Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bentley pokračuje v cestě elektrifikace nabídky. Přivítejte Flying Spur Hybrid

David Bureš
Diskuze (6)

Bentley doplňuje svoji nabídku o další plug-in hybrid. Po Bentayze se hybridu do zásuvky dočkal luxusní sedan Flying Spur.

Automobilka Bentley loni oznámila ambiciózní plán, v rámci něhož se chce do roku 2030 stát čistě elektrickou značkou a nabízet výhradně elektromobily. Dnes přitom žádný elektrovůz v nabídce nemá, a tak bude její elektrifikaci postupná. Než nadejde čas bateriových elektroaut, je tu období plug-in hybridů. Po SUV Bentayga se nyní takového ústrojí dočkal luxusní sedan Flying Spur.

Novinka se jmenuje Bentley Flying Spur Hybrid a jedná se plug-in hybridní derivát kombinující dvakrát přeplňovaný vidlicový šestiválec o objemu 2,9 litru a výkonu 306 kW se 100kW elektromotorem umístěným mezi převodovkou a spalovacím motorem. Dohromady tato kombinace poskytuje celkový výkon 400 kW (544 koní) a točivý moment 750 N.m. Lithium-iontové baterie mimochodem mají kapacitu 14,1 kWh a lze je dobít za zhruba dvě a půl hodiny.

To znamená, že použité ústrojí je zcela odlišné než v nedávno modernizované Bentayze Hybrid, která využívá třílitrový vidlicový šestiválec s turbodmychadlem typu twin-scroll a elektromotor o celkovém výkonu 330 kW (449 koní) a točivém momentu 700 N.m.

Automobilka přitom zdůrazňuje, že elektrifikované provedení je praktické jako zbývající varianty Flying Spuru, poháněné vidlicovým osmiválcem nebo dvanáctiválcem. Z 0-100 km/h Flying Spur Hybrid zrychlí za 4,3 sekundy, což je jen o málo pomaleji než o osmiválcové verze, maximální rychlost pak činí 285 km/h. Kombinovaný dojezd na benzin a elektřinu přitom má přesáhnout 700 kilometrů, zatímco udávaná spotřeba a emise budou nejnižší z nabídky sedanu. Jejich přesná hodnota nicméně bude teprve zveřejněna.

Chování ústrojí lze přitom podobně jako u jiných aut tohoto typu přepnout, a to prostřednictvím nového ovladače. Režim EV Drive se spouští po nastartování a znamená jízdu na elektřinu, než se baterie vybijí, zatímco Hybrid kombinuje oba pohony podle potřeby, a to i na základě dat z navigace, pro co nejúčinnější jízdu. Hold pak udržuje nabití baterie, pro využití elektrické energie na později. Tok energie lze přitom sledovat na obrazovce infotainmentu, stejně jako detailní jízdní statistiky.

Bentley začne na hybridní Flying Spur přijímat objednávky během léta. První zákazníci se svých aut dočkají na konci roku.

David Bureš
Diskuze (6)

Doporučujeme

Avatar - AnGeor
9. 7. 2021 11:22
Re: Bentley není má značka
to jsou zvasty v tom clanku...
HE3DA je spatny vtip, spise podvod
Každý osobní automobil potřebuje ke svému skutečně smysluplnému fungování baterii o kapacitě 100 kWh. wtf?
mam i3 s 22kWh a to auto smysluplne funguje, dela to kvuli cemu jsem si ho pred lety poridil... 100 kWh je strasny zvast nekoho, kdo nevi o cem pise.. neco jako ty Ado
Avatar - Barrichello
8. 7. 2021 20:44
Re: Bentley není má značka
Bentley i RR umí sloužit svým majitelům skvěle, ale samozřejmě není to pro každého, náklady na provoz a servis sou jinde jak u šáde nebo hnůjdaje :-) :-) :-)
Avatar - Barrichello
8. 7. 2021 20:43
O čistou elektriku zákazníci nestojí
ani u RR, ani u Bentley. Continetal i Flying Spur sou v pohodě, i když poslední opravdové Bentley byl Mulsanne.
Avatar - WinDiesel
8. 7. 2021 17:02
Re: Bentley není má značka
Četl jsem, kolektivní šílenství ...
Avatar - Ada je zase tady
8. 7. 2021 16:42
Bentley není má značka
protože auto mám proto, aby mi sloužilo a ne naopak. Nicméně doporučuji si přečíst jeden článek:
https://www.armadninoviny.cz/…i-stupidita.html?…