Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi S8 plus: Luxusní sedan nabízí výkon 605 koní

David Bureš
Diskuze (66)
Mercedes-AMG S 63 se dočkal vážného soupeře z Ingolstadtu. Audi S8 totiž přijíždí v posílené variantě plus.

Luxusní sedan Audi A8 se dočkal nové vrcholné verze. Nad provedením S8 se usadil posílený model S8 plus poháněný čtyřlitrovým osmiválcem o výkonu 445 kW. Zákazníci se nového silného vozu dočkají na konci listopadu.

S8 plus je poháněn benzinovým osmiválcem 4.0 TFSI stejně jako výchozí S8, výkon dvojitě přeplňovaného motoru ale proti slabší variantě narostl o výrazných 63 kW. Točivý moment vzrostl o 50 na 700 N.m, díky funkci overboost zvyšující plnicí tlak je možné točivý moment krátkodobě zvýšit až na 750 N.m. Konkurenční Mercedes-AMG S 63 pohání 5,5litrový osmiválec biturbo o výkonu 430 kW a točivém momentu 900 N.m.

Posílení motoru umožnily jeho mírné úpravy. Nová je speciální řídicí jednotka, zvýšil se také plnicí tlak dmychadel. Konstruktéři též upravili výfukové ventily a vnitřní geometrii turbodmychadel, která byla optimalizována pro vyšší účinnost.

Velký sedan je schopný zrychlit z klidu na stovku za 3,8 sekundy. Maximální rychlost je elektronicky omezena na obligátních 250 km/h, za příplatek však S8 plus zvládne uhánět až 305 km/h. Třeba na německém trhu ale bude vyšší maximálka standardem.

S vidlicovým osmiválcem biturbo spolupracuje osmistupňová samočinná převodovka, která hnací sílu V8 přenáší na všechna čtyři kola. Ve výbavě nechybí sportovní diferenciál nebo adaptivní vzduchové odpružení, speciálně nastavené pro tento model.

S8 plus se liší nejen svoji technikou v útrobách, ale také vzhledem. Pozornost k sobě přitahuje sériově dodávaný decentní spoiler na víku zavazadlového prostoru, který na přání může být vyroben z karbonu. Z téhož materiálu jsou klapky v bočních otvorech pro přívod vzduchu a lišta na předním nárazníku. Mezi osobité stylistické prvky modelu S8 plus patří také tmavě tónované zadní svítilny a leskle černý difuzor, který je doplněn rámečkem z karbonu. Specialitou jsou rovněž jedenadvacetipalcová kola či oválné koncovky výfuku.

V černém interiéru čalouněném kompletně kůží se vyjímá kontrastní červené prošívání. Čalounění stropu a plocha pod zadním oknem jsou z černé alcantary. Na palubní desce a středovém panelu se vyjímají detaily z kartáčovaného hliníku a klavírového laku. Charakteristickým prvkem jsou též kruhové přístroje s šedými stupnicemi a bílými ručičkami.

Audi S8 plus bude dostupné se základním rozvorem. Na německém trhu bude stát 145.200 eur, což v přepočtu představuje asi 3,9 milionu korun. Výchozí model S8 na českém trhu stojí 3.024.900 Kč.

Výměnou za slušný obnos zákazník dostane nejen posílený motor, ale také bohatou standardní výbavu. Ta bude v Německu zahrnovat diodové světlomety Matrix, elektricky ovládané víko zavazadelníku, elektrické dovírání dveří, měnič DVD/CD, navigaci, čtyřzónovou klimatizaci nebo audiosystém Bose Surround Sound.

David Bureš
Diskuze (66)
Avatar - AUDIRS6
6. 8. 2015 21:46
Re: S8 plus vs MTM S8 Talladega
ved to sa dalo cakat - aj minula gen. R8 a RS4 / RS5 mali rovnake motory... :-!
Avatar - Hammunasakra
6. 8. 2015 18:17
Re: S8 plus vs MTM S8 Talladega
Nevíš co říkají hvězdy [odkaz] ? :-)
Avatar - AUDIRS6
6. 8. 2015 16:17
Re: S8 plus vs MTM S8 Talladega
joooo, napriklad... :-)
Proste Mayer robi svoje remeslo fakt dobre :yes:
6. 8. 2015 16:14
Re: S8 plus vs MTM S8 Talladega
Mně se líbil ten jejich Multivan se vzduchovým podvozkem a pětiválcem z RS3. Nebo Amarok s V8 TDI. :-)
Avatar - Kobler
6. 8. 2015 15:36
Re: Slušnej výkon
Já jen podotkl ,že je dobře ,že Tesla konkurenci nezadupala do země protože si ještě pořád můžu koupit benzínové auto (a to já rád:-)). A vůbec celý můj příspěvek byl myšlen s nadhledem, a cílen na "Kharl.ANTIDIESEL " s tím že i kdyby Tesla opravdu byla "nejlepší auto" na světě (jakože není) tak lidi co budou chtít jezdit v benzínovým autě budou stejně muset koupit jinde(i kdyby to znamenalo "horšího výrobce") ...