Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi A8 bude výkladní skříní nejmodernější techniky

Audi Prologue
Audi Prologue
Audi Prologue
Audi Prologue
23 Fotogalerie
Diskuze (93)
Nová generace Audi A8 nabídne řadu revolučních řešení od OLED přes ovládání infotainmentu gesty až po autonomní řízení a elektrické přeplňování.

Vlajková loď ingolstadtské automobilky byla ve svého současné, v pořadí třetí, generaci odhalena koncem roku 2009 a na trh vstoupila v roce následujícím. V důkladně omlazené podobě se tento model představil v létě roku 2013 a přímý nástupce má dorazit koncem roku 2017.

Podobně jako v případě dosavadní trojice generací má i nejnovější Audi A8 představovat výrazný posun designu nejen pro svou modelovou řadu, ale i v rámci celé palety modelů své značky. Podobu nové generace vrcholu nabídky Audi prozatím nejlépe nastínily koncepty Prologue a Prologue Avant.

Základem nového Audi A8 se stane platforma MLB, kombinující hliník, vysokopevnostní ocel a kompozitní materiály, která má přinést úsporu hmotnosti okolo 200 kg oproti současnému provedení. Cílem je dosažení minimální hmotnosti při zajištění co nejlepší tuhosti celého vozu.

Vedle designu a konstrukce karoserie se mají nejzásadnější změny odehrát i v nabídce asistenčních systémů, kterou má rozšířit autopilot pro jízdu v dopravních zácpách, který je testován v současnosti v běžném provozu v Audi A7 Sportback a byl představen v Audi R8 e-tron Piloted Driving.

V Audi A8 má být tento systém autonomního řízení schopen plně převzít řízení v rychlostech do 60 km/h. Při jízdě bude využívat dvanácti ultrazvukových senzorů, kamer, radarů a laserových scannerů a ve velké míře se bude pracovat také s daty na cloudu, která lze s ohledem na plánovaný směr jízdy stahovat a naopak nahrávat informace o aktuálních jízdních podmínkách, která budou užitečná pro ostatní připojené vozy koncernu VW.

Součástí výbavy nového Audi A8 se pak má stát také systém automatického parkování, který vůz zaparkuje i bez přítomnosti řidiče a následně bez něj i připraví vůz k jízdě.

Především v interiéru mají být využity OLED (Organic Light Emitting Diode) a chybět nemá ani možnost ovládání infotainmentu za pomoci gest podobně jako tomu bylo u konceptu Volkswagen Golf R Touch, jehož představení se odehrálo na lednovém veletrhu CES v americkém Las Vegas.

Paleta pohonných jednotek má být podobná jako u současného provedení, což znamená, že zájemci o čtvrtou generaci A8 mohou počítat s přeplňovanými zážehovými i vznětovými šestiválci a osmiválci. Chybět nemá ani benzinový motor W12 a hybridní provedení spojující přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec s elektromotorem.

Neoficiální informace o paletě motorů uvádějí, že šestiválcový turbodiesel nabídne výkon 210 kW (285 k) a točivý moment 620 N.m. Motor W12 se má dočkat zmenšení objemu z 6,3 l na 6,0 l a v nové podobě má disponovat výkonem 430 kW (584 k) a točivým momentem 800 N.m. Sportovně laděnému modelu S8 pak dvojicí turbodmychadel přeplňovaný vidlicový osmiválec z objemu 4,0 l poskytne 472 kW (641 k) a točivý moment 800 N.m.

Podle nejnovějších zpráv může právě model A8 dorazit i s motory, u nichž bude použito elektricky poháněných turbodmychadel. V paletě nabízených verzí pak nemá chybět plug-in hybrid a objevují se spekulace i o čistě elektrickém provedení limuzíny.

Se všemi nabízenými pohonnými jednotkami mají spolupracovat osmistupňové automatické převodovky a chybět nebude ani pohon všech kol. Vzduchové odpružení má být plavnější, trakci v zatáčkách napomůže torque vectoring.

Vstoupit do diskuze (93)