Audi RS 7 Piloted Driving Concept: Autonomní Sportback shodil 400 kg
Audi je jednou z automobilek, které pracují na zavedení systémů autonomního řízení do sériových aut. V Ingolstadtu tuto moderní techniku testují pomocí prototypu RS 7 Piloted Driving Concept, který byl nedávno výrazně vylepšen.
Nový prototyp přezdívaný Robby navazuje na ten představený v říjnu 2014, kterému vývojáři familiérně říkají Bobby. Vedle této dvojice existuje ještě prototyp Jack, který letos sám dojel po běžných silnicích ze Silicon Valley do Las Vegas. Zatímco základem Robbyho a Bobbyho je sportovně laděný model RS 7, Jack vychází z A7 Sportback.
I z toho důvodu jsou Robby a Bobby testováni primárně na závodních okruzích, kde z nich vývojáři chtějí dostat to nejlepší. Zatím se to alespoň podle jejich slov daří – nová RS 7 Piloted Driving Concept objela kalifornský okruh Sonoma Raceway za pouhé dvě minuty a 1,01 sekundy.
„Auto dosáhlo časů, které byly lepší než ty zajeté řidiči sportovních aut,“ tvrdí Thomas Müller, který má v Audi na starosti vývoj brzd, řízení a asistenčních systémů. Podle Müllera se RS 7 během testování dostala až na hranici svých fyzikálních schopností. RS 7 byla při testování vážně rychlá, na závodní auta tolik neztratila. Třeba Tiago Monteiro se závodní Hondou Civic zde během závodu WTCC zajel v roce 2013 čas 1:46,9.
Audi RS 7 Piloted Driving Concept dosáhlo na okruhu Sonoma Raceway úctyhodného času díky posledním úpravám. Nejnovější prototyp (Robby) je totiž o výrazných 400 kilogramů lehčí než předchůdce, díky čemuž je hbitější v zatáčkách. Pod kapotou zůstává silný čtyřlitrový osmiválec se 412 kW.
Náročným testováním Audi získává cenné poznatky pro uvedení systému autonomního řízení do sériové výroby. Automobilka již dříve potvrdila, že systém automatického řízení poprvé uvede v nadcházející generaci modelu A8, chystaného pro rok 2017.
Cílem Audi je, aby nová A8 uměla sama zaparkovat a automaticky jezdit v kolonách do rychlosti 60 km/h. Tato schopnost má za cíl zvýšit bezpečnost posádky a ulevit řidiči, který díky tomu získá více volného času. Důležitým problémem omezujícím větší rozvoj systémů automatického řízení je v tuto chvíli legislativa, která automobilům nedovoluje plnou kontrolu nad řízením za všech jízdních podmínek.