Hyundai FE Fuel Cell Concept přijíždí s novou generací palivových článků
Hyundai má za sebou dvě desetiletí vývoje vozidel s pohonem na vodík, jehož nejaktuálnějším plodem je model ix35 Fuel Cell (na některých trzích se prodává také pod označením Tucson Fuel Cell), který zamířil do sériové výroby v roce 2013 a v současnosti je nabízen v 17 zemích po celém světě.
Studie FE Fuel Cell Concept je nejnovějším plodem vývoje vozidel značky Hyundai s palivovými články a je součástí jejího programu ekologických vozů, v jehož rámci má být do roku 2020 představeno 14 nebo i více nových modelů s tímto zaměřením.
Linie konceptu jsou podle materiálů automobilky inspirovány přírodou a vodou, která je jedinou složkou emisí tohoto vozu. Čisté a klidné tvarové řešení má zdůrazňovat skutečnost, že tento vůz neznečišťuje životní prostředí.
Hyundai Fuel Cell Concept představuje čtvrtou generaci techniky palivových článků společnosti Hyundai Motor, která je výsledkem intenzivního výzkumu, vývoje a zkušebního provozu v reálných podmínkách po celém světě.
V porovnání s aktuální generací systému, používanou v modelu ix35 Fuel Cell, jsou nové palivové články o 20 % lehčí a dosahují o 10 % vyšší účinnosti. Hustota výkonu sady palivových článků byla navíc zvýšena o 30 %, čímž se výrazně prodloužil dojezd vozidla.
Koncept ujede více než 800 kilometrů na jednu náplň palivových nádrží, což je důležitá výhoda při doposud omezeném rozsahu vodíkové infrastruktury.
Zajímavé prvky nabízí i interiér tohoto konceptu. K nejzajímavějším patří vnitřní zvlhčovač vzduchu, který recykluje vodu, vypouštěnou vozidlem při získávání energie z vodíku.
Ve výbavě jsou i přenosné sady akumulátorů, nabíjené z palivových článků vozu a sloužící k napájení přenosných zařízení cestujících. V zavazadlovém prostoru je umístěn integrovaný nosič s nabíječkou pro elektrický skútr.
Hyundai uvádí, že prvky FE Fuel Cell Concept ovlivní podobu modelu SUV s palivovými články, který je připravován pro uvedení na trh v roce 2018. Tento vůz bude vybaven asistenčními systémy Hyundai Smart Sense a s pohonem na vodík má nabízet opravdu dlouhý dojezd.