Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi R8 zůstane u atmosféry. Turbomotor by se neuchladil

Michal Fokt
Diskuze (167)
Milovníci atmosférických motorů, radujte se - je potvrzen další sporťák bez přeplňování - druhé generace Audi R8. Sama automobilka z toho ale nemá moc velkou radost, jde totiž o vlastně o nouzové řešení.

Ti řidiči, kteří si oblíbili delikátní ovladatelnost a charakter atmosférických motorů (nejen) ve sportovních autech zažívají teď těžké časy a těžko se někdy situace zlepší. Automobilky (a to i ty nejrenomovanější) kvapem přechází na účinnější a emisně zajímavější přeplňování s lépe dosažitelným potřebným výkonem, takže každé auto, které u atmosférického motoru zůstává, je vítáno.

Trošku překvapivě mezi ně bude patřit i Audi R8, tedy sportovní model značky, která nese na současném vývoji dost významný podíl. Zatímco u běžných modelů už je dnes přeplňování samozřejmostí, R8 zůstane u atmosférického V8 i V10, tak jako doposud, přičemž se původně hodně spekulovalo o novém twin-turbu V8 4,0 l. A důvodem není, jak vám asi došlo, žádné samaritánství nebo lpění na tradičních hodnotách.

Audi R8 dostane opět atmosféru V8 4,2 l především proto, že u motoru V8 uloženého uprostřed by bylo příliš komplikované chlazení a ingolstadtská automobilka nechce, aby po netu kolovaly fotky hořících R8. I tak by ovšem měli být stávající majitelé dostatečně motivováni k pořízení nové generace. Motor, jenž má dnes 430 koní i newtonmetrů by měl být propříště "trochu silnější" a k lepší dynamice přispěje již dříve avizované snížení hmotnosti.

Pro ty, kterým by byl V8 4.2 příliš slabý, bude opět připraven V10 5,2 l, jenž bude pohánět Lamborghini Huracán. V jeho případě určitě nikomu síla chybět nebude, na auto však bude nutné si ještě chvíli počkat. Ačkoli se původně počítalo s představením R8 v polovině letošního roku, neuspokojivý stav vývoje této novinky však způsobil posunutí premiéry o přibližně půl roku na začátek 2015.

Michal Fokt
Diskuze (167)
Avatar - Hammunasakra
2. 3. 2014 15:29
Re: Hammunsakra dneska dostal sodu
Ne nejsem, ale tvuj suprkorektní přístup s případnou vomluvou dopředu se mi libí a voceňuju :yes: :-)
Samozřejmě soudit jen podle sebe bejvá blbost, na druhou stranu supersport si nekupuješ kvůli pohodlí prostoru zavazadelníku atd. ale nejspíš právě kvůli tý dynamice.
No u Audi se rozhodli jak se rozhodli takže otázkou spíš je jestli ten 4.2 vydrží v nabídce. Podle mě je to jen otázka času než ho nahradí nějakej novej foukanej V6
Avatar - standajlk
2. 3. 2014 14:46
Re: Hammunsakra dneska dostal sodu
Ty ale kazdeho majitele R8 soudis podle sebe, coz je z podstaty spatne - zejmena pokud nejsi sam majitelem R8 (nevim, jestli nahodou nejsi, ale statisticky nejspis ne. Pokud jo, tak se omlouvam).
Avatar - Hammunasakra
2. 3. 2014 12:18
Re: ...
Nabral sem to nejspíš zhruba tam co všichni tady a to včetně tebe nemejlim-li se. Řikáte že podle mě ideální kombinace motorů pro příští generaci kdy by si každej přišel na svý, teda foukanej 4.0 TFSi a atmo V10 5.2 se nehodí pro v reálu malej výkonovej rozdíl. Matika mě moc nebavila ale 319 a 404 kW to bude možná i víc než 20% ne? ;-)
SL 500 sem zmínil schválně jako trochu extrém kterej de facto fakt zvládne starou dobrou 6.3 AMG. Jak oba víme ten je nahrazenej ne přeplňovanym 4.6 ale 5.4 a tam je to úplně bez diskuzí.
Porovnávat motory napříč generacema je i při troše zkušeností docela těžký, proto sem někde v diskuzi zmiňoval Californii. A sem přesvědčenej že ta přeplňovaná současná tu minulou právě díky motoru doslova zašlape
Avatar - Hammunasakra
2. 3. 2014 12:02
Re: ...
Tak tohle je fakt zajímavý, mně se tvá citace 8-S-vs-Porsche-911-vs-Audi-R8-Spyder-Giant-Test/" target="_blank">[odkaz] zobrazuje jako odstavec nad závěrem nadepsanej: Tell me about the Audi R8´s new transmission.. >:-[]
S tim co je napsaný pod nadpisem Verdict ale stejně nesouhlasíš což vede k otázce: Jak to vidíš ty?
2. 3. 2014 10:32
Re: ...
Je to pořád jen odhad. A ten si musíš ověřovat a zlepšovat zkušenostmi. Jsou auta, u kterých můžeš přímo porovnat nový přeplňovaný se starším atmosférickým motorem. Zajímalo by mě, kdes nabral zkušenost, že pro přeplňovaný motor neplatí fyzika a zamete klidně s o 20% silnějším atmosférickým motorem. Nemluvě o tom, že je stará 63 lepší i po konstrukční stránce. Věci jako suchá kliková skříň nejsou zrovna běžné pro civilní motory. Podle mne je nefér porovnávat 500 s motorem od AMG, pokud očekáváš vyrovnaný souboj.

Konkrétně u SL se můžeš odrazit od 350. Ano, motor je jiný, ale změna to není tak velká.