Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi SQ5 Sportback TDI je tady: Sportovní SUV kupé sází na turbodiesel

David Bureš David Bureš 27. 11. 2020 • 16:42
43
54
Zobrazit náhledy (43)
Audi SQ5 Sportback TDI Audi SQ5 Sportback TDI Audi SQ5 Sportback TDI Audi SQ5 Sportback TDI Audi SQ5 Sportback TDI Audi SQ5 Sportback TDI Audi SQ5 Sportback TDI Audi SQ5 Sportback TDI Audi SQ5 Sportback TDI Audi SQ5 Sportback TDI Audi SQ5 Sportback TDI Audi SQ5 Sportback TDI Audi SQ5 Sportback TDI Audi SQ5 Sportback TDI Audi SQ5 Sportback TDI Audi SQ5 Sportback TDI Audi SQ5 Sportback TDI Audi SQ5 Sportback TDI Audi SQ5 Sportback TDI Audi SQ5 Sportback TDI Audi SQ5 TDI Audi SQ5 TDI Audi SQ5 TDI Audi SQ5 TDI Audi SQ5 TDI Audi SQ5 TDI Audi SQ5 TDI Audi SQ5 TDI Audi SQ5 TDI Audi SQ5 TDI Audi SQ5 TDI Audi SQ5 TDI Audi SQ5 TDI Audi SQ5 TDI Audi SQ5 TDI Audi SQ5 TDI Audi SQ5 TDI Audi SQ5 TDI

Audi Q5 Sportback se ještě neprodává a už avizuje rozšíření nabídky. Vrchol v podobě SQ5 Sportback TDI bude sdílet techniku s nedávno modernizovaným SQ5.

Automobilka Audi letos rozšířila svoji modelovou řadu o další SUV kupé, respektive CUV – crossover utility vehicle. Q3 Sportback, e-tron Sportback a Q8 doplňuje Q5 Sportback. Jak z názvu vyplývá, jeho základem je model Q5 a stejně jako on se i tento model bude prodávat ve sportovně orientované verzi SQ5. Už se představuje světu.

Automobil oficiálně nazvaný Audi SQ5 Sportback TDI bude hrát (minimálně prozatím) roli vrcholu nabídky. Jestliže u velkých „eSkových“ SUV čtyři kruhy opět přezbrojily na benzinové motory, v případě SQ5 zůstaly věrné turbodieselu. SQ5 Sportback TDI tudíž stejně jako výchozí, nedávno modernizované SQ5 TDI, vsadí na třílitrový vznětový šestiválec vyladěný na výkon 251 kW a točivý moment 700 N.m.

Tato síla vozu umožní zrychlit z 0-100 km/h za 5,1 sekundy, což je stejně jako v případě výchozího SUV. Maximální rychlost je pak v obou případech elektronicky omezena na obligátních 250 km/h. Poháněná jsou všechna kola prostřednictvím osmistupňového automatu, za příplatek je k dispozici i zadní sportovní diferenciál.

Šestiválec s označením 3.0 TDI sice není žádnou neznámou, v tomto případě však mluvíme o novém derivátu, uvedeném už v modernizovaném SQ5 TDI. To konkrétně znamená písty z kované oceli místo hliníku pro snížení tepelných ztrát. Díky své pevnosti navíc nejsou těžší než ty dosavadní. Vstřikovače paliva s elektromagneticky ovládanými ventily navíc pracují precizněji, protože na uzavírání vstřikovací jehly dohlíží nový piezoelektrický senzor. Celkové množství vstřikovaného paliva lze v každém pracovním cyklu rozdělit do až osmi dílčích dávek. Maximální vstřikovací tlak je 2500 barů.

Změn je ale ještě vícero. Chlazení stlačeného vzduchu přešlo z chladiče vzduch-vzduch, uloženého za nárazníkem, na nepřímý chladič kapalina-vzduch, jenž je umístěn mezi oběma řadami válců vidlicového motoru. Zkrácené dráhy proudění vzduchu v sacím traktu totiž zrychlují nárůst plnícího tlaku. Kolo kompresoru turbodmychadla je pak menší a lehčí, díky čemuž snáze dosahuje vysokých otáček. Proto může točivý moment rychle spontánně růst. Vedle výfukového turbodmychadla je tu navíc i elektricky poháněné dmychadlo, pomáhající konvenčnímu turbu v době, kdy výfukové plyny mají pro jeho pohon ještě málo energie.

Motor je pak s ohledem na dnešní dobu samozřejmě mildhybrid. Doplňují ho tak řemenem poháněné zařízení BSG s funkcemi spouštěče a generátoru, lithium-iontové akumulátory pro přechodné ukládání elektrické energie nebo měnič napětí 48 V/12 V. Výfukové plyny pak pomáhá čistit technologie Twindosing s dvěma katalyzátory.

SQ5 Sportback TDI se ale samozřejmě od ostatních derivátů liší také svým vzhledem. Větší chladicí otvory v předním nárazníku dělají auto výraznější, stejně jako záď se čtyřmi kruhovými koncovkami výfuku. Sportovní podvozek pak auto snižuje o 30 mm blíže k zemi proti Q5 Sportback. Standardem jsou diodové světlomety, připlatit si pak lze za řešení LED Matrix. Připlatit si pak lze i zadní OLED světla.

Audi SQ5 Sportback se stejně jako výchozí model bude pro Evropu vyrábět v mexickém závodě San José Chiapa. Do prodeje se dostane v první polovině roku 2021.

video

Související články

Témata
27. 11. 2020 22:16
Re: Obecně nic proti
A myslis ze to v realu nekdo hlida a resi? Pri tom mnozstvi aut co v takovych garazich stoji? Tim bych se fakt netrapil.
Avatar - white label
27. 11. 2020 18:17
Re: Do prémiového gazíku
Slovo "primitivní" nemá pouze/výhradně (lidově známější) negativní konotaci.
Avatar - white label
27. 11. 2020 18:12
Re: Správná vobla
Nj, to se hned pozná bohatý stát... :D ;-)
Avatar - white label
27. 11. 2020 18:10
Re: Re: Re: Správná vobla
V rámci SUV má jízdně Stelvio nejblíž k Macanu.
Avatar - pradeda777
27. 11. 2020 17:40
Mě se líbí.........
......ale V6 benzin bych v tom viděl raději....možná plus "malá baterka", když už by to muselo být... ;-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku