Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche Cayenne Turbo je údajně ještě více 911 v SUV

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (9)
Světovou premiérou na 67. mezinárodním autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem přebírá nové Porsche Cayenne Turbo vrcholné postavení v rámci své modelové řady.

Porsche představilo třetí generaci svého velkého SUV již koncem srpna během slavností akce v továrním muzeu v Zuffenhausenu, kde byla odhalena dvojice základních provedení Cayenne a Cayenne S. Frankfurtský autosalon se pak stál ideálním místem pro odhalení vrcholu v nabídce třetí generace v podobě modelu Cayenne Turbo.

Novinka se od svých mírnějších sourozenců vzhledově odlišuje díky provedení předního nárazníků a především vstupů vzduchu v něm. Samozřejmostí jsou zde LED světlomety se systémem variabilního osvětlení Porsche Dynamic Light System (PDLS). Za tmy se nová verze Turbo odlišuje od ostatních variant modelové řady Cayenne dvěma řadami doplňkových světlometů v předním nárazníku.

Záď se odlišuje dvojitými koncovkami výfukové soustavy ve specifickém designu Turbo. Boční lišty na dveřích a spodní část zadního nárazníku jsou lakovány v barvě karoserie.

Profil dotvářejí sériově dodávaná 21“ kola, rezervovaná pro vrcholnou verzi Turbo, v rozšířených podbězích kol s lakovanými ozdobnými prvky.

Zcela nový interiér je v Cayenne Turbo ještě sportovnější a zároveň má poskytovat ještě vyšší úroveň komfortu. Řidič a přední spolujezdec jsou usazení ve sportovních sedadlech, nastavitelných v osmnácti směrech. Nové jsou integrované opěrky hlavy jako další připomínka modelu 911. Všechna sedadla i multifunkční sportovní volant v designu Turbo jsou sériově vybaveny funkcí vyhřívání.

Téměř všechny funkce lze zobrazovat a ovládat na displejích s vysokým rozlišením a dotykových displejích přístrojové desky Porsche Advanced Cockpit. Platí to například pro sériově dodávaný audiosystém BOSE® Surround Sound s výkonem 710 W.

Srdcem modelu Cayenne Turbo je nový čtyřlitrový motor V8 přeplňovaný dvěma turbodmychadly. Nejvyšším výkonem 404 kW (550 k) překonává tato jednotka předchůdce o 22 kW (30 k). Maximální točivý moment 770 N.m představuje nárůst o 20 N.m. Nová osmistupňová převodovka Tiptronic S spolupracuje s aktivním systémem pohonu všech kol Porsche Traction Management (PTM).

Nové Porsche Cayenne Turbo zrychlí z klidu na 100 km/h za 4,1 sekundy (3,9 sekundy s paketem Sport Chrono); nejvyšší rychlosti je dosaženo při 286 km/h.

Podvozek modelu Cayenne Turbo má kombinovat to nejlepší ze tří světů: preciznost sportovního vozu, komfort sedanu a všestrannost terénního vozidla.

Zejména kombinace nového vzduchového odpružení s tříkomorovými pružinami a systému aktivních tlumičů PASM výrazně rozšiřuje možnosti pro různá nastavení. Koncept s pneumatikami různých rozměrů na přední a zadní nápravě (vpředu 285/40, vzadu 315/35) pochází z konstrukce sportovních vozů a zajišťuje ještě lepší přenos sil v podélném i příčném směru. Adaptivní vzduchové odpružení používá tři vzduchové komory v každé pružicí a tlumicí jednotce. Podvozek tak může pracovat se třemi různými tuhostmi pružin.

Světlou výšku lze v terénu manuálně přizpůsobovat aktuálním podmínkám v šesti krocích. Světlá výška se může měnit také automaticky v rámci pěti nových režimů pro jízdu na silnici a v terénu.

Je-li podvozek doplněn na přání dodávanými systémy řízení zadních kol, elektrické stabilizace naklánění karoserie Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) s napájením z 48V elektrické sítě a variabilního rozdělování točivého momentu brzdnými zásahy na jednotlivých kolech Porsche Torque Vectoring Plus (PTV+), dosahuje nový Cayenne Turbo podle materiálů automobilky jízdní dynamiky sportovního vozu.

Nový Cayenne Turbo disponuje jako první SUV adaptivním střešním spoilerem, který je součástí aktivní aerodynamiky. V závislosti na jeho poloze je optimalizována hospodárnost, nebo se zvyšuje přítlak na zadní nápravu.

V poloze aerodynamické brzdy dokonce zkracuje brzdnou dráhu při zpomalování z vysokých rychlostí. Při maximálním brzdění z 250 km/h zastaví SUV díky tomu až o dva metry dřív.

Aerodynamický systém tímto způsobem zvyšuje účinnost nově vyvinuté brzdové soustavy Porsche Surface Coated Brake (PSCB), která patří k sériové výbavě modelu Cayenne Turbo. Vrstva karbidu wolframu na ocelových kotoučích zvyšuje brzdný výkon a odolnost vůči opotřebení. Vrcholnou verzí v nabídce zůstává na přání dodávaná brzdová soustava Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB).

Nový Cayenne Turbo lze již objednávat a na evropské trhy bude uveden koncem roku 2017. Aktuální vrcholná verze SUV stojí v Německu 138.850 eur včetně DPH (zhruba 3.645.000 Kč).

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (9)
Avatar - white label
14. 9. 2017 02:29
Re: design/dizajn :-D
[odkaz]
Avatar - white label
13. 9. 2017 11:31
Re: design/dizajn :-D
Ano, souhlas.
13. 9. 2017 09:14
Re: design/dizajn :-D
A na tu výšku karoserie jsou ta světla úzká. Trochu mi to připomíná předek první generace v té snaze naroubovat tam něco, co se tam nehodí.
13. 9. 2017 04:21
Re: Jeep Grand Cherokee SRT
Ano, Jeep evidentně za víc nestojí.
Avatar - Hammunasakra
12. 9. 2017 23:24
Re: Jeep Grand Cherokee SRT
[odkaz] :yes: :yes: