dříve avizované snížení hmotnosti.
Pro ty, kterým by byl V8 4.2 příliš slabý, bude opět připraven V10 5,2 l, jenž bude pohánět Lamborghini Huracán. V jeho případě určitě nikomu síla chybět nebude, na auto však bude nutné si ještě chvíli počkat. Ačkoli se původně počítalo s představením R8 v polovině letošního roku, neuspokojivý stav vývoje této novinky však způsobil posunutí premiéry o přibližně půl roku na začátek 2015.