Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Autocar: Míří Porsche do Alfy Romeo?

David Bureš
Diskuze (104)
Volkswagen stále touží po značce Alfa Romeo, hodlá jí nabídnout motory Porsche.

Podle britského Autocaru by vozy Alfa Romeo mohly už brzy používat pohonné jednotky Porsche. Jednalo by se o nové čtyřválce typu boxer, které Porsche vyvíjí pro svůj budoucí model, stojící pod Boxsterem. Alfa Romeo by tím navázala na modely Alfasud a 33, které motor s protiběžnými písty v minulosti rovněž používaly.

Čtyřválce Porsche by poháněly mainstreamové Alfy, čímž by se odlišily od koncernových vozů značek Volkswagen, Seat, Audi a Škoda. Porsche by zase snížilo náklady na výrobu plochého motoru. Ten je zatím vyvíjen pro malé Porsche a chystaný roadster Volkswagenu. Tolik zákulisní informace Britů. My dodáváme, že celá operace velmi pravděpodobně stojí a padá na propojení Alfy a VW.

Alfa stále láká

Plány na použití agregátů Porsche v Alfách Romeo jsou dalším důkazem velkého zájmu Volkswagenu o tuto italskou automobilku. Mluvčí Fiatu ale zopakoval, že Alfa Romeo svého majitele v žádném případě nezmění. Také vyvrátil spekulace o tom, že se představitelé Volkswagenu – Ferdinand Piech a Martin Winterkorn – setkali s politickými zástupci regionu Lombardie, kde Alfa Romeo sídlí.

Zájem Volkswagen Group o převzetí Alfy trvá od loňského léta – alespoň v prohlášeních, která se oficiálně i neoficiálně dostávají do tisku. Alfa by měla pomoci Volkswagenu stát se v roce 2018 největším výrobcem aut na světě.

Vedení Fiatu, který automobilku Alfa Romeo vlastní, však její prodej rázně odmítá. Šéf celého koncernu Fiat John Elkann na letošním detroitském autosalonu prohlásil, že: „Alfu neprodáme, i kdyby nám nabídli jakýkoliv finanční obnos.“

Ferdinand Piech však na ženevském autosalonu kontroval tím, že „Volkswagen má čas.“

Volkswagen se chce v roce 2018 stát největším výrobcem automobilů na světě a dosáhnout odbytu 10 milionů aut ročně. I Alfa chce rozšiřovat výrobu, v roce 2014 plánuje vyrábět 500.000 aut ročně. Se vstupem na americký trh během příštího roku bude spojeno i rozšíření modelové řady.

Vedle Alfy 4C se má začít příští rok prodávat i SUV a model střední třídy Giulia, dostupný ve variantě sedan a kombi.

David Bureš
Diskuze (104)
18. 3. 2011 09:05
Re: no hlavně
White labele, tvoje snaha ochránit Ferdinanda je dojemná.
Úctu ke stáří mám pravděpodobně o hodně větší než ty (tak jak tě znám) nicméně, objektivní fakt je ten, že Ferdinandovi je 74 let.

Bavit se o tom, že má čas (a jsou to jeho slova, nikoho jiného) v tomto věku mi přijde min. úsměvné, v horším případě svědčící o nedostatečné objektivitě a soudnosti, případně duševního zdraví toho, kdo to řekl.

Ad další bod.
O.K. Na konci války bylo Ferdovi 11 let, což od této funkce nejspíš zachránilo.. >:-[]
17. 3. 2011 23:06
Re: díky bohu za tu Alfu
Já jsem prostě přesvědčenej o tom, že kdyby Alfa byla pod křídly Volkswagenu, tak si při výrobě třeba konkrétně mýho auta někdo všimne, že mu prostě zapoměli udělat nějaký madýlko na otevření dveří kufru. A to by mě právě mrzelo, tyhle detaily který tě najednu stranu serou, ale na druhou stranu je miluješ by byly pryč ;)
Všechno richtig, a to neni italiano :-)
17. 3. 2011 13:00
Re: alfa romeo
A nebo její výrobu přesunou do USA či Kanady a uzpůsobí jí tamějším potřebám.....což je možná ještě horší.
17. 3. 2011 12:57
Re: Alfa Romeo
Alfa Romeo cca 160 tisíc aut v roce 2010, SEAT cca 350 tisíc - psalo se tady o tom minulý a předminulý týden. Najdi si články ke koncernu, v jednom nedávném je rozbor celého koncernu VW (všechny značky a po typech), o Alfě je to uvede no třeba v článku o testu Giulietty (či jak se to píše). Takže to jsou holá fakta, když umíš psát na internet, měl by sis to umět taky vyhledat, nesouhlasíš-li s tvrzením někoho jiného, tak je na tobě, abys dokázal, že nemá pravdu - což ovšem není tento případ.
17. 3. 2011 12:53
Re: ...
Jasne, SEAT je prusvih...
Nejake boty maji i ve financnim sektoru, ale zatim maji v poslednich letech jednoznacne pozitivni progres...oproti Italum to je parada. ;-\

Toyotu se snazi slozit ostatni, trapne situace okolo "zaseklych" pedalu a kdoviceho se na jejich povesti dost podepsaly. Ale v Japonsku jsou stale na koni. :-)