Audi A8 bude výkladní skříní nejmodernější techniky
Vlajková loď ingolstadtské automobilky byla ve svého současné, v pořadí třetí, generaci odhalena koncem roku 2009 a na trh vstoupila v roce následujícím. V důkladně omlazené podobě se tento model představil v létě roku 2013 a přímý nástupce má dorazit koncem roku 2017.
Podobně jako v případě dosavadní trojice generací má i nejnovější Audi A8 představovat výrazný posun designu nejen pro svou modelovou řadu, ale i v rámci celé palety modelů své značky. Podobu nové generace vrcholu nabídky Audi prozatím nejlépe nastínily koncepty Prologue a Prologue Avant.
Základem nového Audi A8 se stane platforma MLB, kombinující hliník, vysokopevnostní ocel a kompozitní materiály, která má přinést úsporu hmotnosti okolo 200 kg oproti současnému provedení. Cílem je dosažení minimální hmotnosti při zajištění co nejlepší tuhosti celého vozu.
Vedle designu a konstrukce karoserie se mají nejzásadnější změny odehrát i v nabídce asistenčních systémů, kterou má rozšířit autopilot pro jízdu v dopravních zácpách, který je testován v současnosti v běžném provozu v Audi A7 Sportback a byl představen v Audi R8 e-tron Piloted Driving.
V Audi A8 má být tento systém autonomního řízení schopen plně převzít řízení v rychlostech do 60 km/h. Při jízdě bude využívat dvanácti ultrazvukových senzorů, kamer, radarů a laserových scannerů a ve velké míře se bude pracovat také s daty na cloudu, která lze s ohledem na plánovaný směr jízdy stahovat a naopak nahrávat informace o aktuálních jízdních podmínkách, která budou užitečná pro ostatní připojené vozy koncernu VW.
Součástí výbavy nového Audi A8 se pak má stát také systém automatického parkování, který vůz zaparkuje i bez přítomnosti řidiče a následně bez něj i připraví vůz k jízdě.
Především v interiéru mají být využity OLED (Organic Light Emitting Diode) a chybět nemá ani možnost ovládání infotainmentu za pomoci gest podobně jako tomu bylo u konceptu Volkswagen Golf R Touch, jehož představení se odehrálo na lednovém veletrhu CES v americkém Las Vegas.
Paleta pohonných jednotek má být podobná jako u současného provedení, což znamená, že zájemci o čtvrtou generaci A8 mohou počítat s přeplňovanými zážehovými i vznětovými šestiválci a osmiválci. Chybět nemá ani benzinový motor W12 a hybridní provedení spojující přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec s elektromotorem.
Neoficiální informace o paletě motorů uvádějí, že šestiválcový turbodiesel nabídne výkon 210 kW (285 k) a točivý moment 620 N.m. Motor W12 se má dočkat zmenšení objemu z 6,3 l na 6,0 l a v nové podobě má disponovat výkonem 430 kW (584 k) a točivým momentem 800 N.m. Sportovně laděnému modelu S8 pak dvojicí turbodmychadel přeplňovaný vidlicový osmiválec z objemu 4,0 l poskytne 472 kW (641 k) a točivý moment 800 N.m.
Podle nejnovějších zpráv může právě model A8 dorazit i s motory, u nichž bude použito elektricky poháněných turbodmychadel. V paletě nabízených verzí pak nemá chybět plug-in hybrid a objevují se spekulace i o čistě elektrickém provedení limuzíny.
Se všemi nabízenými pohonnými jednotkami mají spolupracovat osmistupňové automatické převodovky a chybět nebude ani pohon všech kol. Vzduchové odpružení má být plavnější, trakci v zatáčkách napomůže torque vectoring.