Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi A8 bude výkladní skříní nejmodernější techniky

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 27. 5. 2015 • 04:23
23
93
Zobrazit náhledy (23)
Audi Prologue Audi Prologue Audi Prologue Audi Prologue Audi Prologue Audi Prologue Audi Prologue Audi Prologue Audi Prologue Audi Prologue Audi Prologue Audi Prologue Audi Prologue Audi Prologue Audi Prologue Audi Prologue Audi Prologue Audi Prologue
Nová generace Audi A8 nabídne řadu revolučních řešení od OLED přes ovládání infotainmentu gesty až po autonomní řízení a elektrické přeplňování.

Vlajková loď ingolstadtské automobilky byla ve svého současné, v pořadí třetí, generaci odhalena koncem roku 2009 a na trh vstoupila v roce následujícím. V důkladně omlazené podobě se tento model představil v létě roku 2013 a přímý nástupce má dorazit koncem roku 2017.

Podobně jako v případě dosavadní trojice generací má i nejnovější Audi A8 představovat výrazný posun designu nejen pro svou modelovou řadu, ale i v rámci celé palety modelů své značky. Podobu nové generace vrcholu nabídky Audi prozatím nejlépe nastínily koncepty Prologue a Prologue Avant.

Základem nového Audi A8 se stane platforma MLB, kombinující hliník, vysokopevnostní ocel a kompozitní materiály, která má přinést úsporu hmotnosti okolo 200 kg oproti současnému provedení. Cílem je dosažení minimální hmotnosti při zajištění co nejlepší tuhosti celého vozu.

Vedle designu a konstrukce karoserie se mají nejzásadnější změny odehrát i v nabídce asistenčních systémů, kterou má rozšířit autopilot pro jízdu v dopravních zácpách, který je testován v současnosti v běžném provozu v Audi A7 Sportback a byl představen v Audi R8 e-tron Piloted Driving.

V Audi A8 má být tento systém autonomního řízení schopen plně převzít řízení v rychlostech do 60 km/h. Při jízdě bude využívat dvanácti ultrazvukových senzorů, kamer, radarů a laserových scannerů a ve velké míře se bude pracovat také s daty na cloudu, která lze s ohledem na plánovaný směr jízdy stahovat a naopak nahrávat informace o aktuálních jízdních podmínkách, která budou užitečná pro ostatní připojené vozy koncernu VW.

Součástí výbavy nového Audi A8 se pak má stát také systém automatického parkování, který vůz zaparkuje i bez přítomnosti řidiče a následně bez něj i připraví vůz k jízdě.

Především v interiéru mají být využity OLED (Organic Light Emitting Diode) a chybět nemá ani možnost ovládání infotainmentu za pomoci gest podobně jako tomu bylo u konceptu Volkswagen Golf R Touch, jehož představení se odehrálo na lednovém veletrhu CES v americkém Las Vegas.

Paleta pohonných jednotek má být podobná jako u současného provedení, což znamená, že zájemci o čtvrtou generaci A8 mohou počítat s přeplňovanými zážehovými i vznětovými šestiválci a osmiválci. Chybět nemá ani benzinový motor W12 a hybridní provedení spojující přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec s elektromotorem.

Neoficiální informace o paletě motorů uvádějí, že šestiválcový turbodiesel nabídne výkon 210 kW (285 k) a točivý moment 620 N.m. Motor W12 se má dočkat zmenšení objemu z 6,3 l na 6,0 l a v nové podobě má disponovat výkonem 430 kW (584 k) a točivým momentem 800 N.m. Sportovně laděnému modelu S8 pak dvojicí turbodmychadel přeplňovaný vidlicový osmiválec z objemu 4,0 l poskytne 472 kW (641 k) a točivý moment 800 N.m.

Podle nejnovějších zpráv může právě model A8 dorazit i s motory, u nichž bude použito elektricky poháněných turbodmychadel. V paletě nabízených verzí pak nemá chybět plug-in hybrid a objevují se spekulace i o čistě elektrickém provedení limuzíny.

Se všemi nabízenými pohonnými jednotkami mají spolupracovat osmistupňové automatické převodovky a chybět nebude ani pohon všech kol. Vzduchové odpružení má být plavnější, trakci v zatáčkách napomůže torque vectoring.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

KW
| 30. 5. 2015
Samozřejmě. Obratem svítí slunce myslíme, že na danou oblast na povrchu Země dopadá přímý sluneční svit. Kde přesně je hranice mezi stínem a přímým slunečním svitem, kdo ví. A přímý je zde také relativní, protože je ovlivněný atmosférou i za nejjasnějšího dne. Kromě toho, že je to ukázka jakési vágnosti naší běžné komunikace, to není podstatné pro tuto diskuzi.

A když už jsi to vytáhl, v tomhle případě záleží, co znamená "venku." Dá se předpokládat, že tím myslím oblast okolo budovy (nebo třeba vchodu do dolu/ tunelu), ve které se nacházím. Ne v sousední zemi, nebo pět kilometrů nad povrchem, už vůbec ne mimo atmosféru Země, pokud by to neplynulo z kontextu. ;-)
Avatar - white label
KW
| 30. 5. 2015
Nehledě na to, že venku (ve dne) svítí slunce pořád, tedy i když prší, jinak by nemohlo být vidět denní světlo..., no a že Slunce svítí pořád (ve dne v noci) nemusím zmiňovat. Pokud tedy někdo kdykoli řekne, že slunce zrovna nesvítí, taky nemá pravdu.
KW
| 30. 5. 2015
Chápu, jak to vnímáte. Když se v tom však začneme šťourat, je třeba odlišit pojmy a dojmy. Jak jsem naznačil v předchozím příspěvku, podle mne problém ve skutečnosti není tak v lež = nepravda (lživý = nepravdivý), ale v konceptu pravdy. Naše vnímání pravdy nás táhne k absolutnosti, přesnosti. Ale ve skutečnosti je podle mne pravda flexibilnější.

Mig tu měl myslím příklad s počasím. Pokud člověk nevidí sluneční svit a řekne, že venku svítí slunce, tak si fakticky vymýšlí (minimálně odhaduje). Nemůže vědět, co se právě děje venku. Když však řekne, že svítilo slunce, může mluvit pravdu, i kdyby právě teď pršelo. Počasí je proměnlivé v čase, takže je potřeba čas zohlednit. V běžném hovoru však nemluvíme naprosto korektně a tak člověk klidně může říct, že tam svítí slunce, protože tam před čtvrt hodinou svítilo slunce, byť teď tam může pršet.
Avatar - white label
KW
| 29. 5. 2015
To jsme zase u toho, že Ondra výraz lhát/lhář nepoužil, psal pouze o lživé informaci, aniž by tvrdil cokoli ve smyslu, že to Mig prokazatelně napsal s vědomím, že jde o lživou/nepravdivou informaci.
KW
| 29. 5. 2015
uf, tohle jsem musel cist dvakrat, nektere pasaze trikrat :-)). jo je to tak. ja to ale vnimam zrejme jako mig35. kdyz neco rikam/tvrdim, protoze si myslim, ze to tak je, tak nelzu, bez ohledu na to, zda je to pravda nebo ne. a to je ten vyznam, ktery ja chapu ve slove lez. tedy umyslne podavani nepravdive informace. o ten umysl jde predevsim. a chapu, ze je to cistokrevne o pocitu. kazdy clovek muze nektere detaily jazyka vnimat jinak. ale myslim si, ze tento vyklad u slova "lhat" je asi celonarodne korektni (muj nazor)... vetsi rozdily nastavaji zejmena pri pouzivani cizich jazyku. treba u nas bezne pouzivane sloveso "ukradl" v souvislostech zcela nevinnych (napr. hostinsky mi mezitim ukradl ten prazdny pullitr ze stolu) vubec nelze v primem prekladu pouzit v nemecku. tam to je uplna pohroma...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku